سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پسر جوان 24 ساله در تعقیب مرگ!!

باورکردنی نیست که یک پسر با پای خود به تعقیب مرگ دویده باشد. این ماجرای عجیب به مرگ مرد جوانی برمی‌گردد، که دو سال پیش همه را شگفت زده کرد. پسر جوان که همراه مادرش برای زیارت از روستایشان در شوشتر خارج شده بود، هیچ وقت فکر نمی‌کرد سایه مرگ اینگونه همسفرش...

غلامرضا 16 تیرماه سال 89 همراه مادرش راهی سفر شد و در میانه راه سرنوشتی عجیب راهش را از کاروان جدا کرد. اتوبوس حامل زائرین برای نماز و ناهار در شهر پلدختر توقف کرده بود و مرد جوان هم مانند دیگران از خودرو خارج شده بود اما تعلل غلامرضا بیش از حد بود و وقتی به سوی خودرو آمد، خبری از کاروان و مادرش نبود. مرد جوان که به خاطر تنها گذاشتن مادر پیرش بشدت ناراحت شده بود، با تماس تلفنی با راننده اتوبوس خواست تا در شهر بعدی توقف طولانی تری داشته باشند تا وی هم بتواند به گروه ملحق شود. این توقف‌ها با وجود طولانی شدن ثمری نداشت و پسر 24 ساله با گذر از چند شهر هم نتوانست بموقع به اتوبوس کاروان برسد. آخرین محل قرار غلامرضا با راننده اتوبوس در حرم امام خمینی‌(ره) بود و با وجود توقف طولانی مدت، باز هم از مرد جوان خبری نشد. این تأخیر‌ها باعث شد تا زائرین به راهشان ادامه دهند و بعد از رسیدن به مقصد بود که دلشوره‌ای عجیب به جان مادر پیر غلامرضا افتاد.

حل معما سه هفته از این ماجرا می‌گذشت که مردی به شعبه یازدهم دادسرای شهرری رفت و ادعای عجیبی را مطرح کرد. پیرمرد به بازپرس نوفرستی گفت: از سه هفته پیش پسرم ناپدید شده و هیچ کس از سرنوشت وی خبری ندارد. غلامرضا از کاروان جا مانده بود و برای رسیدن به مادرش چند شهر را پشت سر گذاشته اما درست بعد از آخرین قرار پسرم دیگر به تماس‌های ما جواب نداد و تلفنش خاموش شد. نگرانی عجیبی به دل ما افتاده بود و باعث شد تا از شهر زیارتی و از شهر خودمان به سمت تهران، شهر به شهر جلو برویم و در همه بیمارستان‌ها و پزشکی قانونی به دنبال پسرمان باشیم تا این‌که در پزشکی قانونی کهریزک با عکس جسد وی روبه رو شدم و فهمیدم حادثه‌ای تلخ وی را در کام گرفته است.

غلامرضا قربانی یک حادثه رانندگی شده بود و با انتقال به بیمارستان هفتم تیر همه توانش را برای مقاومت در برابر شدت جراحات از دست داده بود. مرد 24 ساله با عنوان ناشناس به پزشکی قانونی منتقل و بعد از گذشت 12 روز از حادثه به خاطر عدم ظرفیت سردخانه به صورت گمنام در بهشت زهرا‌(س) دفن شده بود. پدر غلامرضا بعد از پی بردن به این موضوع، به دادسرا رفت تا درخواست عجیبی را مطرح کند. پیرمرد از بازپرس نوفرستی خواست تا به خاطر رعایت آداب و سنت‌های قبیله شان و همچنین کم کردن از ناراحتی روحی خانواده، دستور نبش قبر و انتقال جسد مرد جوان به روستایش صادر شود. با توجه به مطرح شدن این موضوع از سوی بازپرس نوفرستی نامه‌ای به دفتر یکی از مراجع تقلید فرستاد و خواستار حکم شرعی شد. پاسخ شرعی مرجع عظام که نبش قبر را با توجه به عدم اجازه پدر غلامرضا برای دفن، مجاز دانسته بود، خیلی زود کارساز شد و با گذشت حدود یک ماه از خاکسپاری، پیکر مرد جوان با هماهنگی لازم و حضور مأموران پلیس از قبر بیرون آورده و به زادگاهش در شوشتر انتقال داده شد.

بعد از این مرحله، عامل این حادثه تحت تعقیب قضایی قرار گرفت و بعد از گذشت یک سال از ماجرا، با وجود تحقیقات گسترده هیچ نشانی از وی به دست نیامد. با توجه به این‌که هیچ مشخصات دقیقی از خودرو و راننده متخلف آن در دست نبود، بازپرس نوفرستی دستور پرداخت دیه از صندوق دولت را صادر کرد.




تاریخ : سه شنبه 91/7/25 | 5:48 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

بازسازی جنایت 1800 تومانی!!

مردی که برای پرداخت نکردن کرایه به راننده مسافربر، وی را در یکی از محله‌های مشهد کشته بود، روز گذشته برای بازپرس پرونده، صحنه جنایت را بازسازی کرد.

دهم مرداد امسال مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مشهد در استان خراسان رضوی تماس گرفت و از کشف جسد مردی میانسال درون یک خودروی پراید در حاشیه کانال آب منتهی به بلوار پیروزی 72 این شهر خبر داد.

در پی این تماس و بررسی‌های کارآگاهان جنایی مشخص شد چند ساعت از زمان مرگ مقتول می‌گذرد.

بنابراین، با گزارش موضوع به شاکر، بازپرس کشیک ویژه قتل مشهد، جسد به پزشکی قانونی منتقل شد.

در مرحله بعدی، کارآگاهان جنایی تحقیقات برای مشخص شدن هویت مقتول را آغاز کردند تا این‌که چند روز بعد خانواده‌ای با حضور در مرکز پلیس، گم شدن مرد خانواده را اطلاع دادند.

در تحقیق از آنها معلوم شد، پدر خانواده که مسافربر است، چند روز پیش از خانه بیرون رفته و تاکنون بازنگشته و گوشی تلفن همراهش نیز خاموش است.

ماموران با اطلاعاتی که از این خانواده به‌دست آوردند، متوجه شدند تصویر مرد گمشده با جسدی که پلیس یافته، مطابقت دارد.در مرحله بعدی، خانواده مرد گمشده با حضور در پزشکی قانونی و دیدن جسد، هویت وی را تائید کردند.

با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات پلیس جنایی برای دستگیری عامل جنایت و رازگشایی از این حادثه آغاز شد.

در حالی که تحقیقات ادامه داشت، اوایل مهر امسال خانواده مقتول با حضور در پلیس آگاهی اطلاعات جدیدی را در اختیار ماموران قرار دادند و گفتند فردی با گوشی تلفن همراه مقتول برای آنها و تعدادی از اقوامشان پیامک‌های مرموز ارسال کرده است.

کارآگاهان که احتمال می‌دادند، فرد ارسال‌کننده پیامک‌ها همان عامل جنایت است، به تعقیب وی پرداختند و سرانجام او را چند روز پیش دستگیر کردند.

متهم به قتل با انتقال به پلیس آگاهی مشهد اعتراف کرد به انگیزه پرداخت نکردن کرایه، با مرد راننده درگیر شده و او را خفه کرده است.

در پی اعتراف متهم، وی با قرار قانونی روانه زندان شد تا این‌که روز گذشته عامل جنایت از زندان به محل حادثه در بلوار پیروزی 72 در مشهد منتقل شد و در حضور بازپرس شاکر و کارآگاهان جنایی، صحنه حادثه را بازسازی کرد.

متهم به قتل در ارتباط با انگیزه‌اش به بازپرس گفت: شامگاه نهم مرداد امسال سوار خودروی پرایدی شدم که مسافر دیگری هم داشت. در میانه راه از راننده خواستم به دلیل این‌که وسایل به همراه دارم، مسافر دیگری در صندلی عقب سوار نکند و من 1800 تومان به عنوان کرایه می‌پردازم.

متهم اضافه کرد: در میانه راه از راننده خواستم مرا به منطقه شهرستانی ببرد که قبول کرد و در ادامه مسیر بر سر کرایه با یکدیگر درگیر شده پس از خفه کردن او متواری شدم.

بنا بر این گزارش، متهم به قتل پس از بازسازی صحنه قتل روانه زندان شد.




تاریخ : سه شنبه 91/7/25 | 5:41 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

11 حقیقت شگفت انگیز درباره عطسه !

1. عطسه کردن از اعصابتان شروع می‌شود. این را نیل کائو متخصص آلرژی و آسم در مرکز آسم و آلرژی گرین ویل می‌گوید.

او اینطور توضیح می دهد که سیستم عصبی همه افراد به یک طریق یکسان سیم‌کشی شده است اما پیام‌هایی که در طول این عصب‌ها حرکت می‌کنند، راه‌های متفاوتی برای رفت‌و‌آمد به مغز انتخاب می‌کنند و همین مسئله باعث می‌شود عادت عطسه کردن در افراد مختلف متفاوت باشد.

او می‌گوید، "این انتقال عصب‌هاست که به مغزتان می‌گوید که چیزی در بینی شما هست که باید بیرون بیاید!"

2.  عطسه کردن از بدنتان محافظت می‌کند. دکتر کائو می‌گوید، "عطسه کردن بخش مهمی از فرایند ایمنی بدن است که کمک می‌کند سالم بمانید."

عطسه با پاک کردن بینی از باکتری‌ها و ویروس‌ها از بدنتان محافظت می‌کند. وقتی چیزی وارد بینی شما می‌شود یا با محرکی روبه‌رو می شوید که مرکز عطسه که در پایین ساقه مغز قرار گرفته‌است در مغزتان را تحریک می‌کند، پیام‌هایی سریعاً برای بستن گلو، چشم‌ها و دهانتان فرستاده می‌شود. سپس، عضلات سینه‌تان شدیداً منقبض می‌شوند و بعد عضلات گلویتان به سرعت باز و آزاد می‌‌شوند. درنتیجه این، هوا — به همراه بزاق و ماده مخاطی — با شدت از دهان و بینی‌تان بیرون می‌آید. و همین می‌شود که عطسه می‌کنید.

3. عطسه سریع اتفاق می افتد. عطسه ها با سرعت 161 کیلومتر در ساعت حرکت می‌کنند. یک عطسه می‌تواند 100،000 میکروب را وارد هوا کند.

4. برداشتن ابرو ممکن است موجب عطسه شود. برداشتن ابرو روی عصبی در صورتتان که مسیر بینی را تامین می‌کند اثر می‌گذارد. و در نتیجه عطسه می‌کنید.

5. هیچوقت در خواب عطسه نمی‌کنید. وقتی می‌خوابید، اعصاب عطسه هم می‌خوابند و این یعنی وقتی خوابید معمولاً عطسه نمی‌کنید.

6. ورزش ممکن است عطسه‌تان بیندازد. دکتر کائو اعتقاد دارد که ورزش موجب عطسه کردن می‌شود. او می‌گوید، وقتی بیش از حد به جسمتان فشار می‌آورید، تنفستان زیاد می‌شود و درنتیجه، بینی و دهانتان خشک می‌شود. به این ترتیب، بینی شما با شروع به ترشح که موجب عطسه می‌شود به این مسئله واکنش می‌دهد.

7. طولانی‌ترین عطسه : 978 روز که توسط دونا گرفیت از انگلستان به ثبت رسیده است.

8. نور آفتاب موجب عطسه کردن می‌شود. نورآفتاب باعث می‌شود که یکی از هر سه نفر به عطسه بیفتند. البته حساسیت به نورآفتاب مسئله ای ارثی است — این هم یک چیز دیگر که می‌توانید گردن پدر ‌و ‌‌‌مادرتان بیندازید!

9. رابطه جنسی هم می‌تواند محرک عطسه باشد. بیشتر از آنچه که فکر می‌کنید اتفاق می‌افتد. محققان باور دارند که تحریک سیستم عصبی پاراسمپاتیک در برخی افراد پیام‌هایی ارسال می‌کند که نه فقط باعث می‌شود این افراد از رابطه جنسی خود لذت ببرند، بلکه بعد از اتمام آن عطسه کنند.

10. پرعطسه‌ترین حیوان : ایگوانا. طبق تحقیقات ایگوانا بیشتر از سایر حیوانات عطسه می‌کند. عطسه کردن معمولاً برای بیرون کردن برخی نمک‌های خاص که از محصولات فرعی فرایندهای گوارشی آنهاست اتفاق می‌افتد.

11 حقیقت شگفت انگیز درباره عطسه !


11. چطور عطسه را متوقف کنید؟ بااینکه هنوز ثابت نشده است اما نفس کشیدن از راه دهان و گرفتن بینی در آن زمان می‌تواند چاره‌ساز باشد.

خرافات مربوط به عطسه


گذشته از این واقعیت‌های عجیب درمورد عطسه، خرافات زیادی هم درمورد عطسه وجود دارد.

بعنوان مثال، درست نیست که وقتی عطسه می‌کنید قلبتان می‌ایستد. وقتی سینه‌تان به خاطر عطسه منقبض می‌شود، جریان خونتان هم موقتاً منقبض می‌شود. درنتیجه، ریتم قلبتان تغییر می‌کند اما توقف نمی‌کند.

و وقتی عطسه می‌کنید کره چشمتان بیرون نخواهد پرید. بعضی افراد موقع عطسه کردن به طور طبیعی چشم‌هایشان را می‌بندند اما اگر بتوانند آنرا باز نگه دارند، چشم‌هایشان بیرون نخواهد پرید! دکتر کائو می‌گوید، "بااینکه فشارخون پشت چشم موقع عطسه کردن کمی بالا می‌رود اما آنقدر زیاد نیست که چشم‌هایتان را از حدقه بیرون کند."
 
خیلی‌ها هم عقیده دارند وقتی عطسه می‌کنید باید کاری که مشغول انجام آن هستید را متوقف نموده و صبر نمایید برخی نیز اعتقاد دارند دوستی به ملاقاتتان می‌آید و اگر گربه‌تان عطسه کند باران خواهد آمد.

درمورد گفتن واژه عافیت باشید بعد از عطسه به همدیگر، دکتر وود توضیح می‌دهد که واژه عطسه به یونانی "pneuma” به معنای روح می‌باشد.
او می‌گوید، "دعای خیر عافیت باشد بعد از عطسه از عقاید قدیمی است. در گذشته عطسه را تجربه‌ای نزدیک به مرگ می‌پنداشتند و تصور می‌کردند که دعای خیر روح فرد را از بیرون شدن از بدنش نجات می‌دهد و از وارد شدن شیطان به بدنش جلوگیری می‌کند.




تاریخ : سه شنبه 91/7/25 | 2:32 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

شغال، راز قتل نوزاد بردسکنی را بر ملا کرد!!

دادستان بردسکن گفت: قاتلان نوزاد 10 روزه ای که در یکی از خیابان های شهرستان بردسکن به دلایل نامعلومی به قتل رسیده و دفن شده بود، شناسایی و دستگیر شدند.

سید علی نبوی با اعلام این خبر افزود: با وجود اینکه پلیس هیچ سرنخی از این قتل نداشت، تحقیقات خود را از زایشگاه بیمارستان ولی عصر (عج) بردسکن شروع کرد و با بررسی زایمان های انجام شده، مادر این نوزاد شناسایی شد.

وی ادامه داد: پس از بازجویی از مادر این نوزاد، وی به قتل فرزند خود اعتراف کرد و گفت که چون نوزاد ناخواسته بوده است، تصمیم گرفته به اتفاق خواهرش نوزاد را خفه کند و سپس برای اینکه کسی از این موضوع اطلاع پیدا نکند او را در محدوده بلوار امامزاده شهرستان دفن کنند.

دادستان بردسکن اظهار کرد: به دلیل اینکه نوزاد در عمق کمی دفن شده بود، توسط یک شغال بیرون کشیده شده بود و به این ترتیب راز این قتل فاش شد.

نبوی خاطرنشان کرد: دراین رابطه پرونده ای تشکیل شد و هر دو متهم دستگیر شدند و تحت قرار بازداشت موقت به زندان انتقال یافتند.




تاریخ : سه شنبه 91/7/25 | 2:26 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

دوستی عجیب شکار و شکارچی!!

حس مادری در همه موجودات وجود دارد و تنها انسان ها از این حس بهره مند نیستند، بلکه سنگدل ترین موجودات مانند شیرهای درنده نیز از آن برخوردارند.

به نقل از باشگاه خبرنگاران، چندی پیش خبری در مورد یک شیر ماده که بعد از شکار بز کوهی سکته کرده و مرد در بسیاری از خبرگزاری های دنیا منتشر شد و حالا بار دیگر یک شیر ماده حس مادری خود را به یک بچه بز کوهی نشان داده است.

" Adri De Visser," عکاس 50 ساله که در حال عکاسی از حیات وحش در اوگاندا بود با صحنه حمله یک شیرماده به یک بز کوهی رو برو می شود اما چیزی که بیشتر او را تحت تاثیر قرار داد حرکت این شیر بعد از شکار بز بود.

این شیر که در حین حمله مقداری جراحت نیز برداشته بود با دیدن بچه بز کوهی او را سریعا از منطقه دور کرده و به یک محل امن منتقل کرد.

افرادی که در پارک ملی اوگاندا بودند اعلام کردند بعد از چند ساعت از این قضیه بچه بزکوهی بدون هیچ جراحتی در پارک در حال بازی بوده است.
 
              




تاریخ : سه شنبه 91/7/25 | 2:21 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز