سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مار در دبیرستان، دختران را به وحشت انداخت

 

ماری که داخل یک رایانه در دبیرستان دخترانه ای در طرقبه لانه کرده بود، ساعتی این مدرسه را به هم ریخت .

جام حوادث؛ رئیس دایره آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری طرقبه امروز گفت: این مار که به علت گرم شدن زود هنگام هوا از خواب زمستانی بیدار شده بود، با ورود به این مدرسه در داخل صفحه نمایش یک رایانه لانه کرده بود که جمعی از دانش آموزان این دبیرستان با حس کردن صدایی از داخل رایانه و دیدن قسمتی از دم مار وحشت زده شدند و انتشار این خبر، دبیرستان 300 نفری را به هم ریخت .

آقای صفری افزود : پس از اعلام این خبر به آتش نشانی طرقبه، ماموران در محل حاضر شدند و مار را از داخل رایانه بیرون آوردند.

وی اضافه کرد : آغاز فصل گرما در مناطق دارای آب و هوای گرم و خشک یکی از دلایل ورود برخی از حیوانات و جانوران ازجمله انواع مارها و خزندگان به مناطق شهری و مسکونی است به صورتی که آمار مشاهده این حیوانات و خزندگان در منازل مسکونی شهروندان و روستاییان شهرستان طرقبه در حال افزایش است .

طرقبه در شهرستان طرقبه – شاندیز و از ییلاقات اطراف مشهد است .

 




تاریخ : جمعه 91/11/27 | 3:34 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

مردی با لباس زنانه در آرایشگاه خانمها

 

     

ماموران انتظامی شهرستان فامنین همدان مردی را که در پوشش زنانه از آرایشگاه های این شهرستان سرقت می کرد شناسایی و دستگیر کردند.

به گزارش جام حوادث، ماموران انتظامی شهرستان فامنین در پی خبری از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر حضور مردی با پوشش زنانه در نزدیکی یکی از آرایشگاه های زنانه این شهرستان، رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

پس از حضور ماموران در محل و مشاهده یک دستگاه خودرو پراید در حوالی آرایشگاه، راننده خودرو که قصد متواری شدن داشت با اقدام به موقع پلیس دستگیر و به کلانتری منتقل شد.

گفتنی است، متهم در ابتدا خود را مهسا نامید و منکر هر گونه سرقت شد اما در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد وی مردی بوده که با پوشش زنانه قصد سرقت از آرایشگاه نزدیک محل دستگیری را داشته است و در ادامه بازجویی ها به چند فقره سرقت از آرایشگاه زنانه در سطح شهر فامنین و رزن معترف شد. تحقیقات پلیس در این راستا همچنان ادامه دارد.




تاریخ : جمعه 91/11/27 | 3:25 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

این ظروف موجب تشکیل سنگ کلیه می‌شوند

هرچند این روزها ظروف و بشقاب‌های پلاستیکی در میان والدین و افرادی که زیاد به پیک نیک می‌روند، طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند اما نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد که خوردن غذای داغ در ظروف پلاستیکی و ملامینی می‌تواند واقعا برای سلامتی مضر باشد.

متخصصان علوم بهداشتی تایوان در این آزمایشات دریافته‌اند که اگر این ظرف‌ها زیاد حرارت ببینند مواد شیمیایی ملامینی آنها وارد غذا می‌شود و خوردن غذا در این شرایط می‌تواند خطر تشکیل سنگ‌های کلیوی را افزایش دهد.

به نوشته روزنامه دیلی میل، این متخصصان روی دو گروه از داوطلبان مطالعه کرده‌اند که قرار شد هر کدام سوپ رشته داغ را در کاسه‌های ملامینی و چینی بخورند.

به نوشته روزنامه دیلی میل، متخصصان قبل از خوردن سوپ و تا 12 ساعت بعد از صرف غذا هر دو ساعت یکبار از این افراد آزمایش ادرار گرفتند. سه هفته بعد این آزمایشات با تغییر جنس کاسه‌ها تکرار شد. نتایج آزمایشات تایید کرد که وقتی غذاهای داغ یا اسیدی در ظروف پلاستیکی و ملامینی مصرف شوند ترکیبات شیمیایی این ظروف وارد غذا می‌شوند و غذا را آلوده می‌کنند، بویژه اگر جنس این ظروف مرغوب نباشد این خطر تشدید می‌شود. وارد شدن این ترکیبات در خون به نوبه خود خطر تشکیل سنگ کلیه را تشدید می‌کند.

این ظروف موجب تشکیل سنگ کلیه می‌شوند



تاریخ : پنج شنبه 91/11/26 | 7:28 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()
خواب رفتن دست و پا یک شکایت شایع در بین افراد مراجعه کننده است که در بیشتر موارد علت مشخصی ندارد.
دکتر عبدالرضا ناصر مقدسی، متخصص مغز و اعصاب در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه علت خواب رفتگی دست و پا چیست پاسخ داد: خواب رفتن دست و پا یک شکایت شایع در بین افراد مراجعه کننده است که در بیشتر موارد علت مشخصی ندارد و هیچ مساله پاتولوژیک وجود ندارد.

علل مهم خواب رفتگی دست و پا در افراد چیست؟

اولین مساله در‌ایم امر افزایش قند خون و دیابت است که می‌تواند موجب اختلال عصبی و حسی در انتهای اندام‌ها می‌شود که این امر موجب کاهش حس در این نواحی می‌شود.

آیا کم کاری تیروئید در این امر موثر است؟

این بیماری نیز از علل مهم و شایع خواب رفتن دست و پا محسوب می‌شود.

متاسفانه تداوم این امر در برخی از افراد موجب می‌شود تا آنان دچار تردید شوند که به بیماری‌ام اس مبتلا شده‌اند آیا این موضوع ارتباطی با بیماری‌MS دارد یا خیر؟

متاسافنه این امر موجب شکایت کوتاه مدت مراجعه کنندگان شده است این بدان معناست که این علایم کوتاه مدت است و پس از بررسی مشخص می‌شود هیچ گونه ارتباطی با این امر ندارد. خواب رفتگی طبیعی می‌تواند پنج الی 10 دقیقه ادامه داشته باشد.

خواب رفتگی دست و پا در چه زمانی می‌تواند موجب نگرانی افراد شود؟

اگر این امر به مدت 24 ساعت ادامه داشت و با گزگز دست و پا همراه بود باید تسط متخصص مربوطه پیگیری و ارتباط آن با‌بیماری MS مشخص شود.

آیا خواب رفتن دست و پا علل ناشایعی نیز دارد که نیاز به بررسی بیشتر داشته باشد؟

از جمله عوامل ناشایع می‌توان به عارضه نوروپاتی اشاره نمود که این عارضه به درگیری مستعد اعصاب‌های محیطی شایع است.
 
آیا برای درمان تنها از درمان دارویی اسفاده می‌شود و یا نیاز به جراحی نیز وجود دارد؟

سندروم «کارپال تونل» یک بیماری شایع و مهم است که موجب درگیری عصب «مدین» مچ دست شده و در ‌‌نهایت موجب شب بیداری و گزگز می‌شود که بر حسب شدت از درمان دارویی استفاده می‌شود البته شایان به ذکر است تنها در این مورد در صورت شدت یافتن به جراحی نیاز می‌شود در غیز این صورت درمان دارویی بهترین روش درمان در خواب رفتگی دست و پا است.

عارضه خواب رفتگی دست و پا در میان جمعیت زنان بیشتر است یا مردان؟

در این خصوص آماری وجود ندارد اما زنان بیش از مردان شکایت خود را اعلام می‌کنند.



تاریخ : پنج شنبه 91/11/26 | 7:24 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

گواهینامه پیرزن 101 ساله تمدید شد

این پیرزن در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر سخت شدن رانندگی در این سن و سال، با رد این موضوع گفته است که در دوران گذشته رانندگی سخت تر بود چراکه جاده‌‌ ها بسیار باریک بود و این همه علامت هم در آنها نصب نشده بود!
با افزایش جمعیت سالخوردگان جهان، پیدا کردن افرادی که با داشتن بیش از یک قرن عمر، همچنان مشغول انجام فعالیتهای روزمره هستند امر عجیبی نیست اما برخی از این سالخوردگان روحیه و انگیزه های زیادی نیز دارند که شاید معروفترین آنها پیرمرد راننده‌ ای بود که چند سال قبل در کشور نیوزیلند با داشتن حدود 104 سال سن، گواهینامه رانندگی داشت اما پس از چنی دیگر نتوانست این کار را ادامه دهد.

اما اکنون یک مادر بزرگ امریکایی نگاهها را به خود جلب کرده و پس از یک قرن زندگی، همچنان سرحال و سر زنده به فعالیت‌‌های روزمره ‌اش در کالیفرنیا ادامه می‌ دهد. او یک روز پس از جشن 101 سالگی ‌اش، گواهینامه رانندگی خود را برای 4 سال دیگر تمدید کرد.

این خانم با نام ادیت کرچمیر که در حال حاضر با این گواهینامه جدید پیر‌ترین راننده جهان لقب گرفته است رانندگی را با فورد کوپه مدل A آغاز کرده و حالا دوج سوار است. او که مدعی است حتی یک روز نمی‌تواند خود را بدون ماشین تصور کند، از زمان شروع به کار شبکه ‌‌های اجتماعی، در اینترنت هم فعال شد و یکی از اعضای فعال این شبکه ها به شمار می‌ رود.

البته این مادر بزرگ کالیفرنیایی به رغم تبحر در رانندگی، باز هم مورد آزمایش و تست ‌‌های تخصصی پزشکی و روانی قرار گرفته و پس از عبور موفقیت‌ آمیز از تمامی آزمون‌‌ ها، گواهینامه 86 ساله ‌اش را تا چهار سال دیگر تمدید کرده است.

این پیرزن در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر سخت شدن رانندگی در این سن و سال، با رد این موضوع گفته است که در دوران گذشته رانندگی سخت تر بود چراکه جاده‌‌ ها بسیار باریک بود و این همه علامت هم در آنها نصب نشده بود!




تاریخ : پنج شنبه 91/11/12 | 5:53 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()
   1   2   3      >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز