سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 هواپیمای دو قلو!!

The space shuttle Endeavour, secured atop the modified 747 Shuttle Carrier Aircraft, takes to the skies September 19, 2012 on its departure from NASA




تاریخ : جمعه 91/6/31 | 3:8 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

این میوه بوی بد دهان را برطرف می‌کند !

میوه انجیر از ویتامین های A,B,C سرشار است. خداوند در سوره تین به آن قسم یاد می کند. در تورات نیز از انجیر به نیکویی یاد شده و بوداییان آن را میوه ای مقدس به شمار می آوردند و معتقدند که بودا در زیر درخت انجیر به معرفت الهی دست یافت.

میوه انجیر از ویتامین های A,B,C سرشار است. خداوند در سوره تین به آن قسم یاد می کند. در تورات نیز از انجیر به نیکویی یاد شده و بوداییان آن را میوه ای مقدس به شمار می آوردند و معتقدند که بودا در زیر درخت انجیر به معرفت الهی دست یافت.

به نقل از منابع مستند حدیثی نوشت: احادیثی درباره فواید انجیر نقل شده است که بخشی از آن ها را در اینجا می خوانیم.

احادیثی در این باره:

در کتاب کافی به نقل از امام رضا(ع) آمده است که فرمود:«انجیر بوی بد دهان را از بین می برد، استخوان ها را محکم می سازد، موجب رویش مو می شود و برای درمان بیماری ها با وجود آن نیاز به دارو نیست.» سپس فرمود:«انجیر شبیه ترین میوه به میوه های بهشتی می باشد.»

امیر مومنان علی (ع) فرمود: خوردن انجیر موجب نرمی مزاج می شود و برای بادهای قولنجی مفید است پس، از آن به اندازه بخورید و در خوردن آن افراط نکنید.»

در کتاب مکارم به نقل از ابوذر آمده است، روزی برای نبی اکرم(ص) انجیر را هدیه آوردند. آن گرامی به اصحابش فرمود:«بخورید، اگر روزی به شما بگویم که میوه ای از بهشت به زمین آمده است در مورد این میوه چنین خواهم گفت زیرا که هیچ تفاله ای ندارد و برای درمان بواسیر و نقرس مفید است.»

امام رضا(ع) می فرماید:«انجیر برای درمان قولنج خوب است و از هر میوه ای بیشتر به میوه های بهشتی شبیه است و گازهای متراکم درونی را برطرف می کند.»




تاریخ : جمعه 91/6/31 | 3:1 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

اغلب روش‌های پیشگیری مربوط به عادت و سبک زندگی است و بعضی از روشهای درمانی نیز با مراجعه به متخصص پوست و زیبایی انجام شدنی است.

نگرانی از این بابت که پوست شما پیر‌تر از سن واقعی به نظر رسد می‌تواند تبدیل به یک نوع اضطراب و استرس پایدار شود. در ادامه به 23 روش پیشگیری و درمان اشاره می‌کنیم. اغلب روش‌های پیشگیری مربوط به عادت و سبک زندگی است و بعضی از روشهای درمانی نیز با مراجعه به متخصص پوست و زیبایی انجام شدنی است.

روش‌های پیشگیری

1- از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید. زیرا اولین و مهم‌ترین عامل بروز چین و چروک صورت است. این عامل حتی موثر‌تر از فاکتور وراثت در این زمینه عمل می‌کند.

2- از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. اگر از قرار گرفتن در معرض نور خورشید گریزی نیست از کرم ضد آفتاب مناسب استفاده کنید تا از بروز سرطان پوست جلوگیری شود و مانع از بروز چین و چروک شود.

3- سیگار نکشید. سیگار باعث شکسته شدن کلاژن پوست و از دست رفتن خاصیت ارتجاعی آن می‌گردد.

4- به اندازه کافی بخوابید. در غیر این صورت بدن تولید هورمونی به نام کورتیزول می‌کند که نتیجه‌ای جز شکستن و آسیب به سلولهای پوستی نمی‌شود. استراحت کافی منجر به تولید هورمون رشد می‌شود که پوست را محکم نگه داشته و خاصیت الاستیک آن را حفظ می‌کند.

5- به پشت بخوابید. وضعیت بدن در حالت خواب نیز مهم است. مثلا خوابیدن به پهلو باعث ایجاد چین و چروک در گونه‌ها می‌شود.

6- چشمان خود را هم نکشید. اغلب به دلیل ضعف بینایی چنین واکنش خودکاری توسط صورت (ماهیچه‌های اطراف چشم) انجام می‌شود. بنابر این بهتر است در صورت ضعف بینایی حتما از عینک استفاده کنید.

7- ماهی بخورید. این غذای دریایی سرشار از پروتئین و اسید چرب امگا 3 می‌باشد که برای سلامت و شادابی پوست لازم است.

8- سویا بخورید. ترکیبات موجود در سویا به ترمیم آسیب‌های پوست کمک می‌کند.

9- مصرف کاکائو. کاکائو حاوی 2 نوع فلاونول (اپی کاتچین، کاتچین) می‌باشد که مانع از آسیب‌های نور خورشید به پوست می‌شود و جریان خون به پوست را ارتقا می‌بخشد و باعث می‌شود که پوست نرم‌تر شود.

10- خوردن میوه‌ها و سبزیجات متنوع. آنتی اکسیدان موجود در این مواد گیاهی مانع از آسیب سلولهای پوست در نتیجه وجود رادیکال‌های آزاد می‌شود.

11- از مواد مرطوب کننده استفاده کنید.

12- در شست و شوی صورت زیاده روی نکنید.

روش‌های موضعی از بین بردن چین و چروک صورت

ترکیباتی که در ادامه به آن اشاره می‌شود می‌تواند چین و چروک صورت را برطرف کند. اغلب آن‌ها در هر دو نوع از مواد آرایشی بهداشتی تجویزی و غیر تجویزی وجود دارد.

13- آلفا هیدروکسی اسید (AHAs): نوعی لایه بردار طبیعی که سلولهای مرده را می‌زداید و چین و چروک‌های سطحی را برطرف می‌کند (به خصوص چروک‌های اطراف چشم). شواهد نشان می‌دهد که این ترکیب باعث تحریک تولید کلاژن می‌شود.

14- رتینوئید‌ها (Retinoids): تنها ترکیبی که سازمان غذا و دارو برای از بین بردن چین و چروک‌های صورت تصویب کرده است. این ماده در واقع فرم طبیعی ویتامین A می‌باشد و در از بین بردن چروک‌های سطحی موثر است.

15- ویتامین C موضعی. این ترکیب باعث تولید کلاژن می‌شود و مانع از بروز اسیب‌های ناشی از اشعه‌های خورشیدی می‌شود. التهاب‌های پوستی را بهبود می‌بخشد و مشکلات رنگدانه‌ای را برطرف می‌کند. بیشتر محققان شکل اسید آسکوربیک را برای رهایی از چین و چروک پیشنهاد می‌کنند.

16- آیدبنون (Idebenone). این ترکیب شیمیایی به گونه‌ای قوی مشابه آنتی اکسیدان‌های طبیعی است که استفاده موضعی از این ترکیب برای فقط 6 هفته منجر به کاهش خشکی پوست به میزان 26%، افزایش آب رسانی به پوست به میزان 37%، کاهش چین و چروک به میزان 29% و بهبود آسیب‌های ناشی از نورخورشید به مقدار 33% است.

17- فاکتورهای رشد. بخشی از پاسخ‌های ترمیم کننده زخم‌ها در بدن اگر به صورت موضعی مصرف شود می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

18- پنتاپپتید‌ها (Pantapeptides). این ترکیب نیز باعث تولید کلاژن می‌شود. خطوط چین و چروک را از بین می‌برد.

روش‌های دیگر از بین بردن چین و چروک

19- بوتاکس. تزریق ماده سمی بوتولینوم که منجر به رلکس شدن ماهیچه‌های زیر چین و چروکمی شود و در نتیجه چروک‌ها نیز برطرف می‌شود.

20- چگال کردن چین و چروک. پزشکان در این رابطه سعی می‌کنند چین و چروک را با مواد متنوعی مثل کلاژن، اسید هیالورونیک و سایر ترکیبات سنتتیک پر کنند.

21- لایه گذاری با لیزر. د راین روش به کمک منبع نوری سطح خارجی پوست برداشته می‌شود و زخم بسیار خفیفی باقی می‌گذارد. ولی به تدریج پوست جدید بدون چین و چروک و با کیفیت رشد می‌کند.

22- لایه برداری شیمیایی. در این روش نیز به کمک ترکیبات شیمیایی لایه خارجی پوست برداشته می‌شود و ایجاد آسیب می‌کند که پاسخ بدن در مقابل آن تولید کلاژن است.

23- پوست خراشی (Dermabrasion). در این روش نیز به نوعی لایه برداری از پوست صورت انجام می‌شود.




تاریخ : جمعه 91/6/31 | 2:57 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()
دولت آلمان به مردم توصیه کرد تا از مرورگر اینترنت اکسپلورر استفاده نکنند.
از اینترنت اکسپلورر استفاده نکنید

به نقل از ایسنا، پس از انتشار اخباری مبنی بر وجود یک حفره امنیتی در مرورگر اینترنت اکسپلورر، دولت آلمان از مردم این کشور خواست تا به طور موقت و تا زمان حل این مشکل از این مرورگر استفاده نکنند.

در اطلاعیه‌ای در این خصوص گفته شده است که این حفره امنیتی کامپیوترها را در مقابل حملات هکری آسیب‌پذیر می‌کند.

این اطلاعیه پس از آن صورت گرفت که شرکت مایکروسافت روز دوشنبه اعلام کرد هکرها می‌توانند از باگ موجود در مرورگر اینترنت اکسپلورر استفاده کرده و کنترل کامپیوتر قربانیان را به دست بگیرند.

در این راستا دفتر فدرال دولت آلمان در امور امنیت اطلاعات (BSI) اعلام کرد که از این حملات خرابکارانه آگاه است.

به گفته این دفتر، تنها نیاز هکرها ترغیب افراد به بازدید از وب‌سایت‌های حاوی بدافزار است و وقتی این کار انجام شد آن‌ها به راحتی می‌توانند کنترل کامپیوتر قربانیان را به دست بگیرند.

به گزارش رویترز، این دفتر از تمامی مردم خواست تا استفاده از مرورگر اینترنت اکسپلورر را تا زمان رفع مشکل متوقف کرده و از مرورگرهای جایگزین استفاده کنند.




تاریخ : جمعه 91/6/31 | 2:43 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

 همه می‌خواستند در عروسی دختر فامیل شرکت کنند و همهمه‌ای بود غافل از اینکه مرگ نوزادی همه را سیاهپوش خواهد کرد.

دفتر زندگی نوزاد 10ماهه‌ای که همراه مادر و برادر خود برای شرکت در مجلس عروسی دختر دایی‌اش به روستاهای فریمان رفته بود در حادثه‌ای غمبار بسته شد.

پدر محمد کوچولو که 29ساله‌است به شوک گفت: روز چهار شنبه گذشته همسرم و دو بچه‌ام را به شهرستان فرستادم تا در کارهای مجلس عروسی دختر برادرزنم کمک کند. چون شهرستان محل زندگی‌مان به مشهد نزدیک است قرار بود پنجشنبه بعد از ظهر یعنی همان روز عروسی نیز من به راه بیفتم و خودم را به مجلس عروسی برسانم. حدود ساعت 11 صبح روز پنجشنبه همسرم پس از آنکه پوشک بچه را تعویض و او را داخل خانه رهاکرد و برای شست‌وشوی کهنه به داخل حمام رفت. متأسفانه غفلت همسرم باعث شد تا بچه به صورت چاردست و پا به داخل حیاط برود. سید مهدی آهی کشید و افزود: همسرم بعد از شستن کهنه، سرش به گفت‌وگو با اطرافیان گرم شد و ناگهان فهمید که بچه غیبش زده است و زمانی که همه دنبال بچه‌ام می‌گشتند جسد بی‌جان وی را داخل جوی آبی که از وسط حیاط خانه می‌گذرد پیدا کردند. پدر این نوزاد گفت: ساعت 2 بعدازظهر بود و در محل کارم مشغول خوردن ناهار بودم که همسرم زنگ زد. فکر می‌کردم وی می‌خواهد بگوید زودتر راه بیفتم. اما وقتی گوشی را جواب دادم همسرم با گریه و ناله از مرگ پسرمان خبر داد.

با شنیدن این خبر نفهمیدم چطور خودم را به محل رساندم و پس از انجام اقدامات لازم بچه‌ام را در قبرستان روستای محسن‌آباد فریمان دفن کردیم.

این مرد افزود: ای کاش همسرم بیشتر حواس خودش را جمع می‌کرد و من به همه خانواده‌ها توصیه می‌کنم در زمان برگزاری چنین مجالسی حواس خود را جمع کنند و مراقب بچه‌ها باشند تا چنین حوادثی به وجود نیاید.

رئیس پلیس فریمان نیز به شوک گفت: 4 ساعت پس از وقوع حادثه، مرگ نوزاد 10ماهه به 110 گزارش داده شد و مأموران پاسگاه انتظامی ایاز پلیس فریمان مأموریت یافتند تا به روستای موسی آباد اعزام و برای بررسی موضوع وارد عمل شوند.

سرهنگ ابوالقاسم باقری افزود: بررسی‌های اولیه پلیس حاکی از خفگی نوزاد در جوی آب داخل خانه که 40 سانتیمتر عمق دارد بود. وی گفت: با انجام اقدامات قانونی لازم به دستور مقام قضایی، جسد نوزاد برای خاکسپاری به خانواده‌اش تحویل داده شد.




تاریخ : جمعه 91/6/31 | 2:41 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()
   1   2   3   4   5   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز