سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه‌جدید درمان‌‌تشنج در ایران

مدیر بیمارستان خاتم الانبیاء از ایران به عنوان چهارمین کشور دنیا نام برد که با دستیابی به دانش پزشکی در نگهداری بافت زنده مغز بیرون از جمجمه، به دنبال درمان تشنج است.


 پیرحسین کولیوند با اعلام این مطلب به مهر گفت: بافت زنده مغز در حالت عادی تنها می تواند 3 دقیقه بیرون از جمجمه زنده بماند ولی تلاش محققان ما برای انجام درمان بیماریهای صرع و تشنج باعث شد تا بتوانیم به مرحله ای از پیشرفت برسیم که بافت زنده مغز را برای 48 ساعت بیرون از جمجمه نگهداری کنیم.

وی با اشاره به تلاش تیمهای تحقیقاتی و درمانی بیمارستان خاتم الانبیاء و مرکز تحقیقات علوم و اعصاب شفاء برای کنترل تشنج و صرع، اظهارداشت: ما با استفاده از این روش به دنبال درمان تشنج و... هستیم.

کولیوند در ادامه از کارهای تحقیقاتی در این مرکز برای درمانهای نوین تشنج خبر داد و افزود: هدف از این کارهای تحقیقاتی، کمک به بیمارانی است که از مشکلات بیماریهای عصبی رنج می برند.

مدیر بیمارستان خاتم الانبیاء با اشاره به کارهای انجام شده در چند سال گذشته برای انجام درمانهای بیماران مصروع در داخل کشور، گفت: یکی از مشکلات بیماران مبتلا به صرع در کشور، وضعیت آن دسته از بیماریهای صرع است که مقاوم به درمان شده و بیماران دچار حملات صرعی می شوند.

وی از همکاری مشترک تیمهای پزشکی و تحقیقاتی کشور آلمان با متخصصین مغز و اعصاب این بیمارستان خبر داد و افزود: انتقال دانش فنی پزشکی، یکی از اهدافی است که از این طریق دنبال می شود.




تاریخ : دوشنبه 91/8/15 | 9:26 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()