سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دستگیری قاتل خواستگار خواهر بعد از 34 سال

مردی که 34 سال قبل خواستگار خواهر خود را به قتل رسانده و گریخته بود، هفته گذشته در 53 سالگی در حالی‌که همسر، فرزند ونوه دارد، در خانه‌اش دستگیر شد.

شامگاه 14 دی 57 صدای داد و فریاد از خانه‌ای در یکی از خیابان‌های گنبدکاوس بلند شد و اهالی محل در تماس با پلیس موضوع را گزارش دادند.

ماموران دقایقی بعد در محل حادثه حاضر شدند و بعد از ورود به خانه موردنظر جنازه مرد 34 ساله‌ای را یافتند که بر اثر اصابت ضربات چاقو جانش را از دست داده بود. تحقیقات اولیه روشن کرد مقتول محمود، قاضی دادگستری است و در این خانه تنها زندگی می‌کرد. کارآگاهان در جریان تحقیقات پی بردند محمود با اعضای خانواده‌ای که در همسایگی‌اش سکونت دارند، به شدت اختلاف داشت.

اهالی محل توضیح دادند این اختلافات از وقتی شروع شد که محمود عاشق دختر این خانواده به نام ملیحه شد. ماموران، بازجویی از دختر جوان را آغاز کردند.

ملیحه به کارآگاهان گفت: «من و محمود به همدیگر علاقه‌مند بودیم و قرار بود محمود به خواستگاری‌ام بیاید اما خانواده‌ام با این وصلت مخالف بودند و می‌گفتند خلاف رسم و رسومات است با این وجود ما برای ازدواج اصرار کردیم و کار به آنجا رسید که اعضای خانواده‌ام مرا تهدید کردند اگر بخواهم با محمود ازدواج کنم من را به قتل می‌رسانند.»

این دختر ادامه داد: «شب حادثه برای انجام کاری به خانه محمود رفتم. در همان موقع برادرم اکبر سررسید و با خواستگارم درگیر شد و او را کشت و بعد هم فرار کرد.» کارآگاهان بعد از افشای هویت اکبر تلاش خود را برای دستگیری وی آغاز کردند و این جوان چند روز بعد خودش را به پلیس معرفی کرد.

او گفت: «محمود خواهرم را فریب داده بود و از اصرار برای ازدواج دست برنمی‌داشت. چندبار در این رابطه به او تذکر داده بودم اما فایده‌ای نداشت تا اینکه شب حادثه فهمیدم خواهرم به خانه او رفته است. عصبانی شدم و با پریدن از روی دیوار به خانه محمود رفتم و در جریان درگیری او را با چاقو کشتم.»

پرونده این مرد به دادگاه معرفی شد و قاضی وی را با قرار وثیقه آزاد کرد.

اکبر بعد از آن فراری شد و دیگر اثری از وی به دست نیامد تا اینکه اولیای دم مقتول در سال 63 در تهران شکایتی دوباره علیه قاتل فراری مطرح کردند.

پس از آن پرونده بار دیگر به جریان افتاد اما باز هم ردی از اکبر به دست نیامد تا اینکه چند وقت قبل خبری به کارآگاهان رسید مبنی بر اینکه اکبر در یکی از شهرهای شمالی کشور زندگی می‌کند. ماموران بعد از اطلاع از این موضوع با اخذ نیابت قضایی راهی این شهر شدند و اکبر را در خانه‌اش بازداشت کردند.

این مرد که اکنون همسر، فرزند و نوه دارد، به تهران منتقل شد و به زودی تحقیقات قضایی از وی از سر گرفته می‌شود.




تاریخ : سه شنبه 91/12/8 | 7:35 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()