سفارش تبلیغ
صبا ویژن

این دانه‌ی خوشبو را جدی بگیرید

 

این دانه‌ی خوشبو را جدی بگیرید

افکارنیوز: یکی از چاشنی‌های معطر مورد استفاده در

یکی از چاشنی‌های معطر مورد استفاده در بعضی از غذاها، نان‌ها، شیرینی‌ها و به‌خصوص مرباها، هل است.

البته در مقام مقایسه، هندی‌ها و پاکستانی‌ها بیشترین مصرف‌کننده‌های هل در جهان هستند. شاید جالب باشد بدانید هل، میوه گیاهی از تیره زنجبیل‌هاست و انواع مختلفی شامل هل سیاه، هل سفید و هل سبز دارد که نوع سبز آن عطر تندتری دارد.

برای عطرآگین کردن غذا ، شیرینی یا مربا، حتما لازم نیست غلاف آن را باز کرده و دانه‌های سیاه رنگ هل را مورد استفاده قرار دهید؛ میوه هل با همان غلاف نیز به‌اندازه کافی غذاها را خوش طعم می‌کند؛ مگر آنکه طعم جویدن دانه‌های هل در دهانتان را دوست داشته باشید.

علاوه بر این، بعضی‌ها هنگام دم کردن چای معمولی چند دانه هل یا یک عدد میوه هل را در چای می‌ریزند و همراه با آن دم می‌کنند. این چای، هم خوش‌طعم‌تر می‌شود و هم خاصیت درمانی دارد.

- دانه هل تقویت‌کننده معده، ضدنفخ و بادشکن است؛ در ضمن به هضم غذا هم کمک می‌کند.

- از هل به عنوان دارو برای معالجه سرفه، سرماخوردگی و تب استفاده می‌کنند.

- در صورتی که عرق بدبویی دارید یا دهان شما بوی خوبی نمی‌دهد، 6 گرم هل را- با غلافش- به‌صورت چای دم کنید و در طول یک روز به مرور بنوشید.

- برای درمان استفراغ و تهوع نیز توصیه می‌شود مقداری دم کرده هل مصرف کنید.

- هل تقویت‌کننده قلب و اعصاب نیز هست ولی می‌گویند مصرف زیاد آن هم تپش قلب را افزایش می‌دهد و هم برای بیماری‌های روده و ریه مفید نیست.

- مصرف هل برای رفع سردرد و کاهش حملات بیماری صرع نیز توصیه می‌شود.




تاریخ : دوشنبه 91/11/9 | 8:20 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

نکاتی برای لاغری در10 ثانیه

راه های مخلتفی برای کاهش وزن وجود دارد که هر کدام سختی های خود را دارند و البته بسیار زمان بر هستند. اما همچنان راه هایی هستند که وقت کمی از شما می گیرند و خیلی سریع نیز جواب می دهند. با دانستن برخی نکات می توانید خیلی سریع و بدون دغدغه وزن خود را کاهش دهید.

** مایعات می توانند بهترین گزینه برای لاغری باشند، قبل از هر وعده غذایی یک لیوان آب بنوشید تا معده شما پر شود و از خوردن بیش از اندازه پرهیز کنید.

** واقع بین بودن در یک برنامه لاغری می تواند کمک به سزایی به شما در کاهش وزن کند. هیچگاه فکر نکنید که در عرض دو روز 10 کیلووزن کم خواهید کرد. این نگاه های بزرگ باعث از بین رفتن انگیزه شما می شود.

** چربی سوزهای زیادی مصرف کنید تا متابولیسم بدن شما افزایش پیدا کند. استفاده از ادویه های مختلف می توانند بهترین و البته سالم ترین راه برای رسیدن به اندامی مناسب باشند.



** شکر بدترین و البته مهمترین عامل چاقی است که شاید خیلی به آن توجه ندارید چرا که بسیاری از خوراکی های که روزانه مصرف می کنید حاوی شکر و شیرینی پنهان هستند. قبل از مصرف مواد غذذایی از میزان شکری که در آن وجود دارد آگاه شوید.

** صبحانه یکی از بهترین راه ها برای کاهش وزن است. خوردن یک تخم مرغ آب پز در صبحانه باعث می شود تا شما در طول روز و یا حتی در 24 ساعت کمتر تمایل به خوردن غذای دیگری داشته باشید.

** یکی از راه های بسیار ساده برای لاغر کردن تند کردن غذاهاست. فلفل از جمله ادویه هایی است که به تنهایی می تواند متابلویسم بدن شما را افزایش دهد و باعث لاغر شدن شما می شود.

** به نفستان غلبه کنید تا از پرخوری به دور باشید. بسیاری از افرادی که اضافه وزن دارند به علت پرخوری به این بیماری دچار شده اند. تمرین های هوازی برای غلبه به نفس و همچنین ذهن می تواند کمک به سزایی به شما در این زمینه کند.





تاریخ : دوشنبه 91/11/9 | 8:16 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

نامهای برتر ایرانیان در سال 91

 

به گزارش بی باک ، محسن کرمی با بیان این مطلب افزود: براساس بانک اطلاعات جمعیتی ، در 10 ماهه سال 91 شاهد تغییراتی در روند نامگذاری هستیم بطوری که نام برخی از شخصیتهای سریالها صدا و سیما باعث انتخاب نام فرزندان در خانواده ها شده است.

وی گفت: اسامی مانند فاطمه، زهرا، نازنین زهرا، زینب، ریحانه، یسنا، هستی، مریم، ستایش و رقیه 10 اسم برتر دختران بوده که طی این مدت بیشترین فراوانی را داشته است.

معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور در مورد اسامی پسران نیز تاکید کرد: امیر علی، امیر حسین، ابوالفضل، محمد ، علی ، محمد طاها، حسین، امیر محمد ، محمد و محمد مهدی نیز دارای بیشترین فراوانی درمیان اسامی پسران در 10 ماه اول امسال بوده است.

به گفته کرمی، خانواده ها می توانند از سیستم اینترنتی سازمان ثبت احوال برای مشاوره نامگذاری نوزادان خود استفاده کنند همچنین کارشناسان سازمان از طریق فکس، تلفن و پرتال نیز آماده پاسخگویی به سوالات و مشاوره به متقاضیان هستند.




تاریخ : دوشنبه 91/11/9 | 7:56 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

آشنایی با خواص گلپر

پودر گلپر را می‌توان روی باقلای پخته،‌ عدس و دیگر حبوبات، سیب‌زمینی پخته و انواع سوپ‌ها و خورش‌ها و همچنین روی انار دانه شده پاشید.

آشنایی با خواص گلپر


گلپر گیاهی است معطر که می‌توان از تمام بخش‌های آن در صنعت غذا و دارو استفاده کرد.

نام علمی این گیاه Heracleum persicum است.

این گیاه بومی ایران بوده و در نواحی نمناک کوهستانی ایران و حاشیه‌های آن می‌روید.

همه گونه‌های این گیاه معطر هستند و برخی گونه‌ها در آشپزی ایرانی به عنوان ادویه و برخی دیگر در صنعت داروسازی کاربرد دارند.

دانه‌های گلپر بسیار نازک بوده و دارای طعم تند و معطر است. پودر دانه‌های این گیاه بیشترین کاربرد را برای مواد غذایی دارد،‌ به عنوان مثال پودر گلپر را می‌توان روی باقلای پخته،‌ عدس و دیگر حبوبات، سیب‌زمینی پخته و انواع سوپ‌ها و خورش‌ها و همچنین روی انار دانه شده پاشید.

خواص دارویی این گیاه عبارتند از:

• مقوی معده و سایر اندام‌های گوارش است.

• ضد نفخ است.

• ترشحات معده را زیاد کرده و سموم بدن را دفع می‌کند.

• ضدعفونی‌کننده و میکروب کش قوی است.

• باعث ازدیاد شیر مادر است. [کشف سه نوع سلول بنیادی در شیر مادر]

• خوردن کم آن باعث شادی و نشاط می‌شود.

• برای هضم غذا موثر است.

• برای کمردردهای ناشی از رطوبت مفید است و می توان آن را همراه با غذا میل کرد.

• قطع کننده بلغم و دفع کننده باد و نفخ شکم است.

• بهترین دارو برای معالجه هیستری است.

• دم کرده ریشه آن برای رفع ناراحتی‌های عصبی مفید است.

• برای تقویت حافظه کاربرد دارد.[استفاده از گل سرخ برای تقویت حافظه]

توجه:

• مصرف زیاد گلپر سبب سقط جنین می‌شود، از این رو خانم‌های باردار در خوردن زیاد آن مجاز نیستند.




تاریخ : دوشنبه 91/11/2 | 6:40 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()
یکی از مشکلاتی که در این فصل برای بسیاری از افراد رخ می دهد سرفه های مکرر و بی امان است که بسیار سخت و البته گاهی اوقات می توانند برای حنجره خطرناک باشند.
سرفه در زمستان می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که البته درمان تقریبا اکثر آن ها یکسان است. این روزها به خاطر خشکی هوای خانه ها، سرما خوردگی، الرژی و آلودگی سرفه ها بیشتر شده است و البته با تعدادی نکته ساده می توان آن ها را در خانه درمان کرد:

** یکی از بهترین راه های درمان سرفه در این فصل نوشیدن یک لیوان اب گرم به همراه عسل و ابلیمو است که می تواند به راحتی سرفه شما را خوب کند همچنین می توانید به این محلول فلفل نیز اضافه کنید.

** زنجبیل یکی دیگر از موادی است که می تواند به شما در درمان سریع و آسان سرفه کمک کند. مقداری از آن ها را در دهان بگذارید و آرام بخورید.

** یک روش بسیار جالب که بیشتر از سوی هندی ها استفاده می شود خوردن یک لیوان شیرداغ به همراه مقداری زردچوبه است که می تواند سرفه را راحت درمان کند.

** از موادی که در آن ها روی وجود دارد استفاده کنید. این ماده که البته باید نوع خوراکی آن ها را مصرف کنید می تواند سرفه شما را خیلی زودتر از قرص های شیمیای درمان کند.

** گیاه میخک یکی دیگر از موادی است که باید از آن استفاده کنید. مقداری از این میوه را در دهان نگه دارید و خیلی آرام آن را بجوید و بخورید تا از سرفه های بیشتر شما جلوگیری کند.

** از خوردن مواد سرخ کردنی و یا پر از ادویه پرهیز کنید. این مواد می توانند گلوی شما را تحریک کنند و همچنین به تارهای صوتی شما را نیز آسیب می زنند.

** در صورتی که سرفه شما حالت خلط دار و یا همراه با خون شده است سریعا به پزشک مراجعه کنید تا بیماری مربوط را تشخیص و خیلی سریع آن را بهبود بخشد.



تاریخ : دوشنبه 91/11/2 | 6:33 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()
<      1   2   3      
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز