سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حتماً شام بخورید

«شب‌ها شام نمی‌خورم، برنج و نان را که کاملاً از وعده غذایی شب حذف کرده‌ام، شب‌ها یک لیوان شیر، یک ظرف سالاد یا یک عدد سیب برایم کافی است»؛ اینها جملاتی است که از زبان بسیاری از افراد و به خصوص خانم‌ها می‌شنویم.

بهانه‌اش هم در اغلب موارد داشتن چاقی و اضافه‌ وزن است؛ در برخی موارد نیز حفظ سلامتی و تناسب‌ اندام چنین الگویی را برای وعده شام افراد توصیه می‌کند ولی نکته مهم اینجاست که متخصصان تغذیه هرگز حذف هیچ وعده غذایی و از جمله وعده شام را توصیه نمی‌کنند و بر دریافت هر چهار گروه مواد مغذی، یعنی نان و غلات، میوه و سبزیجات، تخم‌مرغ و گوشت، چربی‌ها و روغن‌ها در سه وعده اصلی تغذیه‌ای شامل صبحانه، ناهار و شام و سه نوبت میان‌وعده، بر محور تعادل، تناسب و تنوع تأکید دارند.

حذف وعده‌های غذایی در برخی افراد حتی می‌تواند بسیار آسیب‌زننده باشد؛ به طوری که دکتر تیرنگ نیستانی، متخصص تغذیه و رژیم‌ درمانی و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی می‌گوید: بی‌نظمی در وعده‌های غذایی و حذف برخی وعده‌ها در افرادی که مشکل وزن، چربی خون و کبد چرب دارند می‌تواند به شدت مشکل‌زا باشد.

به بیان دیگر، با مصرف انواع مواد غذایی طی روز می‌توان نیاز به انرژی و مواد مغذی گوناگون را تأمین کرد، ولی در این زمینه توجه به سه اصل تعادل، تنوع و تناسب در دریافت مواد مغذی در برآوردن کامل کالری یا میزان انرژی روزانه و حفظ سلامت برای تمام سنین دارای اهمیت است.

چرا شام نمی‌خورید؟

متخصصان تغذیه برای تنظیم یک برنامه غذایی مناسب، در ابتدا با توجه به ویژگی‌های هر فرد شامل قد، وزن، سن، جنس، فعالیت بدنی و وضعیت جسمانی نیاز روزانه‌اش به انرژی را تخمین می‌زنند و سپس با تعیین سهم هر یک از درشت‌ مغذی‌ها (کربوهیدرات، پروتئین و چربی) در تأمین این نیاز، در قالب وعده‌ها و میان‌وعده‌های مختلف، مقدار مجاز مصرف هر یک از گروه‌های اصلی غذایی را تعیین می‌کنند.

بر این اساس، هر یک از وعده‌های غذایی روزانه باید سهم مشخصی از انرژی و مواد مغذی را فراهم کند؛ نیستانی با تأکید بر این‌ که حذف هر یک از وعده‌های غذایی می‌تواند به بدن آسیب‌های جدی وارد کند، می‌افزاید: بسیاری بر این باورند که به‌ دلیل داشتن اضافه‌وزن، بهتر است از خوردن وعده شام پرهیز کنند، در حالی که اگر در تأمین مواد مغذی در وعده شام اصل تعادل را رعایت کنیم، حتی خوردن برنج هم نمی‌تواند مضر تلقی شود؛ به بیان دیگر، اگر بدانیم میزان کالری دریافتی از یک کف دست نان، معادل پنج قاشق برنج کم روغن است دیگر منعی برای داشتن این میزان برنج حتی در وعده شام وجود ندارد.

این متخصص تغذیه ادامه می‌دهد: متأسفانه ما اغلب خواسته یا ناخواسته کالری اضافی به بدن وارد می‌کنیم و اضافه‌ وزن ناشی از این مسئله را به خوردن شام نسبت می‌دهیم.

شاید بسیاری خوردن هر میزان میوه و سبزی را در وعده‌های روزانه بلامانع بدانند اما نکته مهم اینجاست که حتی میوه و سبزیجات نیز باید به اندازه مصرف شود و گر نه اضافه‌ وزن یا سایر عوارض چون بالا رفتن میزان قند را به دنبال خواهد داشت؛ پس در هر وعده غذایی رعایت تناسب نیز در تأمین مواد غذایی ضروری است.

یعنی سن، شرایط فیزیکی، نوع شغل و ابتلا به برخی بیماری‌ها باید در تعیین الگوی غذایی افراد در نظر گرفته شود؛ به بیان دیگر، وعده‌های غذایی یک کارگر معدن سی ساله باید با یک خانم شصت ساله خانه‌دار متفاوت باشد.

گرسنگی هنگام خواب، ممنوع

خوب است بدانید از طریق صبحانه 20 تا 25 درصد از کالری مورد نیاز روزانه، 25 تا 30 درصد آن از ناهار و 25 درصد از وعده شام تأمین می‌شود و بقیه هم از طریق میان‌وعده‌ها کسب می‌شود.

بنابر توصیه متخصصان تغذیه، بهترین الگوی تغذیه‌ای روزانه برای همه افراد مبتنی بر افزایش تعداد وعده‌ها در روز و کاهش حجم و مقدار مصرف در هر وعده غذایی شکل می‌گیرد؛ اما در هیچ الگوی تغذیه‌ای حذف وعده شام و خوابیدن با شکم گرسنه توصیه نمی‌شود.

نیستانی با تأکید بر این‌ که حذف وعده‌های غذایی و به خصوص شام در اکثر مواقع، نه ‌تنها به کاهش وزن مناسب و پایدار منجر نمی‌شود، بلکه فرد را با مشکلات تغذیه‌ای نیز رو به رو می‌کند، می‌گوید: محدوده طبیعی قند خون بین 70 تا 100 میلی‌گرم است که با صرف مواد غذایی در هر وعده افزایش پیدا می‌کند؛ اما در یک شخص سالم و طبیعی پس از گذشت دو ساعت از هر وعده غذایی، قند خون دوباره به میزان پایه‌اش برمی‌گردد و احساس گرسنگی تدریجی به فرد دست می‌دهد.

این متخصص تغذیه اضافه می‌کند: حال اگر شخصی از خوردن شام امتناع کند، به دنبال گرسنگی و در واقع پایین‌آمدن سطح قند مورد نیاز مغز، سطح سوخت و ساز بدن پایین می‌آید و برای مغز چاره‌ای باقی نمی‌ماند جز این‌ که پروتئین‌های ماهیچه‌ای بدن را فدا کند تا انرژی مورد نیاز خود را فراهم کند و این امر در دراز مدت می‌تواند به تحلیل عضلانی شخص منجر شود؛ به خصوص اگر شخصی می‌خواهد وزن خود را کم یا در سطح مطلوبی حفظ کند باید سوخت و ساز بدن خود را بالا ببرد و با حذف وعده غذایی شام، کاملاً برعکس عمل می‌کند.

فراموش نکنید کسانی که شام نمی‌خورند و صبح‌ها نیز دیر از خواب بلند می‌شوند، بدنشان برای تأمین میزان انرژی مورد نیاز خود ناگزیر به سوزاندن بافت چربی، آن هم به صورت ناقص می‌شود که از عواقب آن سردرد، تهوع و سوء‌تغذیه است.

فقط یک بشقاب سالاد

بی‌شک حذف هر وعده غذایی ـ به خصوص وعده‌های اصلی ـ ناخودآگاه با جبران آن در سایر وعده‌ها همراه خواهد بود؛ به عنوان مثال، کسانی که شام نمی‌خورند، معمولاً مقدار مصرف خود را در ناهار، عصرانه یا صبحانه روز بعد افزایش می‌دهند و در بعضی موارد نیز به خاطر گرسنگی، تمایل به خوردن تنقلات پرکالری مانند شیرینی، شکلات، بستنی و به اصطلاح خورده‌خوری روی می‌آورند که خود زمینه ایجاد اضافه‌ وزن یا چاقی را فراهم می‌آورد.

نیستانی با تأکید بر این‌ که نخوردن شام برای هیچ‌ کس حتی افراد چاق مجاز نیست، می‌گوید: البته خوردن یک بشقاب سالاد مملو از سبزیجات متنوع یا حتی یک لیوان شیر به همراه یک یا دو سهم میوه می‌تواند برای برخی وعده‌ها در هفته و نه هر شب، مناسب تلقی شود، اما نکته مهم، تنظیم برنامه غذایی هفتگی به گونه‌ای است که سهم مشخصی از نیاز روزانه را فراهم کند و نیز شرط تنوع در آن رعایت شود.

با در نظر گرفتن نکاتی که گفته شد، در می‌یابیم اهمیت مقدار مصرف در هر وعده، مهمتر از نوع غذای مصرفی است.

به بیان دیگر، چنانچه انرژی دریافتی از حد مورد نیاز بدن تجاوز نکند، می‌توان به راحتی و بدون ترس از چاقی، از انواع غذاها و مواد غذایی در وعده شام در هر جایی اعم از منزل، مهمانی یا رستوران استفاده کرد.

فراموش نکنید در بسیاری موارد حجم و تنوع وعده‌های غذایی و به خصوص شام را مناسبات اجتماعی و فرهنگی تعیین می‌کند، پس حتی متخصصان تغذیه نمی‌توانند یک الگوی غذایی ثابت و مشخص را برای همه افراد توصیه کنند.




تاریخ : سه شنبه 91/9/14 | 9:37 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

مشهورترین برده‌‌هایی که دنیا را تکان دادند

205 سال از روزی که آخرین برده دنیا آزاد شد و کشورهای جهان پیمان لغو برده داری را امضا کردند می‌گذرد. پیمانی که بر اساس آن کشورهای جهان متعهد شدند آزادی همگانی را به رسمیت بشناسند و نظام برده داری را بعد از قرن‌ها سرنگون کنند.

سازمان ملل، امروز دوم دسامبر را به عنوان دویست و پنجمین سال لغو برده داری در دنیا جشن گرفته است اما در تاریخ طولانی برده داری دنیا، چهره‌های سرشناسی هستند که فراتر از دسته بندی‌های نژادی و طبقات نابرابر اجتماعی، برای آزادی تلاش کرده اند و در تاریخ ماندگار شده اند. این فهرست، 10نفر از شاخص ترین بردگان تاریخ را معرفی می‌کند:

10- مارگارت گارنر قبل از جنگ‌های داخلی امریکا برده بود. او در ژانویه سال 1856 از دست اربابش فرار کرد و به امید پیدا کردن یک پناهگاه به سین سیناتی رفت. اما اربابانش او را دستگیر کردند و مارگارت، تصمیم گرفت دختر 2ساله اش را با چاقوی قصابی به قتل برساند تا سرنوشتی مشابه خودش پیدا نکند. کاری که مارگارت را در جامعه آن روزهای امریکا بدنام کرد و او اگرچه به خاطر این قتل مجازات نشد اما همراه با دختر 9ماهه اش مجبور به بازگشت به کنتاکی شد. در راه اما قایقی که مارگارت سوار آن بود در آب فرو رفت و نوزاد مارگارت غرق شد. مارگارت که حالا خوشحال بود کودک 9ماهه اش را از دست داده، خودش را غرق کرد تا ماجرای تلخ او در رمانی به نام «دلبند» نوشته تونی موریسون روایت شود. این رمان در سال 1988 برنده جایزه پولیتزر شد. درباره مارگارت آهنگ‌های زیادی ساخته شده و ریچارد دنیل هم اخیرا اپرایی را به یاد او در دیترویت اجرا کرده است.

9- ژنرال اعظم، آبرام پتروویچ، پدربزرگ الکساندر پوشکین یکی دیگر از 10 برده معروف جهان است که در قرن 17 و 18 میلادی به عنوان یک برده افریقایی به روسیه منتقل شد اما بعدها توانست موقعیت خود را ارتقا داده و از دنیای بردگی فاصله بگیرد. او در زمینه مهندسی نظامی مشعول شد و بعدها فرمانداری «روال» را در دست گرفت و مشاور پطر کبیر در جنگ‌های روسیه شد. نوه آبرام، الکساندر پوشکین که یکی از معروف ترین شاعران روس است، رمانی درباره پدربزرگش نوشت که هیچ وقت به پایان نرسید. سال گذشته ژرار کوربیو، کارگردان بلژیکی، ساخت فیلمی را بر اساس کتاب «آبرام گانیبال پدر بزرگ سیاه پوشکین» شروع کرد که در آن زندگی گانیبال در دربار شاهان آفریقا، اسارت او در ترکیه و بالاخره رسیدن تا به درجه سرداری اش تصویر شده است.

8- عمار بن یاسر هم یکی دیگر از برده‌های ماندگار در تاریخ است که پدر و مادرش یاسر و سمیه هم جزو بردگان آزاده ای بودند که در اولین صف ایمان آورندگان به اسلام قرار داشتند. عمار را ابوبکر آزاد کرد و او در باقی عمرش تقریبا در تمامی غزوات پیامبر اکرم(ص) حضور داشت و بعد از رحلت ایشان با امام علی(ع) بیعت کرد.

7- نات ترنر کسی است که هر جا صحبتی از جنبش‌های ضد برده داری می‌شود، نامش به گوش می‌خورد. او برده سیاهپوست آمریکایی بود که در سال 1831اولین شورش پایدار بردگان را در تاریخ آمریکا رهبری کرد. او معتقد بود که رسالیش رهایی دادن مردم از اسارت و بردگی است و در راستای همین رسالت هم شورشی را به نام «قیام ساوث‌همپتون» ترتیب داد که در آن 50نفر از سفیدپوستان کشته شدند. این حرکت اگرچه نوپا و ساختارشکنانه بود اما با دستگیری، محاکمه و اعدام ترنر و 16نفر دیگر از شورشیان، مبارزات آنها خاموش و قوانین سختگیرانه تازه‌ای برای کنترل بردگان وضع شد.

6- جیمز سامرست جوانی سیاه پوست و اهل جامائیکا بود که توسط یکی از مقامات دولتی انگلیس در افریقا به بردگی گرفته شد و بعدها با ارباب خود به انگلستان مهاجرت کرد. او در انگلستان به جریانات ضد برده داری پیوست و حتی با سرکرده معروف این جریانات گرانویل شارپ همکاری داشت. سامرست در آن زمان نام کوچک نداشت و بعدها وقتی مسیحی شد نام جیمز را برای خود برگزید. او بعد از فرارش دوباره دستگیر شد و محاکمه او در نهایت حکم پایان برده داری در انگلستان را امضا کرد.

5- انریکه از مالاکا که به نام هنری سیاهه هم معروف بود، در قرن 16میلادی برده شخصی فردیناند ماژلان، دریانورد پرتقالی بود. ماژلان در سال 1511 او را خرید و در سفری که عرض اقیانوس آرام را پیمود او را همراه خود برد. به این ترتیب انریکه توانست لقب اولین برده دریانورد و جهانگرد را به خود اختصاص دهد که در بسیاری از نقاط به همراه اربابش ماژلان اولین انسانی بوده که به آن قدم گذاشته. انریکه پایه گذار جهانگردی فرهنگی در دنیا به حساب می‌آید که به بومیان مناطق دور دست صحبت کردن به زبان خودش یعنی مالایی و اسپانیایی را آموخت.

4- فردریک داگلاس برده زاده ای بود که در ایالت مریلند امریکا به دنیا آمد و بعدها تبدیل به یکی از رهبران بزرگ ضد برده داری در امریکا شد. فردریک که به عنوان برده به دنیا آمده بود، صاحبان زیادی داشت و آنقدر خوش شانس بود که همسر یکی از صاحبانش به او اجازه داد تا درس بخواند. هر چند که این روند با مطلع شدن ارباب متوقف شد و فردریک از ادامه تحصیل بازماند اما همین جرقه ای شد تا به آزاد شدن فکر کند. فردریک داگلاس دو بار اقدام به فرار کرد اما موفق نشد. در نهایت در 3 سپتامبر 1838 توانست از دست صاحبش بگریزد و به نیویورک برود. در نیویورک فعالیت‌های ضد برده داری اش را آغاز کرد و به زودی به عنوان یک سخنران محبوب شناخته شد. او در سال 1845 کتاب «روایت زندگینامه فردریک داگلاس، یک برده ی امریکایی» را نوشت و بعدها با ارتباطی که با آبراهام لینکلن رئیس جمهور امریکا در زمان جنگ داخلی امریکا داشت توانست یکی از رهبران این جنگ و مشاور مخصوص رئیس جمهور لینکلن شود. بعد از جنگ پست‌های بزرگ دولتی را پذیرفت.

3- سنت پاتریک روحانی مسیحی بود که در ترویج دینداری میان ایرلندی‌ها در قرن پنجم بعد از میلاد تلاش بسیاری کرد. جزئیات زندگی سنت پاتریک چندان روشن نیست اما گفته می‌شود که او در نوجوانی به عنوان برده در ایرلند فروخته شد و 6سال بعد، توانست به فرانسه فرار کند. جایی که بعدها در آن راهب شد. سنت پاتریک در سال 432 میلادی به عنوان میسیونر به ایرلند بازگشت و توانست دین مسیحیت را در میان مردم رواج دهد.

2- ازوپ که او را به عنوان یکی از نویسندگان اسلاوتبار یونان و افسانه پرداز معروف این کشور می‌شناسند، یکی دیگر از بردگانی بود که توانست از دنیای بردگی به شهرت تاریخی برسد. هرودوت می‌گفت ازوپ برده‌ای از اهالی سارد بود. او پس از آزادی به شهرهای بسیاری سفر کرد. به دربار کراسوس پادشاه لیدیه رفت و به خدمت او درآمد اما به دلیل یک درگیری مالی در شهر دلفی کشته شد. از اروپ 304 افسانه به جا مانده که بسیاری از آنها را شعرای ایرانی مثل ناصرخسرو و مولانا به نظم درآورده اند.

1- مرد شماره یک فهرست معروف ترین برده‌های دنیا اسپارتاکوس است که اگرچه برده بود اما علیه روم بپاخاست و رهبری انقلاب ضدبرده‌داری سوم را بر عهده گرفت. او که در کودکی توسط راهزنان ربوده شده بود، به عنوان برده به فروش رسید و بعدها، در جوانی موفق به فرار شد و آموزش‌های گلادیاتوری دید. بعد از آن کمپی برای ساماندهی قیام خود راه انداخت و بردگان دیگر را دعوت به همراهی در سپاه خود کرد. قیام او سراسر روم را به حرکت واداشت و بردگان، در کشورهای اطراف، دست به شورش زدند و اربابان خود را کشتند و اموال آنها را به آتش کشیدند. او چندین سال در برابر سپاه منظم و مجهز روم پایداری کرد و در نهایت به همراه 6هزار نفر از سپاهیانش به صلیب کشیده شد.




تاریخ : سه شنبه 91/9/14 | 9:17 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()
زنی که 42 سال در کما بود!!+عکس
خانمی اهل میامی که عنوان بیماری با طولانی ترین دوره کما را دارد و او را سفید برفی خفته می نامیدند، اکنون پس از 42 سال کما سرانجام در سن 59 سالگی فوت کرد. به گزارش ایران ناز ادواردا اوبارا نوجوان دبیرستانی سرزنده ای بود که در سال 1970 یکدفعه بیمار شده و در نتیجه دیابت به کما رفت. ولی قبل از اینکه به کما برود رو به مادرش کرده و گفت : قول بده.. من را ترک نکنی.
 به نقل از رویداد، مادرش نیز سر قولش باقی ماند و مراقبت طاقت فرسای شبانه روزی دخترش را تاب آورد تا اینکه پنج سال پیش فوت کرده و خواهرش پرستاری وی را برعهده گرفت. ادواردا که پیش از کما 16 ساله بود و آینده درخشانی را برای وی پیش بینی می کردند ناگهان دچار سینه پهلو شدیدی شد. در اولین ساعات سوم ژانویه 1970 ناگهان لرزان بیدار شد و درد شدیدی داشت چرا که به گفته خانواده اش انسولین خوراکی به جریان خونش نرسیده بود. او را فورا به بیمارستان رساندند و در همان هنگام که وی را روی تخت خوابانیدن او رو به مادرش کرد و از وی خواست کنار وی بماند.
بیش از 35 سال مادرش کای اوبارا به طور مداوم از دخترش مراقبت کرد،او تنها 90 دقیقه می خوابید تا به طور مرتب مراقب وضعیت دخترش باشد و با وجود اینکه نگهداری از او، فشار مالی سنگینی را به آنها وارد کرده بود ولی آنها وی را به موسسات نگهداری نسپاردند. کای در سال 2008 در سن 80 سالگی فوت کرد و همیشه امیدوار بود که روزی دخترش از کما بیرون بیاید. پدر ادواردا به نام جوی نیز در سال 1977 در اثر سکته قلبی فوت کرد که گفته می شود در اثر فشار نگهداری از دختر بیمارش به این عارضه دچار شده بود.
بعد از فوت پدر ومادر، خواهرش کالین جای آنها را گرفت و در خانه اش در میامی نگهداری وی را برعهده گرفت، او حتی از شغل قبلی خود که مربیگری اسب بود دست کشید تا به طور تمام وقت مراقب خواهرش باشد. در طول مراقبت باید بدنش را هر دو ساعت یک بار بر می گرداندند تا از زخم بستر جلوگیری شود و باید به او انسولین تزریق شده و از راه لوله به وی غذا می دادند. کالین هر روز دوستانه موهای خواهرش را می بافت و به طور مرتب با او حرف می زد. خانواده و دوستان نیز مرتب به او سر می زدند و برایش موسیقی می نواختند و یا برای وی کتاب می خواندند.

کای اوبارا که یک کاتولیک مومن محسوب می شد همواره می گفت که حضور مریم مقدس را در اتاق دخترش احساس می کند. این مراقبت طاقت فرسا و از خود گذشتگی این خانواده باعث شد تا فردی به نام دکتر واین دایر کتابی را تحت عنوان قول قوله:داستان باورنکردنی عشق بی قید و شرط مادر و چیزی که باید از آن یاد بگیریم را در مورد این خانواده بنویسد. این کتاب توجه عموم را بسیار به خود جلب کرد و باعث شده ملاقات کنندهای بسیاری از نقاط مختلف دنیا به دیدن زن بیمار بروند و به خانواده اش روحیه بدهند.

با وجود اینکه کالین نسبت به بهتر شدن خواهرش خوش بین بود ولی احساس کرد که به سختی غذا را می بلعد ، در روز بعد احساس کرد آنچنان بهتر شده است که می تواند یک فنجان قهوه بخورد. در همان وقت به او توجه کرد که مستقیم به سوی او نگاه میکند و بهترین لبخندی که تاکنون دیده بود را تقدیم وی کرد. وقتی کالین با یک فنجان قهوه بازگشت ، ادواردا دیگر فوت کرده بود.علاوه بر خواهر ادواردا، دو خواهر زاده اش نیز به نام ریچارد و جوزف مایکل نیز سهم زیادی را در نگهداری از وی برعهده داشتند.
 



تاریخ : شنبه 91/9/11 | 3:48 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

خانه‌ای که هنگام باران ساز می‌زند!

گروهی از هنرمندان نمای ساختمانی را با مقداری وسیله مختصر از جمله لوله و قیف طوری طراحی کرده‌اند که وقتی باران می‌بارد، آب از روی پشت بام وارد لوله‌ها شده و صدای دلنشینی به گوش می‌رسد.

گروهی از هنرمندان نمای ساختمانی را با مقداری وسیله مختصر از جمله لوله و قیف طوری طراحی کرده‌اند که وقتی باران می‌بارد، آب از روی پشت بام وارد لوله‌ها شده و صدای دلنشینی به گوش می‌رسد.

ساختمانی که زمان باریدن باران صدای موسیقی از آن بلند می‌شود یکی از جاذبه‌های توریستی شده است؛ خانم آنت پل مجسمه ساز و طراحان کریستف روسنر و آندره، که همه در خانه موسیقی زندگی می‌کنند، این خانه جالب را در آلمان طراحی کرده‌اند.

این هنرمندان نمای ساختمان را با مقداری وسیله مختصر از جمله لوله و قیف طوری طراحی کرده‌اند که وقتی باران می‌بارد، آب از روی پشت بام وارد این لوله‌ها می‌شود و صدای دلنشینی بلند می‌شود.



تاریخ : شنبه 91/9/11 | 3:36 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

ماوسی که با آن گرم هم می شوید !

زندگان این ماوس اپتیکال، در درون آن سیستم گرمایی تعبیه کرده اند که با کلید پاور روی سیم آن قابل تنظیم است.


اگر رایانه شما در اتاقی سرد قرار دارد و مجبور هستید چند ساعت از روز را در این شرایط کار کنید، ماوسی برای این روزهای شما طراحی شده که با امکانات جالب خود می تواند کاملا دستان شما را گرم کند.

در حالت معمول محصول فوق ماوسی معمولی با سه عدد دکمه روی آن است اما اگر هوا سرد بود و بخواهید از سیستم گرمایی آن استفاده کنید کافی است کلید On مربوط به Heater آن را روشن کنید تا از گرمای ماوس بهره مند شوید.

این محصول 18 دلار قیمت دارد که با توجه به قیمت جهانی ماوس، زیاد گران نیست و شاید در برخی نقاط دنیا، بیشتر از این قیمت هم بیارزد چون هم ماوس است هم بخاری برقی.




تاریخ : شنبه 91/9/11 | 3:25 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()
<   <<   6   7   8      >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز