سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جدیدترین حمام زنان

حمام نفتی،یکی از جدیدترین نوع حمام در میان بانوان است و دراز کشیدن در وانی پُر از نفت خام بین بانوان ثروتمند در باکو پایتخت کشور نفت خیز آذربایجان، طرفداران بسیاری پیدا کرده است.


حمام نفتی،یکی از جدیدترین نوع حمام در میان بانوان است و دراز کشیدن در وانی پُر از نفت خام بین بانوان ثروتمند در باکو پایتخت کشور نفت خیز آذربایجان، طرفداران بسیاری پیدا کرده است.
دیلی میل" می نویسد: این روش که اسپا spa نامیده میشود هزار خاصیت دارد و کلی درد را علاج میکند،از درمان ناراحتی های پوستی بگیر تا ورم مفاصل، گردش خون، سیستم عصبی و...

این بانوان به مدت 10 دقیقه در این حوضچه های نفتی که 40 درجه حرارت دارند میخوابند که البته پزشکان اعلام کرده اند ماندن بیش از حد در این حوضچه ها باعث سرطان پوست میشود،البته این حمام بسیار گران قیمت است.




تاریخ : سه شنبه 91/9/7 | 4:27 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

خودرویی که به روی دزدان باز نمی شود

دفتر ملی بیمه جنایی در آمریکا خبر داد که محبوب ترین خودروی هیبریدی در بازار آمریکا یعنی تویوتا پریوس کمترین نرخ سرقت را داشته است و سرعت بازگرداندن خودروهای پریوس پیدا شده بسیار بالاتر از سایر خودروها است.
آمار 2008 تا 2012 نشان می دهد در هر 606 دستگاه خودروی پریوس فقط یک مورد سرقت اتفاق افتاده اما در بقیه خودروها از هر 78 دستگاه یکی به سرقت رفته است. از 4 سپتامبر 2000 تا 30 ژوئن 2012 فقط 2 هزار 439 دستگاه پریوس سرقت شده است.



تعجبی ندارد که بیشترین سرقت ها در ایالت کالیفرنیا اتفاق می افتد. از کل پریوس های سرقت شده در آمریکا فقط 1هزار و 62 دستگاه در کالیفرنیا بوده است. مقام دوم با فاصله زیاد به فلوریدا رسیده است که در آن 147 مورد سرقت پریوس گزارش شده است. 2 هزار و 439 دستگاه در مقایسه با 1 میلیون و 200 هزار دستگاه پریوسی که تاکنون فروخته شده رقم بسیار ناچیزی است. پریوس نیمی از کل خودروهای هیبریدی آمریکا را تشکیل می دهد.




تاریخ : سه شنبه 91/9/7 | 4:20 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

عینکی که نابینایان را بینا می‌کندبا استفاده از این عینک مخصوص، نابینایان قادرند بدون لمس کردن حروف برجسته خط بریل، تصاویر را ببیند.

به گزارش زلال نیوز ، براساس گزارش ها، پژوهشگران با توسعه فن آوری چشم های الکترونیکی، به افراد نابینا این امکان را می دهند که به وسیله این دستگاه رنگها، حرکات و اجسام را شناسایی کنند.
 
بنا به گفته پژوهشگران،یک زوج نابینا با اتصال این دستگاه مخصوص بر روی چشم خود ، پس از آنکه الگوهای خط بریل بطور مستقیم بر روی شبکیه چشم آنان منتقل شد، موفق شدند بدون استفاده از حس لامسه، خط بریل را بخوانند.
 
این بیماران توانستند با کمک «آرگوس دو» با دقت و فورا کلماتی را که از چهار حرف تشکیل شده بود بخوانند. کارشناسان شرکت بینایی دوم در باره چگونگی کارکرد این وسیله جدید گفتند:« این چشم الکترونیکی بوسیله یک دستگاه دوربین کوچک که بر روی عینکی مخصوص نصب شده است کار می کند. با استفاده از یک پردازشگر پرتابل ، تصاویر از دوربین به محرک الکترونیکی منتقل و آنگاه شبکیه چشم این تصاویر را بطور مستقیم از طریق ریزتراشه والکترودها دریافت می کند.»
 
پژوهشگران شرکت بینایی دوم، در آزمایش ها و پژوهش های خود، این دوربین هوشمند را بر روی چشم پنجاه نفر از افراد نابینا نصب کردند. این درحالی است که بسیاری از این افراد اکنون می توانند رنگها، حرکات و اجسام را رویت کنند.
 
توماس لوریتزن سرپرست پژوهشگران گفت:« پس از دستاوردهای جدید در استفاده از این عینک هوشمند، پزشکان از طریق کاشت داخلی وسایل الکترونیکی توانستند مستقیما تصاویری از اجسام را بر روی شبکیه چشم منتقل کنند.
 
به اعتراف پژوهشگران، افراد نابینا بجای خواندن حروف بریل با سرانگشتان، با هشتادو نه درصد دقت، بخوبی توانستند هرکدام از حروفی را که نشان داده می شد کمتر از یک ثانیه بخوانند.
در مراحلی دیگر، افراد نابینا توانستند کلمات چهارحرفی را با دقت هشتاد درصدی در زمانی کمتر از آنچه پیش بینی شده بود بخوانند.



تاریخ : سه شنبه 91/9/7 | 4:17 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

متولدین کدام ماه‌ها در ریاضی ضعیف‌ترند؟

پژوهش جدید یک بنیاد انگلیسی نشان داده که کودکان متولد نیمه اول سال نسبت به همسالان متولد نیمه دوم سال در ریاضی ضعیف‌تر هستند.


به گزارش زلال نیوز ، طبق یافته‌های محققان، کودکان متولد ماه‌های مه تا اوت (اردیبهشت تا شهریور) نیاز بیشتری به کمک درسی در ریاضی دارند.

این گزارش که توسط بنیاد «فرصتی برای هر کودک» انجام شده، بر روی 47 هزار و 237 کودک شش و هفت ساله تحقیق کرده که در میان ضعیف‌ترین‌ها در درس ریاضی قرار داشتند.

این یافته‌ها نشان داده که بسیاری از کودکان متولد ماه‌های گرم حدود 13 ماه عقب‌تر از میانگین همسالان خود در ریاضیات هستند.

این یافته‌ها در پی پژوهشی ارائه شده که طبق آن کودکان متولد تابستان در مدرسه غمگین‌تر بوده، اعتماد به نفس کمتری داشته و از احتمال کمتری برای ورود به دانشگاه‌های برتر برخوردارند.

در این میان محققان دریافتند که کودکانی که از مشکلات بیشتری با ریاضی برخوردارند، بیشتر پسر هستند و از پس زمینه اقلیت‌های قومی برخوردار بودند. اما همچنین محققان اظهار کردند که یک دوره آموزش خصوصی کوتاه و فشرده می‌تواند در همگامی این کودکان با همسالان خود موثر باشد.

اگرچه این کودکان همچنین از احتمال بیشتری برای صحبت به زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم و همچنین استفاده از وعده‌های غذایی رایگان مدرسه برخوردارند.

این در حالی است که با طرح آموزشی دانشگاه اج‌هیل پس از 3.7 ماه آموزش اضافی این کودکان توانستند به یک حاصل 15.7 ماهه دست یابند. همچنین یافته‌ها نشان داد که آموزش در گروههای دو تا سه نفری نسبت به آموزش تکی بر روی این دستاورد تاثیری نداشت.

این کار اکنون توسط این دانشگاه به شکل دو برنامه «شمارش اعداد» و «@Number درجه یک» انجام شده که برای کمک به دانش‌آموزان مورد استفاده قرار خواهند گرفت.




تاریخ : سه شنبه 91/9/7 | 4:5 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

«بُرَیر» صبح عاشورا با دوست خود «عبد الرحمان» با چهره‌اى خندان گفت‌وگو مى‌کرد. دوستش به وى ایراد گرفت و گفت: اى بُرَیر! در این موقعیت مى‌خندى ؟! الآن، نه وقت خنده است و نه کار بیهوده!

بُرَیر در پاسخ وى گفت: قوم من مى‌دانند که من، نه در جوانى و نه در پیرى به کار بیهوده علاقه‌مند نبوده‌ام، این کار را براى خجستگى آنچه برای‌مان اتّفاق مى‌افتد، مى‌کنم، به خدا سوگند، جز این نیست که ما با این گروه، با شمشیرهایمان رویارو مى‌شویم و ساعتى را با آن‌ها مى‌جنگیم و سپس با حور العین، هم آغوش مى‌شویم.

وى در روز عاشورا، پس از نبردى دلیرانه، به وسیله کعب بن جابر، به شهادت رسید.(1)

در «زیارت ناحیه» آمده است: سلام بر یزید(2) بن حُصَین هَمْدانى مِشرَقى قارى که با [شمشیرِ] مَشرَفى، زده شد! نام او در «زیارت رجبیّه» هم آمده است. (3)

*پی‌نوشت‌ها:

1.در برخى نقل ها آمده است : قاتل او بحیر (/ بجیر) بن اوس ضَبّى بود.

2.در زیارت ناحیه به روایت المزار الکبیر، «زید» به جاى «یزید» آمده و در روایت مصباح الزائر، «بریر بن خضیر» آمده و عبارتِ «با [شمشیر] مشرفى» نیامده است.

3.در زیارت رجبیه، نام وى «بریر بن خضیر» آمده است.




تاریخ : یکشنبه 91/9/5 | 11:7 صبح | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()
<   <<   6   7   8      >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز