سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بدون تماس دست اشیا را جا به جا کنیم
دانشمندان به تازگی دستگاهی ساخته اند که به وسیله ی آن می توان بر روی اشیاء الکترونیکی کنترل پیدا نمود.

بدون تماس دست اشیا را جا به جا کنیم

به نقل از ساین ست این دستگاه که شبیه یک مچ بند است بر دور دست فرد بسته می شود و با استفاده از یک نرم افزارکامپیوتری کلیه ی حرکات ماهیچه های دست شبیه سازی شده و در نتیجه بر روی دستگاه مقصد که البته باید گیرنده ی الکترونیکی بر روی آن نصب شده باشد می توان عملیاتی مانند فشردن دکمه، عوض کردن صفحه، تغییر جهت دادن و نیز انواع حرکات را انجام داد.

دانشمندان امیدوار هستند تا در آینده با استفاده از این دستگاه بتوانند حرکات بیشتری را بر روی اشیاء الکترونیکی مانند کامپیوترها و نیز ماشین آلان و ابزارها انجام دهند




تاریخ : چهارشنبه 91/12/16 | 7:13 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

  

5 راه عجیب برای کاهش وزن

1.    قانون قدیمی: حذف کربوهیدرات

چرا باید این قانون را در هم بشکنید: حذف کردن قند و کربوهیدرات از رژیم غذای روزانه فقط برای مدت کوتاهی پاسخگوست و در طولانی مدت افراد نمی توانند این شراط را تحمل کنند. محققان ثابت کرده اند، افرادی که کربوهیدرات های کمی در وعده های غذایی خود دارند، حدود دوکیلوگرم بیشتر از افرادی وزن کم می کنند که هیچ کربوهیدراتی مصرف نمی کنند.

قانون جدید: روزانه می توانید از 5 پیمانه غلات همچون جودوسر یا برنج قهوه ای استفاده کنید. کربوهیدرات، انرژی و فیبر بالایی دارد و نخوردن آن به هیچ عنوان منطقی و درست نیست.

2.    قانون قدیمی: نخوردن زرده تخم مرغ

چرا باید این قانون را در هم بشکنید: در نتیجه تحقیقات دانشگاه ساری انگستان، افرادی که روزانه دو تخم مرغ را برای مدت 12 هفته می خورند نیز به اندازه افرادی وزن کم می کنند که تخم مرغ را از وعده های غذایی خود حذف کرده اند. میزان کلسترول موجود در تخم مرغ در مقایسه با چربی های اشباع موجود گوشت های فراوری شده بسیار کم است.

قانون جدید: زرده تخم مرغ سرشار از پروتئین، کلسیم و آهن است. بهتر است آن را نیز در رژیم غذایی خود بگنجانید تا رژیم متعادل و سالمی داشته باشید. و از مصرف غذاهای فراوری شده همچون سالامی که مملو از کلسترول و چربی است، خودداری کنید.

3.    قانون قدیمی: زیاد کردن وعده های غذایی

چرا باید این قانون را در هم بشکنید: مطالعات دهه 90 میلادی ثابت کرده بودند در همه طول روز میان وعده های کوچک خوردن می تواند اشتهای زیاد را کنترل کند. اما تحقیقات کانادایی جدید نشان می دهد میان فردی که میان وعده های متعدد می خورد و کسی که نمی خورد، فرقی وجود ندارد.

قانون جدید: در هر وعده خود هر چه قدر دوست دارید، غذا میل کنید. اما حواستان به کالری های آن نیز باشد. به طور مثال، خانم باید حدود 1200 کالری در روز غذا بخورند تا لاغر بمانند. این کار باعث می شود تا انرژی کسب کنید نه اینکه انرژی از دست بدهید.

4.    قانون قدیمی: نیمه شب میان وعده نخورید

چرا باید این قانون را در هم بشکنید: تحقیقات اخیر نشان داده است، دلیل اینکه برخی از افراد وزنشان زیاد نمی شود، به زمان خوردن آنها، نه میزان غذایشان بستگی دارد. اما سوخت و ساز بدن با ساعت تغذیه ارتباطی ندارد. می توانید در ساعت 10 شب هم غذای سالم به عنوان شام میل کنید.

قانون جدید: اگر دوست دارید نیمه شب غذا میل کنید، این کار را انجام دهید اما سعی کنید کالری زیادی نداشته باشد. نمی توانید در یخچال را ببندید؟ غذاهایی با اندازه های کوچک را امتحان کنید. اینکه در چه ساعتی غذا میل کنید مهم نیست و هیچ قاعده ای نیز برای فاصله انداختن میان وعده های غذایی وجود ندارد. البته اگر خیلی گرسنگی بکشید زیاد هم غذا خواهید خورد. بنابراین، کالری های را طوری در وعده های خود تقسیم کنید که انرژی کافی به شما بدهند.

5.    قانون قدیمی: تسلیم اشتهای زیاد خود نشوید

چرا باید این قانون را در هم بشکنید: محققان دانشگاه جورج لندن ثابت کرده اند، اگر جلوی اشتهای خود را نگیرید چاق می شوید و در مقابل آن، محققان دانشگاه کانادا اعلام کرده اند، منع مردم از غذاهای خاص باعث افزایش حرص و ولع آنها می شود.

قانون جدید: سعی کنید میل شدید خود را در حد تعادل نگه دارید. همیشه غذاها یا خوراکی هایی که دوست دارید را به میزان کم و تکه های کوچک بخورید و خود را از نعمت آنها محروم نکنید. اما به طور مثال، به جای خوردن یک تخته کامل شکلات، دو تکه مربعی کوچک بخورید که فقط هوستان از بین برود




تاریخ : چهارشنبه 91/12/16 | 7:7 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

جریمه شکار حیوانات تصویب شد

بنا به پیشنهاد شماره 91/16260 مورخ 14/4/91 سازمان حفاظت محیط زیست و به استناد ماده 3 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست- مصوب 1353 تصویب کرد: بهای صید و شکار جانوران وحشی از لحاظ مطالبه ضرر و زیان به مهر«دفتر هیئت دولت» به قرار زیر است. در این جدول نرخ ضرر و زیان در 4 رده پستانداران، خزندگان، پرندگان، آبزیان و سخت‌پوستان آمده است.

 
بر اساس این جدول بیشترین و کمترین نرخ ضرر و زیان صید و شکار مربوط به شکار یوزپلنگ و صید انواع ماهی‌های آبهای داخلی است که به ترتیب برابر 250 میلیون ریال و 100 هزار ریال می‌شود.
 
در این جدول آمده است که شکار انواع دیگر گربه وحشی برابر 3 میلیون ریال است.
 
همچنین صید مرجان دریایی و سیست آرتیا(هر کیلو) برابر 10 میلیون ریال است.

ردیف نام گونه قیمت(ریال)
1 یوزپلنگ 250 میلیون
2 گوزن زرد ایرانی 50 میلیون
3 گورخر،خرس سیاه 60میلیون
4 پلنگ 50میلیون
5 مرال، شوکا 32میلیون
6 آهو، جبیر 20 میلیون
7 روباه شنی، روباه ترکمنی، گربه پالاس،

گربه شنی، شاه روباه، دوپای فیروز،

فوک خزری

30 میلیون
8 خرس قهوه‌ای، کفتار، گرگ، کارال

سیاه گوش

50 میلیون
9 قوچ و میش وحشی 18میلیون
10 کل و بز وحشی 18 میلیون
11 سنجاب، سمور، سنگ 30 میلیون و 500هزار
12 خدنگ، انواع رودوک 3میلیون
13 انواع دیگر روباه 3 میلیون
14 انواع دیگر گربه وحشی 3 میلیون
15 سایر پستانداران وحشی 2 میلیون
16 انواع نهنگ، کوسه نهنگ 150میلیون
17 انواع دلفین گاو دریایی 100میلیون
18 تمساح پوزه کوتاه 100میلیون
19 انواع لاک پشت‌های دریایی شامل، سبز

عقابی، زیتونی، سرخ، چرمی

30میلیون
20 لاک پشت فراتی 10میلیون
21 لاک پشت مهمیزدار و لاک پشت آسیایی 3میلیون
22 سایر انواع لاک‌پشت‌ها 2میلیون
23 سمندر لرستانی، کردستانی و غاری 2میلیون
24 سمندر آذربایجانی 1میلیون
25 سایر انواع دوزیستان 500هزار
26 افعی لطیفی، البرزی، زنجانی

گرز، کفچه مار و دم عنکبوتی

5میلیون
27 مارجعفری و شاخ دار 3میلیون
28 سایر مارها 2میلیون
29 انواع بزمجه و خاردم 10میلیون
30 گکوی پلنگی، مارمولک دوند(پلسک)

آگامای سروزغی ایران

2میلیون
31 سایر انواع مارمولک 1 میلیون
32 شاهین، بحری، بالابان، طرولان، لاچین 200میلیون
33 انواع قوش‌ها از قبیل قرقی و پیغو 50میلیون
34 انواع دلیجه، کورکور، سنقر، ترمتای، لیل

انواع دال و سایر پرندگان شکاری

20میلیون
35 انواع عقاب و هما 15میلیون
36 هوبره 20میلیون
37 میش مرغ و زنگوله بال 15میلیون
38 قو، فلامینگو، پلیکان، باکلان مارگردون 6میلیون
39 قرقاول، لک‌لک،درنا،جیرفتی،دراج 4میلیون
40 کبک دری، عروس غار، اردک مرمری

زاغ بور، گیلانشاه خالدار

10میلیون
41 آنقوت، طاووسک، اردک سر‌سفید، خوتکا هندی 2میلیون و 500هزار
42 انوع مرغابی، وحشی، انواع کوکر 800هزار
43 کبک، کبک چیل، تیهو، ابیاف دودوک 600هزار
44 انواع دیگر پرندگان وحشی 400هزار
45 ماهی آزاد و انواع ماهی خاویاری 50میلیون
46 ماهی کورغار، ماهی گورخری گنو 10میلیون
47 ماهی قزل آلا خال قرمز 200هزار
48 ماهی سفید 500هزار
49 ماهی کوکوتوس 150هزار
50 سایر انواع ماهی‌های آبهای داخلی 100هزار
51 مرجان دریایی(هرکیلو) 100هزار
52 سیست آرتمیا 100هزار



تاریخ : یکشنبه 91/12/13 | 4:25 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()
یک نوشیدنی مفید برای مغز

بر اساس مطالعه ای که در مجله بین المللی لبنیات به چاپ رسید، نوشیدن یک لیوان شیر در روز نه تنها بخشی از مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین می کند، بلکه بر عملکرد مغز و سلامت روانی نیز تاثیر بسزایی دارد.

محققان دریافتند افراد بزرگسالی که به میزان کافی شیر و فرآورده های لبنی مصرف می کنند، در مقایسه با افرادی که شیر نمی خورند، از امتیاز بالاتری در تست های مربوط به عملکرد مغز و حافظه برخوردارند.

برای انجام این تحقیق، بیش از 900 زن و مرد بین سنین 23 تا 98 سال در آزمون های مغزی از جمله مهارت های بینایی، گویایی و حافظه قرار گرفتند.

نتایج نشان داد افرادی که حداقل یک لیوان شیر در روز می نوشند، در تست های مربوط به عملکرد مغز موفق تر عمل می کنند. بالاترین امتیاز به کسانی اختصاص داشت که بیشترین میزان شیر و فرآورده های لبنی را مصرف می نمودند.

نقش شیر و لبنیات در سلامت مغز و پیشگیری از کاهش توانایی این عضو مهم، به ویژه در مورد جمعیت سالمند هر جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است. این ماده غذایی ارزشمند از اختلال عملکرد مغز و بروز برخی مشکلات روانی پیشگیری می نماید.

نتایج این مطالعه بیش از پیش بر اهمیت مصرف شیر کم چرب به ویژه در وعده صبحانه تاکید دارد. ترکیب شیر با میوه ها یا غلات صبحانه یک انتخاب مناسب برای این وعده غذایی مهم است.

بر اساس دستورالعمل تغذیه و رژیم غذایی امریکا در سال 2010، افراد بزرگسال باید روزانه 3 لیوان شیر کم چرب یا بدون چربی بنوشند. این میزان تامین کننده 9 ماده مغذی ضروری بدن از جمله کلسیم است.

یک نوشیدنی مفید برای مغز




تاریخ : جمعه 91/12/11 | 7:21 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()
خوابیدن با شخصیت افراد در ارتباط است
باتوجه به نحوه خوابیدن افراد میتوان به ویژگیهای شخصیتی آنها پی برد.


مطالعات اخیر دانشمندان بیانگر آن است که با توجه به نحوه خوابیدن افراد میتوان به ویژگیهای شخصیتی آنها پی برد .

نتایج مطالعات اخیر پژوهشگران یک مرکز دانشگاهی در جنوب انگلستان در باره شماری از افراد حاکیست که بین ویژگیهای شخصیتی افراد و نحوه

قرارگیری بدن آنها به هنگام خواب ارتباط وجود دارد.

به گفته محققان افرادی که هنگام خواب دستها و پاهای خود را جمع کرده و وضع خمیده میگیرند دارای شخصیت خجالتی وحساس و افرادی که

روی پشت خوابیده و دستهایشان را کنار بدن خودمیگذارند دارای شخصیتهای تودار و آرام هستند .


برپایه دیگر نتایج این پژوهش افرادی که روی یک پهلو می خوابند دارای شخصیت های اجتماعی و سهل گیر و افرادی که روی شکم خوابیده و

دستهایشان را زیر سر میگذارند دارای شخصیتهای بی پروا و گستاخ هستند




تاریخ : جمعه 91/12/11 | 7:16 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز