سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اولین پیوند دست در ایران

عضو تیم پیوند دست بیمارستان 15 خرداد گفت: اولین عمل جراحی پیوند دست از جسد در ایران بعد از 8.5 ساعت نفس گیر با موفقیت به پایان رسید.

 

مسعود یاوری در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: این عمل پیوند از ساعت 5 صبح امروز در بیمارستان فوق تخصصی 15 خرداد شروع شد و تا همین لحظه ادامه داشت و اکنون عمل جراحی تقریباً به پایان رسیده و با موفقیت همراه بوده است.


وی ادامه داد: این عمل پیوند در واقع پیوند دست از بالای مچ از یک جوان 25 ساله مرگ مغزی به یک مرد 37 ساله که 6 سال پیش دست خود را در یک حادثه بر اثر کار با چرخ گوشت از دست داده بود،انجام شد.


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه کرد:‌ پیوند دست از افراد به خودشان به وفور در گذشته در کشور انجام شده و بسیارند افرادی که بعد از قطع شدن دستشان در یک حادثه در این بیمارستان دست آنها دوباره به خودشان پیوند می‌شود. ویژگی مهم این عمل این است که دست از یک فرد فوت شده و جسد به یک فرد زنده پیوند شده که این کار برای اولین بار در کشور و اولین بار در منطقه خاورمیانه و کشورهای منطقه شرق مدیترانه انجام شده است.


وی گفت:‌ این پیوند دست با تمام جزئیات آن و پیوند عصبها و رگها با موفقیت به پایان رسیده و خون در رگهای دست پیوندی به جریان افتاده است اما اینکه فرد بتواند دست پیوندی خود را حرکت دهد نیاز به حداقل دو هفته زمان است.


یاوری افزود: اقدامات لازم شامل شیمی درمانی برای جلوگیری از پس زدن پیوند نیز بعد از عمل باید ادامه پیدا کند اما جراحی کاملاً موفقیت آ‌میز بوده است.




تاریخ : چهارشنبه 91/12/9 | 4:56 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()
 
ترفندی ساده برای تبدیل کیبورد به ماوس
شما با استفاده از این ترفند می توانید در زمان نیاز کیبورد سیستم خود را به ماوس تبدیل کنید.

 

 

  برای تبدیل کیبورد به ماوس از طریق control panel در منوی start

وارد گزینه ease of access center شده و

در قسمت make the keyboard easier to use

گزینه turn on mouse keys را فعال کنید سپس ok را بزنید

باید توجه داشته باشید برای استفاده از این ترفند کلید num lock روشن باشد با این کار کیبورد شما به ماوس تبدیل می شود.




تاریخ : چهارشنبه 91/12/9 | 4:44 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

هزارپایی که خانه‌اش گوش جوان شد

در جریان مراجعه برای درمان به بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند با خبر عجیبی مواجه شد.

ورود هزار پا به گوش یک جوان 25 ساله در هنگام خواب عنوان خبری بود که یکی از پرستاران به خبرنگار فارس داد.

 پس از یک ساعت تلاش کادر درمانی بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند هزارپایی که وارد گوش جوان 25 ساله شده بود بیرون کشیده شد.

نکته جالب توجه عدم آسیب رساندن این موجود به این جوان خونسردی بیمار مقابل این پدیده بود.

هزارپا نوعی از بندپایان که دارای دو جفت پا در هر بخش از بدن به جز ناحیه سر است.

بیشتر هزار پاها دارای بدن استوانه‌ای شکل هستند ولی انواع کمی از آنها شکل‌های گوناگون دیگری دارند.

هزار پاها می‌توانند بدور خود بپیچند و بدن خود را مانند توپ گرد کنند. آنان همچنین زهرآگین هستند.




تاریخ : چهارشنبه 91/12/9 | 4:14 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

دستگیری قاتل خواستگار خواهر بعد از 34 سال

مردی که 34 سال قبل خواستگار خواهر خود را به قتل رسانده و گریخته بود، هفته گذشته در 53 سالگی در حالی‌که همسر، فرزند ونوه دارد، در خانه‌اش دستگیر شد.

شامگاه 14 دی 57 صدای داد و فریاد از خانه‌ای در یکی از خیابان‌های گنبدکاوس بلند شد و اهالی محل در تماس با پلیس موضوع را گزارش دادند.

ماموران دقایقی بعد در محل حادثه حاضر شدند و بعد از ورود به خانه موردنظر جنازه مرد 34 ساله‌ای را یافتند که بر اثر اصابت ضربات چاقو جانش را از دست داده بود. تحقیقات اولیه روشن کرد مقتول محمود، قاضی دادگستری است و در این خانه تنها زندگی می‌کرد. کارآگاهان در جریان تحقیقات پی بردند محمود با اعضای خانواده‌ای که در همسایگی‌اش سکونت دارند، به شدت اختلاف داشت.

اهالی محل توضیح دادند این اختلافات از وقتی شروع شد که محمود عاشق دختر این خانواده به نام ملیحه شد. ماموران، بازجویی از دختر جوان را آغاز کردند.

ملیحه به کارآگاهان گفت: «من و محمود به همدیگر علاقه‌مند بودیم و قرار بود محمود به خواستگاری‌ام بیاید اما خانواده‌ام با این وصلت مخالف بودند و می‌گفتند خلاف رسم و رسومات است با این وجود ما برای ازدواج اصرار کردیم و کار به آنجا رسید که اعضای خانواده‌ام مرا تهدید کردند اگر بخواهم با محمود ازدواج کنم من را به قتل می‌رسانند.»

این دختر ادامه داد: «شب حادثه برای انجام کاری به خانه محمود رفتم. در همان موقع برادرم اکبر سررسید و با خواستگارم درگیر شد و او را کشت و بعد هم فرار کرد.» کارآگاهان بعد از افشای هویت اکبر تلاش خود را برای دستگیری وی آغاز کردند و این جوان چند روز بعد خودش را به پلیس معرفی کرد.

او گفت: «محمود خواهرم را فریب داده بود و از اصرار برای ازدواج دست برنمی‌داشت. چندبار در این رابطه به او تذکر داده بودم اما فایده‌ای نداشت تا اینکه شب حادثه فهمیدم خواهرم به خانه او رفته است. عصبانی شدم و با پریدن از روی دیوار به خانه محمود رفتم و در جریان درگیری او را با چاقو کشتم.»

پرونده این مرد به دادگاه معرفی شد و قاضی وی را با قرار وثیقه آزاد کرد.

اکبر بعد از آن فراری شد و دیگر اثری از وی به دست نیامد تا اینکه اولیای دم مقتول در سال 63 در تهران شکایتی دوباره علیه قاتل فراری مطرح کردند.

پس از آن پرونده بار دیگر به جریان افتاد اما باز هم ردی از اکبر به دست نیامد تا اینکه چند وقت قبل خبری به کارآگاهان رسید مبنی بر اینکه اکبر در یکی از شهرهای شمالی کشور زندگی می‌کند. ماموران بعد از اطلاع از این موضوع با اخذ نیابت قضایی راهی این شهر شدند و اکبر را در خانه‌اش بازداشت کردند.

این مرد که اکنون همسر، فرزند و نوه دارد، به تهران منتقل شد و به زودی تحقیقات قضایی از وی از سر گرفته می‌شود.




تاریخ : سه شنبه 91/12/8 | 7:35 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

 

بیماری تحمل ناپذیر این پسر

پسر بچه 4 ساله در انتظار پیوند کبد است تا بیماری نادر او که چیزی شبیه به گزیده شدن توسط پشه است بهبود یابد.

آرون هیگینز از یک بیماری ژنتیکی به نام سندروم آلاگیل رنج می برد که بر روی اندام های حیاتی او اثر می گذارد و باعث می شود پوست او به طرز تحمل ناپذیری خارش پیدا کند.

 

این شرایط فقط برای یک نفر از هر 100 هزار نفر رخ می دهد و قابل درمان نیست ولی پیوند کبد می تواند خارش پوست او را به طور دائم کاهش دهد.

 

 

آرون بلافاصله پس از تولد شکل نادری از زردی را دارا بود و از همانجا خارش پوستش آغاز شد.

 

 

او برای جلوگیری از خاراندن بیش از حد پوستش مجبور است یک دست لباس مخصوص بپوشد. خاراندن زیاد باعث زخم شدن بدنش می شود و همین امر باعث درد بیشتر او می شود.

 

 




تاریخ : سه شنبه 91/12/8 | 7:25 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()
<   <<   6   7   8      >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز