سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شیر آبی که دستها را خشک می‌کند

یک شرکت سازنده خشک‌کن‌های دست انگلیسی در ابداع جدید خود شیر آبی تولید کرده که علاوه بر ارائه آب همچنین می‌تواند دستها را پس از شست‌وشو خشک کند.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر سیستم‌های شست‌وشوی دست در بسیاری از رستورانها وجود داشته که از یک خشک‌کن در کنار شیر آب برخوردارند، اما اختراع جدید شرکت «دایسون» هر دو کار را از طریق یک مکانیزم جالب و مدرن انجام داده که برای هر دستشویی بطور جداگانه قابل استفاده است.

این سیستم آب را از زیر یک شیر سرازیر می‌کنند. پس از پایان شست‌وشو، یک حسگر دیگر دستان فرد را که به شکل باز در زیر دو مجرا قرار گرفته، شناسایی می‌کند. دستها سپس با هوای گرم منتشر شده از نازلهای هوا در پایه هر مجرا خشک می‌شوند.

با این فناوری، فرد می‌تواند یک جا دستان خود را شسته و خشک کند. 




تاریخ : جمعه 91/9/17 | 9:24 صبح | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

سگ ها قادرند سرطان ریه را تشخیص دهند

محققان علوم پزشکی در اتریش اعلام کردند سگ ها قادرند سرطان ریه را با قدرت بویایی تشخیص دهند که این یافته ، امیدبخش تشخیص و درمان فوری سرطان مهلک ریه است.

دکتر پیتر ارهالت و همکارانش در بخش بیماری های ریه بیمارستان کرمز در شمال اتریش می گویند سگ ها در تشخیص تومورهای بیماران ، هیچ مشکلی ندارند.

دکتر ارهالت می گویند بررسی آنها برای تشخیص تومورهای ریه با استفاده از قوای بویایی سگ ها ،‌ تا هفتاد درصد با موفقیت همراه بوده است.

محققان امیدوارند با بررسی بیشتر این توانایی سگ ها ، بینی الکترونیکی بسازند که توانایی ردیابی سرطان ریه را داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری یورک الرت در اینترنت ، دانشمندان می گویند با استفاده از بررسی ترکیبات مختلف در بازدم افراد می توان احتمال وجود سرطان ریه را در آنان تشخیص داد.

دانشمندان در تلاشند از این کشف جدید به عنوان روش تشخیصی نوین سرطان ریه بهره ببرند.

هنگامی که  سلول‌ها توانایی تقسیم و رشد عادی خود را از دست می ‌دهند  این موضوع منجر به تسخیر، تخریب و فاسد شدن بافت‌های سالم می ‌شود و در نهایت ، سرطان ایجاد خواهد شد.

از اجتماع این سلول‌های سرطانی و تخریب سلول‌های بافت‌های سالم توده ‌ای به نام تومور ایجاد می‌شود.

بیش از یکصد نوع سرطان شناسایی شده است و این سرطان ها در هر قسمتی از بدن می تواند تظاهر پیدا کنند.

مرگ ناشی از سرطان در سال دو هزار و پنج ، هفت میلیون  و ششصد هزار نفر بوده است که سیزده درصد از کل پنجاه و هشت میلیون مرگ در سراسر جهان را به خود اختصاص می دهد.




تاریخ : جمعه 91/9/17 | 9:19 صبح | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

زنی که به خاطر قد کوتاهش پرستیده می شود

در هند مردم یکی از مناطق، یک زن را به دلیل قد کوتاهش، عبادت می کنند. این زن در هند به دلیل قد بسیار کوتاهش (82 سانتی متر)، مشهور شده و هر روز دهها نفر برای دیدار و عبادت وی در شهر مقدس هاریدوار هند حاضر می شوند.

"انجالی بارما" 65 ساله روزانه با حضور بسیاری از مردم در معبد خود روبه رو است.

دوستدارانش از او می خواهند تا برایشان در زمینه های متنوعی از جمله موفقیت در کسب ویزای دیگر کشورها یا پیروزی در قمار دعا کنند. او روزانه پذیرای 40 نفر از شهروندان هندی است.

انجالی می گوید: مردم در برابر من خم می شوند. من از این حرکت خوشم نمی آمد زیرا بسیار کوچک هستم اما هم اکنون این کار را دوست دارم. این وضعیت باعث شده ثروت بسیاری داشته باشم. مردم معتقدند من فرد مقدسی هستم.

انجالی در سال 1947 در خانواده ای ثروتمند به دنیا آمد و برای چند سال به مدرسه رفت ولی او در مدرسه مسخره می شد به همین دلیل در 10 سالگی مدرسه را ترک کرد تا اینکه به وسیله مالک یک سیرک دزدیده شد و برای سال های متمادی در آنجا باقی ماند.

او می گوید که برای چند ماه در سیرک زندانی بود ولی درخواست های مالک سیرک را برای انجام فعالیت های نمایشی رد کرد تا اینکه توانست از سیرک فرار کند.

انجالی هنگامی که 20 ساله بود، پدرش درگذشت. برادرانش برخلاف توصیه والدین از خواهر کوچکتر خود نگهداری نکرده و او را طرد کردند. او می گوید که هم اکنون زندگی خوبی دارد و همه دوستدارانش را فرزند خود می داند




تاریخ : پنج شنبه 91/9/16 | 4:34 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

معلم اجازه نداد به توالت برود ؛ دانش آموز فوت کرد!

به نقل از روزنامه البیان امارات، این دانش آموز 10 ساله به نام ” احمد” در مدرسه ابتدایی روستایی در منطقه اسیوط مصر مشغول به تحصیل بود.

پزشکی قانونی درباره مرگ این دانش آموز گفته است:” معلم زبان و ادبیات عربی به مدت سه ساعت اجازه نداد این دانش آموز به توالت برود. معلم همچنین او را به دلیل رفتن به توالت بدون کسب اجازه از معلم، تنبیه بدنی کرده بود.”

این معلم با دانش آموز متوفی رابطه فامیلی نیز داشت و عموی او بود.

این دانش آموز پس از جلوگیری از رفتن به توالت، با وضعیت جسمی وخیمی روبه رو شد و در نهایت به بیمارستان منتقل شد تا به دلیل مسمویت ، فوت کرد.




تاریخ : پنج شنبه 91/9/16 | 3:50 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

بلند قدترین زن جهان درگذشت!

بلند قد ترین زن جهان که یک چینی بود در سن 40 سالگی دارفانی را وداع گفت.

یک سخنگوی روستای شوچا در استان شرقی آنهویی اعلام کرد: یائو دفن بلند قد ترین زن جهان در

اواسط ماه نوامبر درگذشته است. وی اشاره ای به دلیل مرگ یائو نکرد.

یائو دفن در سال 2010 هنگامی که قدش 2.33 متر بود توسط کتاب رکوردهای گینس به عنوان

بلندقدترین زن جهان و سومین زن بلندقد تمام دوران ها نامش ثبت شده بود.

ژیگانتیسم یائو ناشی از توموری در غده هیپوفیز او بود. این تومور که روی غده هیپوفیز وی فشار

می آورد موجب تولید بیش از اندازه هورمون های رشد می شد.

به نوشته روزنامه محلی آنهویی ، هنگامی که یائو دفن در 13 نوامبر و در سن 40 سالگی در

گذشت طول قدش به 2.36 متر رسیده بود. قد یائو در سن 15 سالگی بیش از دو متر بود.




تاریخ : پنج شنبه 91/9/16 | 3:46 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز