سفارش تبلیغ
صبا ویژن
روایت فاطمه، تنها بازمانده یک خانواده 6نفره از زلزله زهان /صدای مادرم در گوش‌هایم می‌پیچد
فاطمه، تنها بازمانده یک خانواده شش نفره از زلزله زهان است.

روایت فاطمه، تنها بازمانده یک خانواده 6نفره از زلزله زهان /صدای مادرم در گوش‌هایم می‌پیچد

به گزارش عرش نیوز،پدرش رضا 47 ساله، مادرش کنیز رضا 39 ساله، خواهرانش خدیجه هفت ساله، پروین چهار ساله، زهرا 11 ساله را در این حادثه از دست داده است. چند روزی از حادثه مرگبار گذشته است که با او حرف می‌زنم. اندوه و غم هنوز در چشمان معصومش سنگینی می‌کند.
فاطمه رضایی در باره یک ساعت قبل از حادثه هولناک می‌گوید: با خواهرم مشغول بازی بودم. پدرم گوسفندی قصابی کرده بود و مادرم بعد از جمع کردن گوشت‌ها مشغول شستن حیاط شد. زهرا و پروین خوابیده بودند. سر و صدای گوسفندان پدرم را کلافه کرده بود. پدرم می‌خواست استراحت کند. به مادرم گفت برای گوسفندها علوفه ببر شاید گرسنه باشند. مادرم با همان حالت جوابش را داد فکر می‌کنم دلشان برای رفیقشان که او را ذبح کردی تنگ شده. . . .
فاطمه با بغض می‌گوید: مادرم تشت خالی را به دیوار تکیه داد و رو به من گفت: «فاطمه ، پروین را سرگرم کن تا پدرت ساعتی استراحت کند.» پروین بهانه می‌گرفت و من برای اینکه آرامش کنم، او را برای بازی به حیاط بردم. هنوز وارد حیاط نشده بودم که زمین لرزید، پدر و دو خواهرم که خوابیده بودند فرصت یک آخ کشیدن هم نداشتند. اما صدای مادرم در گوش‌هایم می‌پیچید. ناگهان تمام خانه ویران شد، دویدم به طرف خانه عمویم اما همه جا ویران شده بود، راه را گم کرده بودم. به حیاطمان برگشتم و همانجا وسط خرابه‌ها نشستم و وحشتزده مردم را نگاه می‌کردم که به شتاب در آمد و شد بودند. کاری از دستم بر نمی‌آمد حتی نمی‌دانستم کجا ایستاده‌ام.
فاطمه می‌گوید: آسمان پر از خاک بود، همسایه‌ها فریاد می‌زدند. بچه‌ها هم مثل من گریه می‌کردند. بزرگترها هر کدام چند بار می‌رفتند داخل خرابه و هر بار نفری را بیرون می‌کشیدند. در این آشوب انگار که کسی مرا نمی‌دید تا اینکه همسایه‌ها یک به یک هم را پیدا کردند. بعضی‌هایشان زنده، بعضی زخمی و بعضی هم مرده بودند. حالا همه به طرف خانه ما آمدند یکی می‌پرسید پدرت کو؟ یکی سراغ مادرم را می‌گرفت و من فقط گریه می‌کردم. همسایه‌ها کمک کردند خشت‌ها را با دست و خاک‌ها را با بیل کنار زدند و تمام خانه ما را زیر و رو کردند. گروه امداد هم آمده بود. اعضای خانواده من یکی یکی از زیر آوار در‌می‌آمدند. اول از همه پدرم را بیرون کشیدند هنوز خواب بود! هر سه خواهرم از زیر آوار در‌آمدند ولی در خوابی ابدی مثل پدر، مثل مادر.



تاریخ : سه شنبه 91/9/21 | 3:42 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

نامی ترین معمار دنیا درگذشت

اسکار نیمایر، یکی از نامی ترین معماران دنیا پس از حدود 9 دهه خدمت در این عرصه، در سن 104 سالگی درگذشت.
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از یورونیوز، موجودیت برازیلیا پایتخت سیاسی برزیل را باید تا حدود زیادی مدیون زحمات بی وقفه این معمار نامی
دانست.
ساختمانهای دولتی و بزرگ شهر را بگونه ای نوآورانه طراحی کرد که تا امروز هم برازیلیا در زمره شهرهای مدرن برزیل و حتی منطقه قرار می گیرد.
دیلما روسف، رییس جمهوری این کشور که دفتر کارش یکی از شاهکارهای اسکار نیمایر بشمار می رود در پیامی او را افتخار برزیل، انقلاب گر، معلم
معماری نوین، زیبا، منطقی و همانطور که خود اسکار بارها بدان اشاره کرده بود، خلاق توصیف کرد.
در سال 1988 میلادی بود که معتبرترین جایزه معماری دنیا، پریتزکر (اسکار معماری)، را بابت معماری و طراحی کلیسای برازیلیا از آن خود کرد.
شاهکارهای معماری او محدود به برزیل نماند. او که گرایش های چپی داشت و یکی از دوستان نزدیک فیدل کاسترو بشمار می رفت بعدها
معماری مقر حزب کمونیست فرانسه در پاریس را برعهده گرفت.
دبیرخانه سازمان ملل در نیویورک و موزه نیمایر در آستوریاس اسپانیا هم از دیگر کارهای نوآورانه ای هستند که در آنها مشارکت داشته است.
نیمایر که در مجموع بیش از ششصد یادگار از خود در اقصی نقاط جهان برجای گذاشته، روز چهارشنبه و درست 10 روز قبل از سالگرد تولد صد و
پنج سالگی اش در بیمارستانی در ریودوژانیرو چشم از جهان فرو بست.



تاریخ : جمعه 91/9/17 | 1:55 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

هم دوش آب هم اسپیکر

این محصول، موسیقی را با ذرات آب از دوش جاری می‌ کند و سیستم فعالیت آن نیز از نوع بلوتوث است.

هم دوش آب هم اسپیکر + عکس

همین چند وقت پیش بود که فناوری موسوم به ECOXBT به بازار آمد که به کاربر امکان گوش دادن به موسیقی ‌های مورد علاقه در آب را می ‌داد. این در حالی است که MP3 پلیر بلوتوثی سازگار یا گوشی هوشمند می‌توانست روی خشکی بماند.

اگرچه غیر از تکنولوژی فوق، تا کنون اسپیکرهای متعددی معرفی شده اند که ضد آب بوده و می‌توان از آن ‌ها در زیر آب استفاده کرد ولی جدیدترین محصول ساخته شده در این بخش، نوعی دوش حمام است که در عین حال اسپیکر هم می ‌باشد.

این محصول موسیقی را با ذرات آب از دوش جاری می‌ کند و سیستم فعالیت آن نیز از نوع بلوتوث است. این بلوتوث اسپیکر که تا 16 متر فاصله از دستگاه اصلی خود نیز برد دارد، کیفیت صدای بسیار مطلوبی داشته و با باتری لیتیومی قابل شارژ کار می ‌کند.

قیمت این محصول 200 دلار است که علی رغم تازه وارد بودن این محصول به بازار، قیمت زیادی محسوب می شود.




تاریخ : جمعه 91/9/17 | 9:42 صبح | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

نانی که به مدت 60 روز تازه می ماند پخته شد

محققان دانشگاه فناوری تگزاس موفق به توسعه روشی شده اند که نان را به مدت 60 روز تازه نگه می دارد و اولین نان با استفاده از این روش پخته شده است.

نانی که به مدت 60 روز تازه می ماند پخته شد

به نقل از ?ساینس دیلی?، نان های معمولی که با استفاده از غلات تولید می شوند پس از گذشت 10 روز کپک می زنند و دیگر قابل استفاده نیستند.

علاوه بر این اگر نان در شرایط معمولی نگه داری شود، پس از گذشت 2 روز کیفیت خود را از دست می دهد و به اصطلاح بیات می شود.بنابراین کاملاً واضح است که روزانه چه میزان نان هدر می شود.

به طور میانگین حدود 60 درصد از خرید روزانه به نان اختصاص داده می شود، همین امر باعث شده است که محققان روشی را توسعه دهند که نان را تا دو ماه تازه نگه می دارد.

برخی از کارخانه های صنعتی برای افزایش طول عمر تازگی نان، از مواد نگه دارنده استفاده می کنند. با استفاده از این روش جدید نه تنها از دورریختن نان جلوگیری می شود بلکه دیگر نیازی به استفاده از مواد نگهدارنده نیست.

این روش نه تنها برای تازه نگه داشتن نان کاربرد دارد بلکه برای افزایش تازگی انواع میوه و سبزی و گوشت مرغ نیز موثر است.




تاریخ : جمعه 91/9/17 | 9:38 صبح | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

تصاویر یک اقامتگاه تفریحی در زیر آب

یک شرکت تفریحی قصد دارد یک اقامتگاه زیر آبی را در آبهای فیجی بسازد که یک هفته اقامت در آن 30 هزار دلار هزینه بر می دارد.

تصاویر یک اقامتگاه تفریحی در زیر آب

شرکت اقامتگاه تفریحی "پوزیدون" اعلام کرد که کار طراحی و مهندسی ساختاری این تفرجگاه به اتمام رسیده و این پروژه فناورانه زیردریایی در تالابی در جزیره ای خصوصی در فیجی طی دو سال آینده ساخته خواهد شد.

بروس جونز - رئیس شرکت اقامتگاه تفریحی پوزیدون که طراح این اقامتگاه و دارای سابقه فناوری زیر دریایی است، می گوید این پروژه مانند شهرآبی دبی یا سرزمین عجایب شیمائو در شانگهای نیست اما در حد و اندازه های خودش جسورانه و قابل توجه است.

وی برای ساخت این مکان از سکونتگاه تحقیقاتی زیر آبی مانندConshelfالهام گرفته است.

این تفرجگاه از دو بخش تشکیل شده، در عمق 12 متری زیر آب ساخته می شود و توسط دو اسکله و آسانسور برای ورود و خروج به هر یک از دو بخش به زمین متصل می شود.

یک بخش این اقامتگاه شامل 24 سوئیت به مساحت 50 مترمربع، رستوران و کافه است.

دیواره های این اتاقک ها از پلاستیک اکریلیک شفاف ساخته می شود و از این رو امکان مشاهده محیط زیر آب را فراهم می کند.

بخش دوم شامل یک کتابخانه و اتاق نشمین، جکوزی، یک سوئیت بزرگ 102 متر مربعی، یک اتاق کنفرانس، سالن تئاتر و کلیسا است.

برای آگاهی از وضعیت زیست محیطی این پروژه باید گفت موقعیت این پروژه می تواند هشداری را برای تاثیرات زیست محیطی در پی داشته باشد اما شرکت اقامتگاه تفریحی پوزیدون می گوید ابتکاراتی را برای حفظ صخره های مرجانی و آموزش به مهمانان در این زمینه در نظر دارد.

برای یک هفته اقامت در این مکان که کوتاه ترین دوره اقامت است باید 30 هزار دلار پرداخت.

این هزینه شامل حمل و نقل هوایی از نادی به سووا، اقامت چهار شب در ساحل و دو شب در سوئیت های زیر آب است.




تاریخ : جمعه 91/9/17 | 9:33 صبح | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز