سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تصاویر / همسران ناصرالدین شاه

مرکز اسناد انقلاب: شمس‌الدوله و تاج الدوله (‌ از زنان ناصرالدین شاه )/ شاه توسط مامورین خود شنیده بود که آقای گریک مانع اعزام رقاصان شده است و در حالی که در سر میز بازی نشسته بود دستور داد به…

لئون گریک کارگردان دسته بالت جهانی انگلیس در مورد اقامتش در ایران چنین می گوید:

“شاه ایران چهار رقاصه مرا خواستار بود ولی من قبول نکردم.”
“به این دلیل مرا به زندان افکندند و 6 روز بازداشت بودم.”
(از خبرنگار مخصوص این روزنامه ویلی شیللر)

لندن 17 ژوییه؛ وزارت امور خارجه انگلستان درباره وضعیت یکی از اتباع انگلیسی مقیم ایران از سفیر خود آقای سر جفری هاریسن سوال کرده است.

لئون گریک کارگردان 26 ساله و رییس یک دسته کوچک رقاصان انگلیسی، بنا به دستور شاه ایران مدت 6 روز بازداشت بوده و در این مدت مقامات انگلیسی برای آزادی نامبرده فعالیت می کردند.

لئون گریک بعدا به وسیله تلفن، مصاحبه کوتاهی با روزنامه ساندی پیکچر در لندن به عمل آورده و شرح ماجرا را چنین بیان داشته است:

ماجرا از روزی آغاز شد که من با خانم عدل که فرانسوی و همسر یکی از پزشکان مخصوص شاه است آشنا شدم.

او تقاضا کرد که چهار نفر از رقاصه های خودم را به کاخ تابستانی شاه ایران اعزام دارم، متاسفانه چون ما همگی در قرار داد یکی از تئاترهای ایران بودیم اقدام به چنین عملی برای من غیر مقدور بود که به 4 نفر از رقاصانم اجازه دهم برای چند روز از کار خود دور باشند.

من متقابلا به خانم عدل گفتم که شخصا مسئول حفاظت این افراد بوده و نمی توانم بدون همراه و حفاظت مطمئنی آنها را برای شاه اعزام دارم و گفتم حتی اگر ملکه انگلستان و یا پاپ هم چنین تقاضایی از من بکنند جواب رد خواهند شنید.

48 ساعت بعد از جواب رد دو نفر کارآگاه به اتاق هتل من آمده و مرا بازداشت و به مدت 6 روز در یک سلول کثیف زندانی بودم.

خانم عدل بعدها به هلن فای یکی از رقاصان من گفته بود که شاه توسط مامورین خود شنیده بود که آقای گریک مانع اعزام رقاصان شده است و در حالی که در سر میز بازی نشسته بود دستور داد به این شخص درس لازم را بدهید.

 




تاریخ : پنج شنبه 91/7/27 | 7:43 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

معرفی کامپیوترهای

چند منظوره تمام‌ لمسی از Acer

شرکت Acer دو کامپیوتر شخصی لمسی و بدون کیس خودش را به زودی روانه بازار می‌کند. این دو کامپیوتر جدید که با مدل‌های 5600U و 7600U به بازار معرفی شده‌اند، در دسته کامپیوترهای چند منظوره یا All-in-one قرار می‌گیرند و اولین‌بار در نمایشگاه Computex 2012 معرفی شدند.

 5600U مجهز به نمایشگر 23 اینچی بوده و از پردازنده Core i5 و 8 گیگابایت حافظه RAM رم بهره می‌برد. این کامپیوتر چند منظوره با مشخصات سخت‌افزاری مختلفی روانه بازار می‌شود که براساس سفارش و نیاز کاربران متفاوت است.

این مدل از روز 26 ماه اکتبر و با قیمت پایه 999 دلار به صورت رسمی روانه بازار خواهد شد.کامپیوتر بدون کیس مدل 7600U دارای نمایشگر 27 اینچی است و از پردازنده سریع‌تر Core i5 3210M، گرافیک مستقل Nvidia GT640M2، رم 8 گیگابایتی و هارد درایو یک ترابایتی بهره می‌برد. این کامپیوتر جدید و تمام لمسی هم از روزهای آخر سال 2012 و با قیمت پایه 1899 دلار به بازار عرضه خواهد شد و به فروش عمومی می‌رسد. طراحی پایه این کامپیوترهای بدون کیس به شکلی است که به راحتی می‌توان زاویه نمایشگر را تا 90 درجه تغییر داد یا حتی آن را به‌صورت کامل روی سطح میز خواباند. نمایشگر تمام لمسی این کامپیوترها که قابلیت دریافت چندین لمس به صورت همزمان را دارد، لذت استفاده از ویندوز 8 را چندین برابر می‌کند. هر دو نمایشگر 23 و 27 اینچ این کامپیوترها تصاویر را با وضوح بالا و برابر 1920 در 1080 پیکسل برای کاربرانشان به نمایش می‌گذارند.

 




تاریخ : پنج شنبه 91/7/27 | 7:34 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()
مشوق‌های فرزندآوری اعلام شد !!
همزمان با ابلاغ رسمی سیاست‌های تشویق فرزندآوری از سوی رییس‌جمهور، وزیر بهداشت تاکید کرد: «همان‌طور که سیاست تنظیم خانواده اجباری نبود، سیاست افزایش جمعیت نیز تحمیلی نیست.»
جزئیات کامل مشوق‌های فرزندآوری

رییس‌جمهور و رییس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی راهبردها و اقدامات ملی برای جلوگیری از کاهش نرخ باروری کل و ارتقای آن متناسب با آموزه‌های اسلامی، اقتضائات راهبردی کشور را ابلاغ کرد.

این مصوبه در جلسه دوم خردادماه امسال شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به تصویب نهایی رسیده است و امکاناتی از اعطای سکه تا واگذاری زمین و وام مسکن را به عنوان مشوق‌های فرزندآوری تعیین می‌کند. متن کامل مصوبه یادشده به شرح زیر است:


ماده1ـ راهبرد کلان

جلوگیری از کاهش نرخ باروری کل و ارتقای آن متناسب با آموزه‌های اسلامی، اقتضائات راهبردی کشور، مطالعات جمعیت‌شناختی، آمایش و پایش مستمر جمعیتی.


ماده2ـ راهبردهای ملی

1ـ فرهنگ‌سازی برای دستیابی به جمعیت مطلوب و اصلاح بینش و نگرش مسوولان و مردم نسبت به پیامدهای منفی کاهش باروری به ویژه زیرحد جانشینی.

2ـ تدوین سیاست‌ها، برنامه‌ها و قوانین و مقررات حمایتی و تشویقی برای دستیابی به نرخ باروری مناسب، جمعیت مطلوب و لغو سیاست‌ها، برنامه‌ها و قوانین و مقررات مشوق کاهش باروری.

3ـ تدوین الگوی سبک زندگی و ترویج آن به ویژه فعالیت‌های اجتماعی، آموزشی و اشتغال زنان متناسب با معیارهای اسلامی و هماهنگ با مصالح خانواده به منظور ایفای هر چه کامل‌تر نقش مادری و همسری.

4ـ ایجاد و استقرار نظام مدیریت فرابخشی و جامع جمعیت کشور؛

5ـ آمایش مستمر جمعیتی کشور و تدوین سیاست‌های مهاجرتی به منظور جهت‌دهی به جابه‌جایی‌های جمعیتی در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی.

6ـ اهتمام به ارتقای کیفی جمعیت کشور از طریق متناسب ساختن نرخ باروری خانواده‌ها با شرایط و اقتضائات سلامت، معیشت و فرهنگ آنها.


ماده3ـ اقدامات ملی متناسب با هر یک از راهبردهای ملی موضوع ماده (2) به شرح ذیل است:

1ـ تهیه طرح جامع تولید و اجرای انواع برنامه‌های آموزشی، پژوهشی، اطلاع‌رسانی، نمایشی، تبلیغی و غیره در رسانه‌های جمعی به ویژه صدا و سیما و شبکه‌های استانی آن با هدف گفتمان‌سازی و ترویج فواید فرزندآوری و تبیین آثار منفی کاهش نرخ باروری با رعایت شرایط و مقتضیات راهبردی.

2ـ تبیین نظریه جمعیتی اسلام و ترویج آن توسط روحانیت برای اصلاح نگرش مسوولان و مردم نسبت به فواید باروری و افزایش نرخ آن.

3ـ تدوین و اجرای برنامه‌های ترویجی، آموزشی، پژوهشی و خدمات پزشکی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جهت اصلاح نگرش عمومی.

4ـ برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی در تسهیل ازدواج، کاهش سن ازدواج و استحکام خانواده.

5ـ حمایت از گسترش شبکه‌های اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد حامی کاهش سن ازدواج جوانان و استحکام خانواده.

6ـ آمایش و برنامه‌ریزی استانی و منطقه‌ای جمعیت با در نظر گرفتن مقتضیات اساسی و راهبردی مربوط.

7ـ اصلاح نگرش‌ها و برنامه‌های درسی در سطوح آموزش و پرورش و آموزش عالی نسبت به جمعیت مطلوب و فرزندآوری و استفاده از ظرفیت‌های آنها در این زمینه.

8 ـ بازنگری سیاست‌ها، برنامه‌های توسعه و قوانین و مقررات کشور با تاکید بر اصلاح قوانین و مقررات تنظیم خانواده.

9ـ تدوین و تصویب برنامه‌های هوشمند برای ارتقای باروری.

10ـ تدوین و اجرای الگوها و برنامه‌های حضور اجتماعی مطلوب و تنوع‌بخشی به مشاغل زنان متناسب با مسوولیت‌های خانوادگی (همسری و مادری).

11ـ ایجاد بانک‌های اطلاعاتی جامع جمعیتی ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی و رصد مستمر تحولات جمعیتی در جهت اهداف و سیاست‌های جمعیتی کشور.

12ـ سیاست‌گذاری توزیع و بازتوزیع جمعیت و اعمال آن در طرح‌ها و برنامه‌های توسعه ملی و منطقه‌ای.

13ـ بازنگری و وضع قوانین و مقررات حمایتی و تشویقی فرزندآوری به صورت پلکانی با رعایت سه معیار سن ازدواج، فاصله موالید و تعداد فرزندان از طریق پیش‌بینی الزاماتی همچون:

13ـ1ـ پوشش بیمه اجباری درمان رایگان مادر و کودک از ابتدای بارداری تا پایان دو سالگی کودک برای کسانی که فاقد پوشش بیمه درمانی هستند.

13ـ2ـ اختصاص سبد تغذیه رایگان ماهانه به صورت بن کالا شامل؛ پروتئین، لبنیات، برنج و حبوبات به میزان یک تا دو میلیون ریال به مادران باردار و دارای فرزند زیر 2 سال حداقل برای 3 دهک درآمدی پایین و نیازمندان براساس ارزش ریالی سال 1390 به عنوان سال پایه.

تبصره ـ اقلام سبد تغذیه رایگان توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعیین می‌شود.

13ـ3ـ اختصاص بسته بهداشتی ـ درمانی رایگان شامل؛ مکمل‌های غذایی، دارو، آزمایش‌های دوره‌ای و موردی و معاینه‌های ماهانه مادران باردار و دارای فرزند زیر 2 سال برای حداقل 3 دهک درآمدی پایین و نیازمندان.

تبصره ـ اقلام بسته بهداشتی درمانی رایگان توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعیین می‌شود.

13ـ4ـ پوشش کامل بیمه‌ای برای درمان ناباروری‌های اولیه و ثانویه.

13ـ 5 ـ افزایش مدت مرخصی استعلاجی زایمان به 9 ماه و مرخصی بدون حقوق به 21 ماه و جمعا به مدت 30 ماه به ازای هر فرزند و در مجموع 10 سال به صورت شناور با حفظ شغل برای همه شاغلان بخش دولتی و غیردولتی.

تبصره ـ مرخصی استعلاجی و بدون حقوق قابل بازخرید نمی‌باشد و حداکثر تا 6 سالگی کودک قابل استفاده است.

13ـ6 ـ اختصاص مرخصی استحقاقی 2 هفته‌ای تولد فرزند به پدر.

تبصره ـ این مرخصی قابل بازخرید نیست.

13ـ7ـ اجرای کامل طرح آتیه فرزندان با مبنا قرارگرفتن ارزش ریالی سال 1389 به‌عنوان سال پایه.

13ـ 8 ـ پرداخت هدیه تولد فرزند به مادر به صورت سکه بهار آزادی به این شرح است: برای فرزند اول والدین زیر 25 سال نیم سکه، برای فرزند دوم یک سکه، فرزند سوم یک و نیم سکه، برای فرزند دوم والدین 25 تا 29 سال نیم سکه، فرزند سوم یک سکه و فرزند چهارم یک و نیم سکه، برای فرزند سوم والدین 30 تا 39 سال نیم سکه، فرزند چهام یک سکه.

13ـ 9ـ افزایش سنوات تحصیلی دانشجویان مادر به ازای هر فرزند تا 4 نیم‌سال و کاهش سقف واحدهای درسی در هر نیم‌سال تا سقف 8 واحد.

13ـ10ـ متناسب‌سازی نظام آموزشی کشور با ملاحظات جنسیتی و سیاست‌های جمعیتی در ساختار، محتوا و طول مدت 

تحصیل.

13ـ11ـ مراکز آموزش عالی موظفند در توزیع و تخصیص وام دانشجویی، وام ودیعه مسکن و همچنین تخصیص خوابگاه‌های دانشجویی، دانشجویان متاهل دارای فرزند را در اولویت قرار دهند.

13ـ12ـ دانشجویان مادر دارای فرزند زیر 3 سال می‌توانند تا 50 درصد واحدهای درسی نظری دوره تحصیلی خود را به صورت نیمه حضوری یا مجازی بگذرانند.

تبصره ـ دستورالعمل اجرایی مربوط توسط وزارت‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه و ابلاغ خواهد شد.

13ـ13ـ فراهم آوردن امکان حضور منعطف و کاهش ساعات کار موظف، ایجاد امتیازات خاص و تسهیلات لازم در طرح دورکاری و نیمه حضوری و سایر شیوه‌های مناسب اشتغال برای زنان باردار و مادران دارای فرزند زیر 5 سال.

13ـ14ـ حق عائله‌مندی در کلیه قوانین‌و مقررات استخدامی به دو برابر افزایش می‌یابد.

13ـ 15ـ پرداخت پاداش اولاد به صورت ماهانه و به صورت پلکانی در کلیه قوانین و مقررات استخدامی کشور

13ـ 16ـ اعطای مشوق‌های مالیاتی به خانواده متناسب با تغییرات در بُعد خانوار از طریق تغییر در واحد مالیاتی از فرد به خانواده.

13ـ17ـ حمایت از طراحی، ساخت و واگذاری مسکن‌های چند نسلی به خانواده‌های گسترده.

13ـ 18ـ احتساب خانه‌داری به عنوان شغل و کمک به بیمه بازنشستگی زنان متاهل خانه‌دار با پرداخت بخشی از حق بیمه توسط دولت متناسب با درآمد خانواده.

13ـ 19ـ مادران شاغل دارای 3 فرزند و بیشتر می‌توانند با داشتن هر میزان سابقه کار، علاوه بر میزان سنوات خود به ازای هر فرزند با یک سال افزایش سنوات بازنشسته شوند.

13ـ20ـ مادران شاغل می‌توانند با هر میزان سابقه کار با همان میزان سنوات بازنشسته شوند.

13ـ21ـ پرداخت وام قرض‌الحسنه «فرزند» به مبلغ یکصد میلیون ریال به خانواده‌ها برای فرزندان سوم تا پنجم با بازپرداخت 10 ساله و بدون الزام به سپرده‌گذاری توسط بانک‌های عامل بر مبنای نرخ پایه سال 1391.

تبصره ـ این تسهیلات به خانواده‌هایی که سن مادر حداکثر 39 سال باشد، اختصاص می‌یابد.

1ـ22ـ کاهش مدت خدمت سربازی متناسب با سن ازدواج و تعداد فرزندان و افزایش حقوق و تسهیلات آنها با رعایت ضوابط و مقررات مورد عمل ستاد کل نیروهای مسلح.

14ـ ارتقای آمادگی‌های جسمی و روحی جوانان برای تربیت نسل و بارداری از طریق: 

14ـ1ـ درج عناوین و سرفصل‌های مربوط به آماده‌سازی دختران و پسران از نظر سلامت جسمی و روحی و روانی برای عهده‌داری مسوولیت اداره خانواده و پرورش فرزندان در متون آموزشی مقاطع مختلف تحصیلی توسط وزارت آموزش و پرورش.

14ـ2ـ افزایش اعتبارات، امکانات، ساعات درسی و فعالیت‌های ورزشی دختران و پسران در مدارس و دانشگاه‌ها.

14ـ3ـ ایجاد رشته‌های تحصیلی متناسب با جایگاه و نقش خانواده و زن براساس فرهنگ اسلامی، همچون مدیریت خانه و خانواده در مقاطع مختلف توسط وزارت‌های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری.

14ـ4ـ اجرای مستمر طرح غربالگری سلامت دختران و پسران در مدارس و دانشگاه‌ها.

15ـ ترویج زایمان طبیعی و بدون درد و مقابله هدفمند با سزارین‌های غیرضروری و سودجویانه.

16ـ خانواده‌های دارای 4 فرزند و بیشتر براساس نتایج آمایش جمعیتی و در دهک‌های پایین درآمدی جامعه می‌توانند حسب مورد از یکی از دو امتیاز زیر بهره‌مند شوند:

16ـ1ـ دریافت وام خرید مسکن به میزان دو برابر سقف وام‌های اعطایی بانک مسکن، با باز پرداخت 30 ساله و حداقل سود بانکی بخش مسکن.

16ـ2ـ دریافت یک قطعه زمین مسکونی به مساحت 200ـ 150 مترمربع در شهرستان محل سکونت به شرط ساخت و حداقل 15 سال سکونت در آن به استثنای کلان‌شهرهای کشور.


ماده3ـ به منظور راهبری، برنامه‌ریزی و نظارت و ارزیابی کلان جمعیتی، نهاد تخصصی مدیریت جامع جمعیت کشور ظرف مدت سه ماه توسط دولت تشکیل و با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط، نسبت به تهیه برنامه عمل با تقسیم کار ملی و دستورالعمل‌های لازم اقدام و گزارش عملکرد را هر شش ماه به شورای‌عالی انقلاب فرهنگی ارائه می‌نماید.


ماده4ـ در صورت لزوم، قوانین و مقررات متناظر با هر یک از اقدامات ملی، حسب مورد از سوی مجلس شورای اسلامی و هیات وزیران به تصویب می‌رسد.



تاریخ : پنج شنبه 91/7/27 | 7:21 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

جذاب ترین مکان دنیا برای گردشگران!!

آیا تا بحال روستایی دیده اید که راه عبور اهالی آن جاده و خیابان نباشد

 در هلند روستایی بنام گیتورن وجود دارد که در آن خبری از جاده و ماشینی نیست . اما راه ارتباطی اهالی روستا پل ها و قایق های چوبی زیبا هستند . این روستا اولین بار سال 1958 در فیلمی ساخته برت هنسترا شناخته شد و به یکی از مراکز توریستی هلند تبدیل شد . گیتورن را همچنین ونیز هلند می نامند در این روستا 7.5 کیلومتر کانال آب همراه با 50 پل چوبی کوچک وجود دارد .




تاریخ : پنج شنبه 91/7/27 | 7:9 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

دشمن آلزایمر در بدن شتر!!

محققان آمریکایی توانستند یک نوع آنتی بادی را در بدن شتر کشف کنند که می‌تواند با بیماری آلزایمر مبارزه کند. فارس: تیم محققان آمریکایی در جریان تحقیقات علمی تازه خود به اطلاعات جدید و قابل توجهی درباره شتر و نقش یک آنتی بادی استخراج شده از آن در مبارزه با بیماری آلزایمر دست یافتند.

محققان گفتند: آنتی بادی کشف شده قادر است که از سد خونی مغزی عبور کرده و بدون اجرای هرگونه تغییر شیمیایی در ترکیب آن، به مغز برسد.

سد خونی مغزی یا در اصطلاح پزشکی (BBB) محدوده? جدا کننده بین مایع برون‌سلولی مغز در سیستم اعصاب مرکزی و جریان خون گردشی در بدن است به طوری که اگر مواد رنگی به‌درون خون تزریق شود می‌توان مشاهده کرد که از این ماده درون مغز اثری دیده نمی‌شود.

این پرده یا سد از مویرگ‌ های ویژه تشکیل شده که بر خلاف ساختار عادی در مویرگ‌ ها دارای منافذ معمول نبوده و اتصال بین سلولی در آنها از نوع اتصال‌ محکم است و در نتیجه بسیاری از ملکول‌ ها و ریز ملکول ‌ها و همچنین باکتری‌ ها قادر به گذشتن از آنها (از طریق دیفیوژن) و رسیدن به مایع مغزی نخاعی در مغز نیستند.

متقابلاً سطح اندوتلیال این مویرگ ‌ها از پروتئین‌های ویژه پوشیده شده که توسط آنها ورود گلوکز به مغز به عنوان تغذیه امکانپذیر می‌شود همچنین تبادل گازی (اکسیژن- دی ‌اکسید کربن) بین خون گردشی و مغز از این سد بدون مشکل قابل انجام است.

محققان آمریکایی افزودند: نتایج این تحقیقات افق های تازه ای برای تولید داروهای درمان بیماریهای صعب العلاج نظیر آلزایمر و تومورهای مغزی خواهد گشود.

به گفته این محققان، شتر به توانمندی در طی مسافت های طولانی و بردن انسانها به مناطق دور در صحرا مشهور است اما این تحقیقات ثابت کرد که شتر همچنین از طریق آنتی بادی خود می‌تواند داروها را منتقل کرده و آنها را به بخش های داخلی و دور در مغز برساند.




تاریخ : پنج شنبه 91/7/27 | 12:24 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز