سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جشن بستنی فضانوردان
با الحاق موفقیت‌آمیز کپسول باری «دراگون» به ایستگاه فضایی بین المللی و رسیدن محموله ویژه، سه فضانورد مستقر در ISS جشن بستنی برگزار کردند

«سونیتا ویلیامز» فرمانده ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) در مصاحبه زنده تلویزیونی تأکید کرد: فضانوردان در طول مأموریت های فضایی از غذاهای خشک استفاده می کنند، اما با رسیدن محموله ویژه بستنی یک جشن کوچک در فضا ترتیب داده‌ایم.

«مایکل سافردینی» مدیر برنامه ایستگاه فضایی ناسا نیز محموله بستنی را هدیه ویژه ای برای سه فضانورد مستقر در ISS عنوان کرد تا در فضا، حس در خانه بودن را تجربه کنند.

بستنی وانیلی با سس شکلات در لیوان های مخصوص، طی سه روز سفر فضایی درون مینی فریزر GLACIER‌ قرار داده شده و بصورت سالم در اختیار فضانوردان قرار گرفته اند و فضانوردان می توانند بمدت دو تا سه روز از این خوراکی ویژه استفاده کنند.

این فریزر فوق سرد معمولا برای انتقال نمونه های علمی که به محیطی با دمای منفی 160 تا 4 درجه سانتیگراد نیاز دارند، استفاده می شود.پیش از این نیز در سال 2006 محموله ویژه بستنی توسط شاتل فضایی آتلانتیس برای فضانوردان ارسال شده بود.

کپسول «دراگون» بعنوان نخستین فضاپیمای بخش خصوصی در نخستین مأموریت رسمی خود با 450 کیلوگرم تجهیزات شامل لباس، غذا، تجهیزات آزمایشگاهی و قطعات سخت افزاری و آزمایشات علمی چهارشنبه گذشته به ایستگاه فضایی ملحق شد.

 




تاریخ : شنبه 91/7/22 | 7:28 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

دندان پزشکی که صدای

فِرِز دندان پزشکی را

با موسیقی جایگزین کرده

اکثر افراد از رفتن به مطب دندان پزشک وحشت دارند. بسیاری از جلسات پزشکی نیز با ایجاد حفره‌هایی در دندان خراب و البته پر کردن آن دنبال می‌شود و خلاصه مردمی که زیر دست دندان پزشک هستند مدام در طول عمل باید دنبال خاطرات خوش زندگی‌شان بگردند تا بلکه صدای فِرِز (مته) دندان پزشک و البته درد و بی حسی یک طرف صورتشان را به دست فراموشی بسپارند. ولی مگر به همین سادگی است؟

دکتر گوستیانا در جاوای اندونزی برای آسان سازی تحمل فرآیند پر کردن دندان، یکی از فِرِزهای خود را با یک MP3 پلیر هماهنگ کرده و امیدوار است تا فوبیای معروفِ دندان پزشک هراسی کمتر به سراغ بیماران بیاید.

ایده کلی این است که وقتی دندانِ بیمار در حال تراشیده یا پر شدن است با پخش موسیقی این فرآیند تحمل کردنی شود یا لااقل ذهن افراد از صداهای آزارهنده منحرف گردد و قاعدتاً هر کسی صدای موسیقی را به صدای سایش فلز و دندان ترجیح می‌دهد.

این دستگاه با در نظر داشتن ترس کودکان و برای آنها طراحی شده؛ فِرِز موسیقایی در کنار نورهای چشمک زن و اسباب‌بازی‌های پلاستیکی می‌تواند ترس بچه‌ها را کم کند ولی بزرگ‌سالان هم فراموش نشده‌اند و می‌توانند از این فِرِز ویژه استفاده داشته باشند.

هر چه دهان بیمار بیشتر باز شود صدای موسیقی در حال پخش هم بلندتر خواهد شد و به این صورت کنترل آن هم تا حدی در دست خود بیمار است. کسی چه می‌داند، شاید با موفق شدن این ایده بعد از مدتی همه بتوانیم فهرست آهنگ‌های مورد علاقه‌مان را به مطب دندان پزشکی ببریم.




تاریخ : شنبه 91/7/22 | 7:13 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

نرجس‌ خاتون: دعا کنید

پاهایم قطع نشود!

او و خانواده‌اش که به تنهایی و بدون هیچ حمایتی در تمام این سال‌ها با عوارض و گرفتاری‌های این بیماری سخت و دردناک دست و پنجه نرم کرده‌اند، این روز‌ها دیگر به تنهایی توان مبارزه با این بیماری را ندارند.

نرجس، زنی که بیش از 7 سال است به بیماری اختلال در غدد لنفاوی مبتلاست، این روز‌ها برای درمان و حفظ پا‌هایش نیازمند کمک خیرانی است که بتوانند پاهای او را به او هدیه بدهند.

 نرجس خاتون ژیان‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد چگونگی ابتلا به بیماری اختلال غدد لنفاوی پا‌هایش، گفت: از اواخر سال 84، تورم را در پای سمت چپم احساس کردم و به هر پزشکی که برای مداوای پا‌هایم مراجعه کردم می‌گفتند طبیعی است اما درد و تورم در ناحیه پا‌هایم روز بروز بیشتر می‌شد، اوایل هنگامی که به پزشکان متخصص و حتی عمومی برای تشخیص نوع بیماری مراجعه می‌کردم آنان اختلالات هورمونی را علت ورم پا‌هایم عنوان می‌کردند.

وی با بیان اینکه پس از مدتی پای راستم نیز دچار تورم شد، افزود: حدس‌های پزشکان در مورد علت تورم پا‌هایم ادامه داشت تا اینکه یکی از پزشکان با معاینه پا‌هایم عنوان کرد که رگ‌های غدد لنفاوی پا‌هایم بسته است.

این زن با بیان اینکه برای کاهش تورم و عفونت‌های پا‌هایم باید مورد عمل جراحی قرار بگیرم، گفت: پزشکان داخل کشور عنوان کردند که می‌توانند عفونت و تورم پا‌هایم را جراحی کنند اما میزان موفقیت این عمل را کم تخمین زده‌اند.

نرجس‌خاتون با بیان اینکه سه سال پیش پزشکی عنوان کرده بود که در ازای دریافت 60 میلیون تومان مرا مورد عمل جراحی قرار می‌دهد، گفت: فیزیوتراپی نیز عنوان کرد که طی جلسات بسیار زیاد می‌تواند مرا معالجه کند اما هزینه هر جلسه فیزیوتراپی 25 هزار تومان است و این در حالی است که همسرم بازنشسته و فرزند 21 ساله‌ام معلول ذهنی است و درگذشته که وضعیت بهتری داشتم گاهی برای تامین مخارج زندگی، بافتنی می‌بافتم و می‌فروختم.

وی افزود: پسر 21 ساله‌ام معلول بوده و تحت پوشش بهزیستی است اما تاکنون ریالی از بهزیستی به ما داده نشده است.

به گفته وی پسر بزرگش بیکار و برای تامین مخارج زندگی و پول داروهای مادرش اقدام به CDفروشی می‌کند.

بیشتر کار‌ها را شوهرم انجام می‌دهد این جمله را نرجس خاتون می‌گوید و تاکید می‌کند: تا به حال در خانواده سابقه برای این بیماری وجود نداشته؛ اما شنیدم چنین موردی در زنجان وجود داشته که مچ پایش به این بیماری مبتلا بود.

نرجس‌خاتون با بیان اینکه بار‌ها پزشکان ایرانی از استرالیا، آلمان، انگلیس و فرانسه برای درمان با او تماس گرفته‌اند به ایسنا گفت: پزشکان ایرانی هزینه درمان مرا تقبل می‌کنند اما توانایی تامین هزینه سفر و مسکن در کشور غریب را ندارم.

وی در آخر می‌گوید: از همه می‌خواهم برای من دعا کنند تا پا‌هایم قطع نشود و زود‌تر بتوانم حرکت کنم.




تاریخ : جمعه 91/7/21 | 11:50 صبح | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

سنگین‌وزن ترین

کفش جهان!!

یک مرد امریکایی توانست رکورد پوشیدن سنگین‌ترین کفش جهان را با وزنی برابر با 146 کیلوگرم به دست آورد.

آشریتا فورمن با پوشیدن این کفش 146 کیلوگرمی مسافتی در حدود 10 متر را راه رفت.

آشریتا در سال2010 میلادی توانست این رکورد را در لندن به دست آورد.

پیش از این سنگین‌ترین کفش جهان وزنی برابر با 122 کیلوگرم داشته است.

 




تاریخ : جمعه 91/7/21 | 11:8 صبح | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

این چمدان خودش

به دنبال صاحبش میرود!!

حتما برای شما هم پیش آمده است که در هنگام مسافرت، در فرودگاه ها یا ایستگاه های راه آهن با سختی حمل بار و چمدان های خود مواجه شوید. باید همزمان حواستان به مدارک، پاسپورت، بلیط و کلیه بارهای تان باشد. آنها را با چرخ دستی حمل کنید، تحویل دهید، تحویل بگیرید و ...

یک طراح خوش ذوق مادریدی به نام آقای Rodrigo Garcia Gonzalez یک چمدان مسافرتی هوشمند طراحی کرده که خودش به صورت اتوماتیک به دنبال صاحب خود می رود. نام این چمدان مسافرتی هوشمند Hop! است.

عملکرد چمدان این گونه است که با سه گیرنده از طریق بلوتوث با اپلیکیشن نصب شده بر روی تلفن هوشمند صاحبش در ارتباط است. اطلاعات ارسال شده از طریق بلوتوث توسط یک میکرو کنترولر پردازش می شوند. برای مثال مسافت و مسیری را که چمدان برای رسیدن به صاحبش باید بپیماید مورد محاسبه و بررسی قرار می گیرد. این سخت افزار نصب شده، وزن منطقی چمدان را بالا نبرده و استفاده از آن بسیار آسان است.

کار دیگر این میکرو کنترولر آن است که هدایت سیستم هوشمند کاترپیلاری که در قسمت زیرین این چمدان جاسازی شده را بر عهده دارد. جالب آنجا است که این چمدان می تواند چندن چمدان هوشمند هم نوع خود را از طریق همان اپلیکیش تلفن هوشمند نیز دنبال کند.

زمانی که ارتباط سیگنالی بین چمدان و اپلیکیشن قطع شود، یک پیغام هشدار بر روی تلفن هوشمند ظاهر می شود و چمدان به صورت خودکار قفل شده و از حرکت باز می ماند.

مشخص نیست تدابیر امنیتی فرودگاه ها، ایستگاه های قطار و دیگر پایانه های مسافرتی تا چه اندازه به مسافران خود اجازه دهند که از این چمدان های مسافرتی هوشمند استفاده کنند. اما بی شک می تواند برای مسافرین سالمند و یا کسانی که با ناتوانی های جسمی-حرکتی مواجه هستند کمک بزرگی باشد.

این چمدان در یک سایز استاندارد 20*40*55 سانتیمتر طراحی شده و آقای گنزالس قصد دارد در طرح توسعه سایز های بزرگ تری از این چمدان را نیز طراحی کرده و به زودی روانه بازار کند.




تاریخ : جمعه 91/7/21 | 11:0 صبح | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز