سفارش تبلیغ
صبا ویژن

صید یک ماهی در خزر

به ارزش 70 میلیون تومان!!

خاویار این ماهی که امروز در بندر کیاشهر در شرق گیلان صید شد، 700 میلیون ریال ارزش دارد.

بر اساس داده های شیلات، ماهیان خاویاری یا استروژن، از خانواده تاس‌ماهیان از جمله گونه‌های آبزی کم نظیری هستند که از قدمتی چند صد میلیون ساله که به عصر ژوراسیک باز می‌گردد برخوردارند و از این رو ماهیان خاویار را فسیل‌های زنده جهان می‌نامند.


این ماهیان به 27 گونه و زیرگونه در جهان تقسیم می‌شوند.

دریای خزر به تنهایی 93 درصد از ذخیره خاویار و ماهیان خاویاری جهان را در خود جای داده ‌است.

پنج گونه از ماهیان خاویاری ممتاز جهان شامل فیل‌ماهی یا بلوگا، تاس‌ماهی روسی یا چالباش، تاس‌ماهی ایرانی یا قره‌برون، ماهی شیپ و ماهی ازون‌برون یا سوروگا، گونه‌های اصلی ماهیان خاویاری دریای خزر هستند.

خاویار تخم ماهیان خاویاری و از گران‌ترین غذاهای جهان است.




تاریخ : جمعه 91/7/21 | 10:57 صبح | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

مدادهای کم‌خطر

از جنس نانو کربن!!

محققان دانشگاه MIT در حال تحقیق برای ساخت نوعی مداد خاص از جنس نانوی کربن هستند که در مقایسه با مدادهای معمولی کم خطر‌تر و ارزان‌تر هستند.

مدادهای کم‌خطر از جنس نانو کربن

 محققان دانشگاه MIT بر این عقیده‌اند که مدادهای معمولی از خطر بالایی برخوردارند و به صورت معمولی سمی هستند و این امر باعث شده است که به فکر تحقیق برای ساخت مداد‌هایی کم خطر‌تر بیفتند.

در ساخت این مدادهای جدید که از مدادهای معمولی ارزانتر هستند، از سنسورهای گازی لوله نانو کربنی استفاده شده است.

این مواد گازی که در مداد‌ها قرار است فشرده شوند، اثر ماندگارتری را بر روی کاغذ می‌گذارند؛ مداد‌های جدید به دلیل ساختار خاصشان به نسبت با مدادهای معمولی بسیار روانتر هستند.




تاریخ : جمعه 91/7/21 | 10:41 صبح | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

شایع‌ترین بیماری شغلی

در کشور چیست?؟

یک متخصص طب کار با بیان اینکه اختلالات اسکلتی عضلانی در ردیف شایع‌ترین بیماری‌های شغلی قرار می‌گیرند، اظهار کرد: شرایط فیزیکی کار و نوع شیوع زندگی افراد، ابتلا به اختلالات عضلانی را تسریع می‌کند.
به گزارش آخرین، دکتر مصطفی غفاری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بیماری‌های مختلفی ممکن است بسته به نوع صنایع و نوع کاری که افراد انجام می‌دهند به سراغ کارکنان ادارات و کارگران بیاید، عنوان کرد: بیماری‌های ریوی، ناراحتی‌های پوستی، اختلالات اسکلتی عضلانی و افت شنوایی ناشی از آلودگی صوتی از جمله بیماری‌هایی هستند که افراد شاغل را تهدید می‌کنند.

عضو هیات علمی گروه طب کار دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: در برخی صنایع که با حلال‌ها و صنایع شیمیایی سروکار دارند ممکن است عوارض خونی و پوستی نیز به میزان بیشتری مشاهده شود.

غفاری در پاسخ به اینکه چرا مصرف آزبست علی‌رغم اعلام ممنوعیت استفاده از آن در برخی صنایع همچنان مشاهده می‌شود، گفت: مواجهه با آزبست، اثرات خود را امروز یا فردا بر جای نمی‌گذارد و عوارض بلندمدت دارد، بنابراین اگر امروز ممنوعیت آزبست را اعلام کنیم، کماکان تا چند سال آینده می‌توانیم عوارض آن را مشاهده کنیم.

وی افزود: عوارض ناشی از مواجهه با آزبست بسیار دیر خود را نشان می‌دهند. ممنوعیت مصرف آزبست در صنایع به صورت قانونی پیگیری شده و به تصویب رسیده است، اینکه آیا در عمل اجرا شده و کنترل شود، نیازمند نظارت گسترده‌تر است.

به گفته عضو هیات علمی گروه طب کار دانشگاه علوم پزشکی تهران، در حال حاضر مصرف آزبست در تمام دنیا ممنوع است.



تاریخ : جمعه 91/7/21 | 10:28 صبح | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

نخستین خلبان زن ایران

نخستین زن خلبان در ایران عفت تجاری بود که درسال 1318 در سن 22 سالگی توانست این عنوان را کسب کند.




تاریخ : جمعه 91/7/21 | 10:22 صبح | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

این دختر رکورد جهانی

پشتک زدن را شکست!!

او یک "چیر لیدر" است و اوایل امسال به همراه 1300 " چیر لیدر" دیگر توانستند رکورد بیشترین تعداد چیر لیدر حاضر در یک مکان را به نام خود در کتاب رکوردهای گینس ثبت کنند و رکورد 1200 نفری چینی ها را بشکنند.

"میراندا فرگوسن" یک دختر 16 ساله دبیرستانی است که توانست نام خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کند.

او توانست در یک مسیر 15 یاردی در مدت زمان 30 ثانیه حدود 35 پشتک بزند. او در مصاحبه اش با فاکس نیوز گفت: بسیار هیجانزده ام. اما در عین حال آرامش عجیبی دارم. این دومین بار است که امسال نام من در کتاب رکوردهای گینس به ثبت میرسد. صدای مردمی که مرا تشویق میکردند و تعداد پشتک های مرا میشمردند مرا تشویق میکرد اگرچه نگران بودم که نتوانم تعداد مورد نظر را در مسیر پیش بینی شده اجرا کنم اما درست در انتهای مسیر سی و پنجمین پشتک را انجام دادم . احساس سرگیجه ندارم اما کمرم درد میکند که امیدوارم طی چند روز آینده بهبود پیدا کند.

او یک "چیر لیدر" است و اوایل امسال به همراه 1300 " چیر لیدر" دیگر توانستند رکورد بیشترین تعداد چیر لیدر حاضر در یک مکان را به نام خود در کتاب رکوردهای گینس ثبت کنند و رکورد 1200 نفری چینی ها را بشکنند.




تاریخ : جمعه 91/7/21 | 10:9 صبح | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز