سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ترسناک ‌ترین

استخر جهان!

ساخت این استخر که در سال 2016 میلادی کامل خواهد شد در ارتفاعی معادل با طبقه سی و هشتمین و در فاصله بین ساختمان دو برج ساخته خواهد شد. این برج مسکونی در منطقه «بیشان» سنگاپور چشم‌انداز خیره‌کننده‌ای را برای ساکنان این ساختمان و ساختمان‌های اطراف آن بوجود می‌آورد.




تاریخ : جمعه 91/7/21 | 10:0 صبح | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

شادها کجای دنیا

زندگی می‌کنند؟

برای بسیاری از افراد هنگام انتخاب محلی برای زندگی، یکی از فاکتورهای مهم و قابل توجه این است که آن کشور چقدر شاد است.

 

شاید هم حق با آنها باشد چون شادی از چند مولفه شکل می‌گیرد و وقتی مردم یک کشور از لحاظ امنیت اجتماعی و اقتصادی و مواردی از این قبیل تامین بوده و رفاه مناسبی داشته باشند می‌توانند شاد باشند بنابراین وقتی کشوری در لیست کشورهای شاد باشد یعنی طبیعتا چنین پیش‌زمینه‌هایی نیز فراهم شده است.


در اوایل ماه ژانویه سال 2011 میلادی، مجله مشهور آمریکایی فوربس (Forbes) فهرست 110 کشور دارای شادترین مردم دنیا را منتشر کرد که در آن کشور "نروژ" شادترین کشور جهان معرفی شده بود.

در این تحقیق جامع که توسط انستیتوی تحقیقاتی LEGATUM انجام شده است، به ترتیب کشورهای نروژ، دانمارک، فنلاند، استرالیا، نیوزیلند، سوئد، کانادا، سوئیس، هلند و آمریکا شادترین مردم دنیا را دارند و بعد از آنها کشورهای ایرلند، ایسلند، انگلستان، اتریش، آلمان و بلژیک در رده‌های 11 تا 16 کشورهای شاد دنیا قرار گرفته‌اند.


برای انتخاب این کشورها معیارهای مختلفی در نظر گرفته شده و بر اساس آنها به کشورها امتیاز داده می‌شود. این معیارها بهداشت و سلامت، وضعیت تحصیلات و آموزش، مسائل اقتصادی، سیستم اداره کشور و ... را شامل می‌شود و البته در کنار همه اینها، درآمد سالانه نیز مد نظر قرار می‌گیرد.


شاید جالب باشد که بدانید هر ساله بر اساس گزارش‌های سازمان ملل متحد کشورهای حوزه اسکاندیناوی جزو شادترین کشورهای جهان بوده‌اند (سال های 2005 تا 2011) که در سال 2012 نیز دوباره در این لیست جای گرفته‌اند.

نکته جالب دیگر این است که شادترین کشورهای جهان جزو ثروتمندترین کشورها نیز هستند که سرانه درآمد آنها 40 برابر کشورهای دیگر است.


در این اینفوگرافیک می‌توانید شادترین کشورهای دنیا و جزئیات انتخاب آنها به عنوان کشورهای شاد را بشناسید. اعدادی که در قسمت بالای نام هر کشور می بینید، درآمد سالیانه آن کشورها بر اساس آخرین آمارهاست.




تاریخ : جمعه 91/7/21 | 9:52 صبح | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

دوچرخه‌ بدون زنجیر چرخ،

با چرخ‌های جمع‌شونده

دوچرخه مفهومی Bicymple بدون زنجیر و دنده طراحی شده و امکان دوچرخه‌سواری راحت و روان را در مناطق شهری فراهم می‌کند.

 

 

هدف از طراحی این دوچرخه ، ساخت نمونه‌ای ساده‌تر در مقایسه با دوچرخه های موجود است که با حذف زنجیر چرخ و دیگر قطعات پیچیده علاوه بر کاهش وزن، باعث تسهیل حرکت در جهات مختلف می‌شود.

 

این دوچرخه مفهومی در نگاه اول ظاهری شبیه تک چرخ‌ها دارد، اما ارتباط بین چرخ جلو و عقب از طریق بدنه فولادی سبک وزن فراهم می شود.

 

پدال بر روی چرخ‌های عقب تعبیه شده است و با جمع شدن و نزدیک شدن چرخ‌ها به هم، حرکت آسان در جهات مختلف امکاپذیر می‌شود؛ همچنین طراحی مناسب زین و دسته دوچرخه باعث باعث بهبود کیفیت دوچرخ سواری بویژه در مناطق شهری می‌شود.

 

طراحان آمریکایی دوچرخه Bicymple تأکید می‌کنند که دوچرخه‌سواری با این وسیله بسیار آسان بوده و با توجه به امکان جمع شدن چرخ ها، به جای کمی برای نگهداری در آپارتمان نیاز دارد.

 

نمونه اولیه‌ای از این دوچرخه مفهومی طراحی شده است و محققان امیدوارند با یافتن یک سرمایه گذار، بزودی تولید تجاری این محصول را آغاز کنند.




تاریخ : چهارشنبه 91/7/19 | 6:13 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

خوردن سوسک زنده،

مرد جوان را کشت

یک مرد آمریکایی که در مسابقه خوردن سوسک و کرم در کمترین زمان پیروز شده بود، ساعتی بعد درگذشت.

ادوارد آرچبالد 32 ساله در مسابقه‌ای که توسط یک فروشگاه خزندگان و حشرات ترتیب داده شده بود، شرکت کرد.

کلانتر شهر برووارد در ایالت فلوریدا اعلام کرد که ادوارد آرچبالد ده‌ها سوسک بزرگ و کرم را زنده زنده در مدت چهار دقیقه بلعید و در این مسابقه که جایزه‌اش یک مار پیتون بود، پیروز شد.

پس از پایان مسابقه وی دچار تهوع شدید شد و به بیمارستان انتقال یافت؛ کلانتر برووارد افزود که اندکی پس از انتقال مرد به بیمارستان پزشکان مرگ او را اعلام کردند.

در این مسابقه که توسط ویواریوم بن سیگل رپتایلز برگزار شده بود، چند مار پیتون به عنوان جایزه برای افرادی که در مدت چهار دقیقه بیشترین تعداد و بزرگترین سوسک‌ها و کرم‌ها را بخورند، تعیین شده بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک شاه پیتون ماده به رنگ عاج به عنوان جایزه نخست در نظر گرفته شده بود.

ویواریوم بن سیگل رپتایلز اعلام کرده بود: اگر می‌خواهید مالک یک شاه پیتون ماده به رنگ عاج شوید تا می‌توانید در مدت چهار دقیقه بیشترین تعداد سوسک ، کرم و حشره را بخورید به همین سادگی؛ اما اگر در جریان مسابقه دچار تهوع شوید به طور خودکار از دور رقابت خارج خواهید شد.

ادوارد آرچبالد 32 ساله در این مسابقه پیروز شد اما هرگز طعم تملک یک شاه پیتون ماده به رنگ عاج را نخواهد چشید؛ قرار است برای تعیین علت دقیق مرگ این مرد 32 ساله جسدش کالبدشکافی شود.




تاریخ : چهارشنبه 91/7/19 | 5:42 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

بچه ای که فکر می کند

پیرمرد است!!

 

بچه ای که فکر می کند پیرمرد است! + عکس

دین آندروی انگلیسی، 8 برابر سریع‌تر از حد طبیعی پیر می‌شود؛ به‌طوری‌که این پسر در 20 سالگی بدن یک پیرمرد 160 ساله را دارد.

دلیل این موضوع، ابتلای دین به یک بیماری به نام «پروگریا»ست. این بیماری به‌قدری نادر است که در کشور انگلستان فقط 4 نفر مبتلا به آن شناخته شده‌اند و در سراسر جهان فقط 74 نفر با این شرایط بسیار خاص زندگی می‌کنند.

اکنون دین تصمیم گرفته داستان زندگی خود را در رسانه‌ها مطرح کند تا شاید دیگر مبتلایان به این بیماری امید بیشتری برای ادامه زندگی داشته باشند.او دراین‌باره می‌گوید: «هرگز اجازه ندادم این بیماری زندگی عادی مرا تحت‌تاثیر قرار دهد. برای همین همیشه تلاش کردم تا هر کاری که دیگران قادر به انجام‌دادن آن هستند، امتحان کنم و نگذارم محدودیت‌ها مرا شکست دهند.»

تا 20 سالگی دین به‌خوبی رانندگی می‌کرده، نامزد کرده و حتی مدتی در دانشگاه مشغول به تحصیل در رشته مکانیک بوده است اما به‌دلیل ضعف بدنی بسیار شدید این پسر مجبور شد، رشته مورد علاقه خود را رها کند.

مادر دین می‌گوید: «در آن زمان من نمی‌دانستم به فرزند خود چه بگویم. او بسیار جوان بود و با شنیدن حقیقت ممکن بود روحیه خود را به‌طور کامل ببازد. این اتفاق به‌قدری برایم سنگین بود که شروع به مصرف قرص‌های ضد‌افسردگی کردم اما دین خیلی‌خوب با این موضوع کنار آمد و از آن زمان او بود که به من امید می‌داد.» زمانی‌که دین 7 ساله بود، پزشکان متوجه این بیماری شدند و به مادر 41 ساله او گفتند، فرزندش هرگز دوران نوجوانی خود را نخواهد دید. در آن زمان این بیماری بیشتر از حالا ناشناخته‌ بود و تقریبا اکثر پزشکان جهان حتی نام آن را هم نشنیده بودند. بدن دین با سرعت 8 برابر یک فرد طبیعی پیر می‌شد و بنابراین پزشکان انتظار داشتند این پسر حداکثر به 13 سالگی برسد.

پروگریا با فاکتورهای ژنتیک بدن در ارتباط است و سبب می‌شود فرد در سنین بسیار پایین دچار بیماری‌هایی مانند آرتروز، مشکلات قلبی، نابینایی و دیگر بیماری‌های مخصوص دوران سالمندی شود.

اما دین تا‌کنون تمام فرضیات پزشکان را باطل کرده است. این پسر بعد از پایان کلاس‌های مدرسه‌اش به باشگاه‌های ورزشی می‌رود، در رقابت‌های شنا شرکت می‌کند و حتی با دوستانش به مسافرت می‌رود. دین حتی به پزشکان اجازه تزریق هورمون برای افزایش رشد به بدنش را هم نداد و با انجام عمل جراحی برای اصلاح شکل فک صورتش مخالفت کرد.

دین تا چند ماه پیش زندگی خوبی داشت تا اینکه بیماری پروگریا روی روحیه فوق‌العاده این پسر غلبه کرد. بعد از چند هفته داشتن تنگی‌نفس، پزشکان متوجه شدند دین به نارسایی قلبی غیرقابل درمان مبتلا شده و باید تمام وقت خود را به استراحت در خانه بگذراند.

اما با این حال دین هنوز هم به آینده امیدوار است. او بیشتر اوقات روز را کنار اعضای خانواده و دوستانش سپری می‌کند و بیماری عجیب خود را به‌طور کامل فراموش کرده است.




تاریخ : سه شنبه 91/7/18 | 7:12 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز