سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اتوبوس زائران ایرانی

در مکه واژگون شد

صبح امروز اتوبوس عمومی زائران در شهر مکه‌ی مکرمه به علت اختلال در سیستم ترمز، واژگون شد که بر اثر آن 9 زائر ایرانی جراحت سطحی برداشتند.

به گزارش (ایسنا)، این تصادف در تونل منتهی به مسجدالحرام که به منطقه‌ی «مظله» معروف است، اتفاق افتاد. مسافران این اتوبوس از ملیت‌های مختلف از جمله زائران ترکیه، ایران، اندونزی و افریقا بوده‌اند.

 

این اتوبوس‌های عمومی که زیر نظر شهرداری مکه است به «نقل الجماعی» معروف بوده و وظیفه‌ی آن، انتقال زائران در برخی از نقاط پرترافیک شهر به مسجدالحرام است.

 

دکتر سید علی ریاض ـ رییس مرکز پزشکی حج و زیارت ـ در این‌باره توضیح داد: در این اتوبوس فقط 9 زائر ایرانی بوده‌اند که 5 نفر آن‌ها مرد و 4 نفر آن‌ها زن هستند.

 

او ادامه داد: 5 نفر از مصدومان این حادثه، جراحت سطحی برداشته‌اند و هم‌اکنون به هتل‌های خود بازگشته‌اند و 4 نفر دیگر در بیمارستان تحت درمان قرار دارند که در یکی دو روز آینده، ترخیص می‌شوند.

 

وی، حال مصدومان ایرانی را رضایت‌بخش اعلام کرد و گفت: متاسفانه فقط یک زائر پاکستانی در این حادثه جان خود را از دست داده است.

 

ریاض همچنین اظهار کرد: تمام زائران ایرانی در مکه مکرمه و مدینه منوره در سلامت کامل مشغول عبادت و فرائض دینی هستند.




تاریخ : دوشنبه 91/7/17 | 6:20 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

تولد مهلا در ترافیک پایتخت

مدیر روابط عمومی اورژانس تهران از تولد یک نوزاد دختر در ساعت 7:30 صبح داخل آمبولانس خبرداد.

 حسن عباسی در گفت و گو با ایسنا، در این باره گفت: ساعت 7:30 صبح دوشنبه عوامل اورژانس که در حال انتقال یک خانم باردار به بیمارستان بودند به علت ترافیک در خیابان گلبرگ و همچنین پاره‌شدن کیسه آب این مادر داخل آمبولانس مجبور شدند عملیات پزشکی را داخل آمبولانس انجام دهند.

وی با بیان اینکه مادر این نوزاد، 28 ساله سن دارد افزود: عوامل اورژانس با ورود به پایگاه 430 اورژانس این منطقه و انجام عملیات پزشکی و زایمان همچنین قطع بند ناف نوزاد تدابیر پزشکی را برای این مادر و کودک انجام دادند و پس از تولد نوزاد مادر و فرزند را به بیمارستان بوعلی انتقال می‌دهند.

به گفته مدیر روابط عمومی اورژانس تهران در حال حاضر حال عمومی این مادر و نوزاد کاملا مساعد است.




تاریخ : دوشنبه 91/7/17 | 6:12 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

روش جهانی

برای لاغر شدن

داشتن تناسب اندام یکی از عوامل لازم زندگی سالم است. البته همیشه از سوی متخصصان تغذیه تاکید می شود که باید در طول سال ها وزن مناسبتان را حفظ و از کاهش و افزایش های متناوبی وزن خودداری کنید

داشتن تناسب اندام یکی از عوامل لازم زندگی سالم است. البته همیشه از سوی متخصصان تغذیه تاکید می شود که باید در طول سال ها وزن مناسبتان را حفظ و از کاهش و افزایش های متناوبی وزن خودداری کنید. بنابراین داشتن عادت های غذایی مناسب و موثری که باعث رسیدن به چنین نتیجه ای می شوند، اهمیت بسیار دارد. این مطلب، شما را با عادت های غذایی م?ثر در گوشه و کنار دنیا برای دستیابی به همین هدف آشنا می کند.

روس ها و باغبانی

بیشتر روس ها اوقات فراغت خود را در باغچه سپری می کنند. آن ها میوه و سبزی های مورد نیازشان را خودشان می کارند و به این ترتیب مواد غذایی تازه و مغذی تری را در سبد غذایی روزانه شان جای می دهند و داشتن این عادت غذایی را یکی از بهترین عادت های خود عنوان می کنند.

مالزیایی ها و زردچوبه

گیاه زردچوبه در جنگل های مالزی به وفور یافت می شود و یکی از مواد تشکیل دهنده ادویه کاری است که مالزی ها در غذاهایشان از آن زیاد استفاده می کنند. تحقیقات نشان داده است موش هایی که رژیم غذایی پرچرب دارند، وقتی زردچوبه مصرف می کنند چربی کمتری جذب بدنشان می شود و به نظر می رسد ترکیب های موجود در زردچوبه رشد بافت چربی را کاهش می دهد و سوخت وساز بدن را بالا می برد.

آلمانی ها و صبحانه مفصل

75 درصد آلمانی ها عادت دارند صبحانه کاملی بخورند. این در حالی است که تنها 44 درصد آمریکایی ها چنین عادتی را دارند. صبحانه آلمانی ها معمولاً شامل غلات کامل و انواع نان و میوه است. تحقیقات پژوهشگران انگلیسی نشان داده است، افرادی که صبحانه نمی خورند بخشی از مغزشان را نسبت به مصرف مواد غذایی پرانرژی تحریک می کنند و همین موضوع باعث چاقی بیش ترشان می شود. آلمانی هایی که به تناسب اندامشان اهمیت می دهند، معتقدند که عادت به خوردن صبحانه مفصل، کمک فراوانی به حفظ تناسب اندامشان می کند.

انگلیسی ها و وعده های کوچک

در تمام رستوران های انگلیس وعده های غذایی در حجم کم سرو می شوند. مردم این کشور سعی می کنند تعداد وعده های غذایی بیشتر اما در حجم کمتر را بخورند. آن ها بر این باورند که این عادت خود به تدریج باعث کاهش وزن آن ها می شود.

هلندی ها و دوچرخه سواری

در برخی محله های آمستردام، چراغ قرمز برای دوچرخه سواران هم نصب شده است. در این کشور با جمعیت 16.5 میلیون نفر، 18 میلیون دوچرخه وجود دارد و 40 درصد مردم به طور منظم از دوچرخه استفاده می کنند. بررسی ها نشان داده اند که دوچرخه سواری و پدال زدن با شدت متوسط، در هر ساعت 500 کیلوکالری انرژی می سوزاند و یکی از دلایل تناسب اندام هلندی ها همین دوچرخه سواری است.

لهستانی ها و غذاهای خانگی

لهستانی ها تنها 5 درصد از درآمد خانواده را به خوردن غذا در خارج از خانه اختصاص می دهند در حالی که این رقم در آمریکا 37 درصد است. غذای بیرون از منزل نه تنها سالم نیست بلکه به دلیل نمک و چربی فراوان، عامل اصلی اضافه وزن افراد محسوب می شود و لهستانی ها با داشتن این عادت غذایی به کنترل وزنشان کمک می کنند.

ژاپنی ها و استراحت نیم روز

حتی در ژاپن پر جنب و جوش نیز مردم عادت دارند بعد از ظهر 20 دقیقه تا نیم ساعت بخوابند. در چاقی و لاغری ما دو هورمون نقش اساسی ایفا می کنند؛ لپتین که اشتها را کاهش می دهد و گرلین که آن را افزایش می دهد و هر چه کمتر بخوابیم، بدن گرلین بیشتر و لپتین کمتری ترشح می کند بنابراین احتمال افزایش وزن در ما بیشتر می شود.

تایلندی ها و غذاهای تند

غذاهای تایلندی از جمله پرادویه ترین غذاهای دنیا هستند. تایلندی ها علاقه وافری به مصرف غذاهای تند دارند و طبیعی است که این مسئله باعث افزایش سوخت و ساز و کاهش وزنشان شود. علاوه بر این، مزه تند باعث می شود که فرد آهسته تر غذا بخورد و سریع تر سیر شود.

اندونزیایی ها و روزه داری

اندونزی کشوری مسلمان است و مردم آن یک ماه در سال را روزه می گیرند و در وعده سحری یا افطار مقداری آب همراه برنج و خورش می خورند. آن ها معتقدند که روزه گرفتن علاوه بر آثار مثبت روانی، باعث کاهش وزن و حفظ تناسب اندام و سلامت جسمی آن ها نیز خواهد شد. به همین دلیل در روزهای دیگری از سال (به غیر از ماه رمضان) نیز خود را مقید به روزه داری می کنند.

هندی ها و یوگا

یوگا جزو جدایی ناپذیر فرهنگ هند است. بررسی ها نشان داده اند میزان چربی بدن کسانی که یوگا کار می کنند به مراتب کمتر از سایر ورزشکاران است. دلایل این موضوع کاملاً روشن است؛ اول اینکه برای انجام یوگا باید معده تان پر نباشد، دوم اینکه برخی حرکت ها باعث تقویت ماهیچه ها و در عین حال افزایش متابولیسم بدن می شوند و سوم اینکه ذهن در ورزش یوگا درگیر است و انرژی زیادی می سوزاند.

نروژی ها و پیاده روی خانوادگی

یکی از سنت های قدیمی نروژی ها پیاده روی های خانوادگی در تابستان و زمستان است. بررسی ها نشان داده اند روزانه 30 دقیقه پیاده روی نه تنها برای تناسب اندام بلکه برای سلامت عمومی نیز مفید است.

آفریقایی ها و چای گیاهی

آفریقایی ها به جای چای یا قهوه شیرین شده با قند، یک فنجان چای گیاهی در روز می خورند.

این چای گیاهی که به «ریبوس» معروف است از گیاهی تهیه می شود که خود طعمی شیرین دارد.

البته مردم این کشور چای سبز را هم می پسندند و تحقیقات گوناگون این موضوع را به اثبات رسانده که این چای در کاهش وزن و پیشگیری از بسیاری بیماری ها نقش اساسی دارد.

مجارستانی ها و سرکه

مجارستانی ها خیار، فلفل دلمه ای، گوجه فرنگی و کلم را در سرکه می ریزند و می خورند. به نظر می رسد اسید استیکی که ماده اصلی تشکیل دهنده سرکه است باعث کاهش فشار خون و کاهش اشتها می شود.

سوییسی ها و یک کاسه موسلی

«موسلی» غذایی حاوی جوی دو سر، میوه و گردو است و نه تنها برای سلامت بلکه برای رسیدن به تناسب اندام نیز مفید است. سوییسی ها این غذا را به عنوان صبحانه و عصرانه می خورند و فیبر موجود در این غذا به آن ها احساس سیری می دهد و به مرور باعث لاغریشان می شود.

مکزیکی ها و زمان وعده ناهار

مکزیکی ها ناهار را وعده اصلی خود می دانند و آن را بین ساعت 14 تا 16 میل می کنند و بعد از آن دیگر شام (آن هم به صورت مفصل و سنگین) نمی خورند. آن ها معتقدند که داشتن این عادت غذایی باعث تناسب اندامشان می شود.

برزیلی ها و مخلوط برنج و نخود سبز

برزیلی ها غذایی سنتی حاوی برنج و نخود سبز دارند که میزان چربی آن پایین و فیبرش بالاست و از آنجا که باعث ثبات قندخون شان می شود به کاهش وزن این مردم کمک می کند. مردم این کشور در هفته چند بار این غذا را می خورند و به نظر می رسد که فیبر فراوان آن، یکی از دلایل کاهش وزن این مردم باشد.




تاریخ : شنبه 91/7/15 | 3:35 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()
لپ‌تاپ‌های سال 2018 چگونه است؟
همان‌طور که می‌دانیم پس از سال‌ها، لپ‌تاپ‌ها هیچ تغییری نکرده است؛ اما اکنون بازارشان از طرف تلفن‌ها و تبلت‌ها تهدید می‌شود. نسل جدید دستگاه‌های قابل‌حمل صفحه لمسی نیاز خود را به رایانه‌های شخصی برای استفاده از ترک پد و صفحه‌کلید رفع نکرده‌ و این موضوع موجب شده‌ تا مردم دوباره به این موضوع بیندیشند که آیا نیاز به یک نوت‌بوک در خانه‌شان دارند یا نه؟
لپ‌تاپ‌های سال 2018 چگونه است؟

در پاسخ به این سوال، تولیدکنندگان رایانه‌های شخصی در حال حاضر لپ‌تاپ‌ها را به عصر جدیدی راهنمایی می‌کنند؛ عصر لپ‌تاپ‌های لمسی و این کار را با کمک تغییرات اساسی سیستم‌عامل قوی ویندوز 8 انجام می‌دهند. در طول چند سال آینده، مسیر ورود به این عصر پر از دست‌انداز خواهد بود، به طوری که سازندگان رایانه‌های شخصی با معرفی طراحی‌های ترکیبی سعی در ایجاد تنوع در لپ‌تاپ‌ها دارند، طراحی‌هایی مانند صفحات لمسی چرخان و صفحه نمایش جدا شدنی یا همان لپ‌تاپ ـ تبلت‌های ترکیبی.

اما پس از آن چه اتفاقی می‌افتد؟ در پنج سال آینده، پس از آن که دوره انتقالی لپ‌تاپ‌های ترکیبی سپری شد، لپ‌تاپ‌های تاشوی امروزی به چه صورتی خواهد بود؟

در این نوشتار با در نظر گرفتن گفته‌ها و نظرات سازندگان تراشه‌ها، تولید‌کنندگان رایانه‌های شخصی و تحلیلگران به بررسی این موضوع می‌پردازیم که لپ‌‌تاپ‌ها سال 2018 چگونه خواهد بود.

پالایش ترکیبی

به همان اندازه که تولیدکنندگان رایانه‌های شخصی آماده دور اول ارائه ویندوز8 ترکیبی لپ‌تاپ ـ تبلت هستند، به همان اندازه تصدیق می‌کنند که ایده‌هایشان درحال پیشرفت و ترقی است. با گذشت زمان، آنها نیاز دارند سخت‌افزارهای زمخت و بدترکیبی را که در تبدیل لپ‌تاپ‌های تاشو به تبلت و برعکس به کار می‌رود، حذف کنند؛ سخت‌افزارهایی مانند حرکات چرخشی غیراستادانه و نیاز به استفاده از دو دسته برای جدا کردن صفحه نمایش ترکیبی از صفحه‌کلید.

کوین لنزینگ (Kevin Lensing) مدیر شرکت AMD در بخش تولید محصولات نوت‌بوک‌ می‌گوید: «واضح است که این اکوسیستم هنوز در جایگاه خود قرار نگرفته‌ است.»

لنزینگ می‌گوید که در حال حاضر برخی نسل‌های بعدی لپ‌تاپ ـ تبلت ترکیبی را می‌بیند و تغییر مکانیسم آنها در ظاهر و اجرای بهترشان نسبت به موج اول این محصولات را درک می‌کند. برخی از آنها حتی وقتی تبلت به صفحه‌کلید و ترک‌پد متصل می‌شود، قدرت پردازش پیدا می‌کند.

با گذشت زمان، لنزینگ انتظار دارد که این اتصال به یکپارچه‌تر و اضافه شدن قدرت، حافظه و عمر شارژ باتری نیز منجر شود. مارک وندن‌برینک (Mark VandenBrink)، رئیس فنی بخش رایانه‌های تجاری HP، معتقد است در پنج سال آینده پیشرفت سخت‌افزاری بر کاهش زمختی و بدترکیبی لپ‌تاپ ـ تبلت ترکیبی تمرکز خواهد داشت. وندن‌برینک انتظار دارد که در بازار رایانه‌های شخصی، هم طراحی‌های خوب و هم طراحی‌های بدی را ببیند و می‌گوید: «این [طراحی لپ‌تاپ ـ تبلت ترکیبی] کار آسانی است، اما درست انجام دادنش واقعا سخت است.» به عنوان آغاز فرآیند طولانی تکامل، هنوز فضا برای تکان‌ها و تحولات بزرگ وجود دارد. پت مورهد (Pat Moorhead)، تحلیلگر صنعت فناوری و مشاور متخصص در طرح‌های آینده، معتقد است ایده رایانه‌های شخصی ماژولار (رایانه‌های چند قطعه که هر قطعه به صورت مستقل هم مورد استفاده قرار می‌گیرد) سرانجام به سمت بی‌سیم شدن می‌رود. در واقع، روزی ‌می‌رسد که تلفن‌های هوشمند تمام ذخیره‌سازی‌های لازم را انجام می‌دهد و قدرت پردازش مناسبی خواهد داشت و لپ‌تاپ‌ها چیزی بیش از یک بدنه بی‌مصرف نخواهد بود.

نرم‌افزاری که به صورت یک مانع جلوی این اتفاق را می‌گرفت، اکنون از بین رفته است. مورهد می‌گوید، سیستم‌های‌عامل‌ مانند اندروید متناسب با اندازه صفحات نمایشگر طراحی شده‌ است. او فکر می‌کند که موانع بر سر راه فناوری بی‌سیم تا پنج سال آینده از بین خواهد رفت.

نیروی بیشتر برای راه‌های جدید محاسبات

با توجه به وضع امروزی محاسبات، نیاز به قدرت پردازش بیشتر شبیه یک وسوسه است، زیرا بیشتر کاربران به قدرت پردازش بیشتر نیاز ندارند. بیشتر لپ‌تاپ‌های مدرن بخوبی و بدون مشکلی، فیلم‌ها را با کیفیت بالا پخش می‌کند، تب‌های زیادی مرورگر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و بازی‌های مختلف را روی وب‌سایت‌ها اجرا می‌کند.

سازندگان رایانه‌های شخصی و تراشه‌ها معتقدند مرحله جدیدی از پردازش مهیاست. همه روش‌های در حال رشد ـ بخصوص روش‌های تشخیص صدا و قیافه ـ نیاز به قدرت پردازش بیشتری خواهد داشت، اگر بخواهد بدون هیچ مشکلی اجرا شود.

گری ریچمن (Gary Richman)، مدیر بخش حل مشکلات مشتریان، در پنج سال آینده فرصت‌های بیشتری را پیش‌روی این فناوری‌ها می‌بیند. او حدس می‌زند رایانه‌های شخصی هوشمندتر خواهد شد و توانایی تشخیص دستگاه‌های دیگر را که در نزدیکی‌شان قرار دارد، پیدا خواهد کرد و با آنها به صورت خودکار به تعامل می‌پردازد. همچنین او معتقد است رایانه‌های شخصی در آینده بیشتر شبیه خدمتکار شخصی خواهد بود که می‌تواند وظایفی را که به آنها واگذار شده است، بدون استفاده مستقیم افراد از آنها به انجام برسانند. برای مثال یک لپ‌تاپ می‌تواند فیلم را از دوربین شما دریافت، به کد مورد نظرش تبدیل سپس آن را آپلود کند و همه این کارها را وقتی در داخل کیف لپ‌تاپ قرار دارد انجام می‌دهد.

ریچمن می‌گوید:«هدف ما این است که قادر به فعال‌سازی این چیزها باشیم. عملکرد ما باید به اندازه کافی خوب باشد که در مقایسه با جایی که اکنون هستیم، کار بزرگی است.»

آینده لپ‌تاپ‌های تاشوی کنونی

بسیاری از متخصصان معتقدند دستگاه‌های ترکیبی به بازار لپ‌تاپ در پنج سال آینده مسلط خواهد شد. اما این به معنای آن نیست که لپ‌تاپ‌های مرسوم کنونی دور انداخته می‌شود. ممکن است کاربران همچنان به رایانه‌های قابل حمل با صفحه‌نمایش بزرگ نیاز داشته باشند و حتی اگر لمسی بودن به یک استاندارد برای تمام رایانه‌های شخصی تبدیل شود، شاید این دستگاه‌ها نتوانند بخوبی با لپ‌تاپ‌های بزرگ کار کنند.

کوین لنزینگ می‌گوید: سال 2018، کاربران شاهد یک «انشعاب در دستگاه‌ها» خواهند بود. وقتی کاربران نیاز به قدرت بیشتر از تبلت و دستگاه‌های ترکیبی دارند، می‌توانند آن را به دست بیاورند. آنها به لپ‌تاپ‌ها رجوع می‌کنند؛ اما در آن زمان لپ‌تاپ‌ها نازک‌تر و با عمر باتری بیشتر خواهد بود. او انتظار دارد که در آن زمان لپ‌تاپ‌های دارای ضخامت بیش از یک اینچ دیگر وجود نداشته باشد، مگر برای بازی یا طراحی‌های کارگاهی.

سال 2018، باید انتظار چه چیزی را داشت؛ محو شدن لپ‌تاپ‌های امروزی و جایگزین شدن دستگاه‌های ترکیبی لپ‌تاپ ـ تبلت به جای آنها؟ آنچه مسلم است این که فناوری‌های امروز بسرعت در مسیر سبک‌تر و قابل حمل‌تر شدن رایانه‌های شخصی پیش می‌رود؛ مسیری که در آن براحتی کاربران و نیاز آنها نیز توجه می‌شود. از این‌رو هر روز لپ‌تاپ‌های پیشرفته‌تری وارد بازار می‌شود که می‌تواند هم تبلت باشد و هم لپ‌تاپ و شاید تا سال 2018 دستگاه‌هایی وارد بازار شود که تعجب همگان را بر انگیزد؛ دستگاه‌هایی که اکنون تنها در حد یک ایده در ذهن طراحانشان باشد.




تاریخ : شنبه 91/7/15 | 3:27 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

سبقت گرفتن دختر 12 ساله از انیشتین!

یک دختر 12 ساله انگلیسی با ضریب هوشی 162، در هوش از آلبرت اینشتین و استفان هاوکینگ سبقت گرفت.

 اولیویا منینیگ ساکن لیورپول پس از آنکه در یک آزموش هوش امتیاز 162 را به دست آورد، در انجمن منسا که بزرگ ترین و قدیمی ترین انجمن ضریب هوشی جهان است، پذیرفته شده است.

نمره وی نه تنها دو نمره بهتر از آلبرت اینشتین نابغه آلمانی و هاوکینگ بزرگ ترین فیزیک دان معاصر است، بلکه او را در بالای یک درصد افراد با هوش جهان قرار می دهد.

این افتخار که او توانسته به منسا وارد شود یعنی او به شبکه مغزهای سراسر جهان خواهد پیوست.

اولیویا اذعان می کند به سرعت اطلاعات جدید را یاد می گیرد و به خاطر می آورد اما می گوید پس از آنکه از نمره هوش خود مطلع شد "لال" شده بود.




تاریخ : شنبه 91/7/15 | 3:22 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز