سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روباتی به جای دانش‌آموز


14 مهر 1391 - مهندسان روباتی ساخته‌اند که به دانش‌آموزان بیمار کمک می‌کند در منزل و از طریق این روبات، در کلاس درس شرکت کرده و با همکلاسی‌هایشان چت کنند.

این روبات که VGo نام دارد،‌ با سرمایه چهار هزار و 839 دلار ساخته شده است. چهره دانش‌آموزان از طریق دوربینوبکم این روبات که به رایانه خانگی متصل است به کودک در خانه نشان داده می‌شود.

«دون کارو- سپردوتی» کودک هفت ساله‌ای است که آلرژی دارد و قادر نیست در جمع دوستانش باشد. دون پشت میز تحریرش در خانه می‌نشیند تا روبات VGo را کنترل کند.

این روبات به او کمک می‌کند معلم، تخته سیاه و بقیه کلاس درس را ببیند. این روبات چرخ دارد و از این رو می‌تواند در راهروهای مدرسه بگردد و به «دون» کمک می‌کند تا زمین بازی مدرسه را نیز ببیند.




تاریخ : جمعه 91/7/14 | 6:35 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

باتری‌های قندی در راهند!

محققان ژاپنی موفق به ابداع شیوه جدیدی برای افزایش عملکرد باتری‌های قابل شارژ با استفاده از ساکارز موجود در شکر معمولی شده‌اند.

 

 

باتری‌های قابل شارژ لیتیوم - یون در اکثر دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل استفاده می‌شوند. با توجه به افزایش تقاضا برای این فلز و وجود منابع لیتیوم در برخی مناطق خاص جهان از جمله بولیوی، شیلی، آرژانتین و چین، محققان ژاپنی تحقیقات گسترده ای برای یافتن جایگزینی برای این فلز را آغاز کردند.

 

محققان دانشگاه توکیو به سرپرستی پروفسور «شینیچی کومبا» در تحقیقات خود برای استفاده از مواد ارزان تر مانند مواد بکار رفته در باتری های سدیم - یون، به ساکارز موجود در شکر رسیدند.

 

در فرآیندی موسوم به «پیرولیسیس» یا تجزیه در اثر حرارت، ساکارز تا دمای یک هزار و 482 درجه سانتیگراد در یک محیط عاری از اکسیژن گرم شده و پودر کربن سخت تولید شد که درون یک سلول سدیم - یون قرار گرفته و امکان افزایش 20 درصدی ذخیره شارژ در مقایسه با باتری های لیتویم را فراهم می‌کند.

 

پروفسور «کومبا» پیش بینی کرده است که باتری‌های قابل شارژ مبتنی بر شکر که هزینه‌های تولید را بطور چشمگیری کاهش می‌دهد، تا پنج سال آینده به تولید تجاری برسند.




تاریخ : جمعه 91/7/14 | 6:29 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

استفاده از زهر مامبای سیاه

آفریقایی به عنوان مسکن

زهر یکی از مرگبارترین مارهای دنیا می‌تواند کلید نسل جدیدی از داروهای مسکن باشد. ترکیبات تسکین دهنده درد موسوم به مامبالجین‌ها که از زهر مار مامبای سیاه آفریقایی استخراج شده است، قدرتی به اندازه برخی از داروهای مخدر از جمله مورفین دارد، بدون آنکه خطرات حملات تنفسی و سایر اثرات جانبی متداول داروهای مسکن را در خود داشته باشد.

زهرمار

مطالعات قبلی نشان داده است که زهر برخی از مارهای خاصی حاوی سمی است که می‌تواند با فعال‌سازی کانال‌های یونی حسگر اسید (ASICs) در سیستم عصبی مرکزی و جانبی، درد را از بین ببرد. آن بارون و همکارانش از موسسه داروشناسی سلولی و مولکولی فرانسه کشف کردند که با جداسازی پپتیدهایی که مامبالجین (Mambalgins) نامیده شده‌اند، می‌توان با هدف قرار دادن و باز داشتن ASICs خاصی در بدن درد را به حداقل رساند و یا حتی متوقف کرد.

مطالعه جدید این ایده را بر روی موش‌ها آزمایش کرده است. بارون به عنوان سرپرست گروه تحقیقاتی می‌گوید: «مسیرهای درد به خوبی در موش‌ها و انسان‌ها شناخته شده هستند، بنابراین ما می‌‌توانیم مطمئن باشیم که این پپتیدها بر روی انسان نیز موثر است. این نکته بسیار قابل توجهی است که از سم مرگبار یکی زهرآگین‌ترین مارهای دنیا می‌توان چنین چیزی به دست آورد.»

استفاده از زهر به عنوان دارو

زهر مارها و سایر موجودات سمی مانند عنکبوت‌ها و عقرب‌ها مدت طولانی است که برای اهداف پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد، و تحقیقات مدرن بر روی توسعه و استفاده از مواد سمی در صنعت داروسازی و ارائه آنها به بازار متمرکز شده است. پیش از این کشف شده بود که ویژگی‌های زهر شاه‌کبرا، مار کله مسی، مار زنگی و افعی بر روی طیف وسیعی از امراض پزشکی، از مبارزه با لخته شدن خون تا کند کردن سرعت رشد سلول‌های سرطانی اثرگذار است.

زولتان تاکاس، خزنده‌شناس و سم‌شناس می‌گوید: «سم موجود در زهر حیوانات نرخ موفقیت قابل اطمینانی دارد که آنها را به داروهای مهمی مبدل می‌سازد. جای هیچ شکی درباره ادامه این راه وجود ندارد، چرا که بخش اعظمی از سم‌ها کماکان ناشناخته باقی‌مانده است.»

با وجود اینکه این پیشرفت عظیم دلگرم‌کننده است، تاکاس نسبت به انتظار توسعه سریع دارو برای استفاده انسانی هشدار می‌دهد. وی می‌گوید: «برای توسعه و ساخت یک داروی جدید، شما به 10 تا 15 سال زمان و 1 میلیارد دلار بودجه نیاز دارید. تازه آن موقع هم هیچ ضمانتی در کار نیست.»

برنامه بارون و همکارانش این است که یافته‌های خود را تا سطح مطالعات کلینیکی به پیش ببرند، اگرچه هرگونه پیشرفتی چندین سال زمان خواهد برد. با این وجود، بارون می‌گوید که آنها اقدام به ثبت حق امتیاز کرده‌اند و شرکت تحقیقات دارویی کنترل درد Theralpha مشغول کار بر روی توسعه و گسترش ترکیبات مسکن این زهر است.




تاریخ : جمعه 91/7/14 | 6:12 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

دوربین دیجیتال

به شکل انگشتر

CAMER-ing یک دوربین دیجیتال است که به شکل یک انگشتر طراحی و تولید شده است. ایده اصلی ساخت این دوربین این است که به کاربر اجازه می دهد از تصاویر مورد نظر حتی در حال حرکت عکس و فیلم بگیرد.

همچنین اگر دوربین در انگشت در موقعیت های مناسبی باشد می توان با آن از منظره ی مورد نظر عکس های فوری گرفت! جالب است!

CAMER-ing در آزمون ورودی استعدادیابی در زمینه ی طراحی iF ارائه شده است.

دوربین دیجیتال

دوربین دیجیتال

دوربین دیجیتال

طراحان: استودیوی هیون سیک – جئون یانگ وون




تاریخ : جمعه 91/7/14 | 6:8 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

این دستکش در سرما موبایل می شود!!

برای شماره گیری با این دستکش تنها کافیست که با فعال کردن فرمان صوتی گوشی انگشت کوچک را به دهان نزدیک کرده و نام فرد مورد نظر را گفت، این ایده جالب قطعا برای کشورهای سرد سیری و فصول سرد سال مناسب است


 

هیچ کس علاقه ای ندارد که در هوای سرد دستش را از جیب بیرون بیاورد و با تلفن همراه صحبت کند و حتی اگر در هوای سرد دستکش هم در دست باشد شماره‌گیری با موبایل سخت است و نگه داشتن آن هم همین‌طور و ممکن است از دست سر بخورد.

 
 
این مسئله باعث شده تا عده‌ای از مهندسان خوش ذوق دستکشی بسازند که با آن نیازی به در دست گرفتن تلفن برای جواب دادن نباشد، این دستکش دارای یک میکروفون در انگشت کوچک و بلند گویی در نوک انگشت شست است و از طریق بلوتوث به گوشی متصل می‌شود.
 
 

برای شماره گیری با این دستکش تنها کافیست که با فعال کردن فرمان صوتی گوشی انگشت کوچک را به دهان نزدیک کرده و نام فرد مورد نظر را گفت، این ایده جالب قطعا برای کشورهای سرد سیری و فصول سرد سال مناسب است اما استفاده کنندگان این دستکش تا زمانی که مردم این اختراع را بشناسند و به آن عادت کنند باید با نگاه‌های بهت زده دیگران کنار بیایند




تاریخ : جمعه 91/7/14 | 8:28 صبح | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز