سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مردی باعجیب ترین «سر» دنیا

تصور کنید که شستشوی موی سر این مرد یا مراجعه او به پیرایشگاه چه اندازه برای او دشوار است.

عکس سر این مرد برزیلی را ببینید، پوست سر او طور عجیبی چین خورده است، به صورتی که شبیه سطح مغز شده است، اما این ظاهر عجیب را او عمدا برای خوشمزگی ایجاد نکرده است.

این ظاهر عجیب به خاطر بیماری‌ای به نام cutis verticis gyrata در او ایجاد شده است، در شماره این هفته NEJM، دو پزشک برزیلی این مورد را گزارش کرده‌اند.

وقتی این بیمار 19 سالش بود، تغییرات پوست سرش شروع شد و شروع به ضخیم‌تر شد و چین خوردن کرد. حتی موی سرش هم هماهنگ با تغییرات، تغییر آرایش پیدا کرد، طوری که در محل چین‌های کم‌پشت‌تر شد.

تصور کنید که شستشوی موی سر این مرد یا مراجعه او به پیرایشگاه چه اندازه برای او دشوار است.

اما این بیمار، نمایلی برای پنهان کردن سرش از دید مردم ندارد، cutis verticis gyrata بیشتر در مردان و کمی بعد از بلوغ رخ می‌دهد، پزشکان دقیقا نمی‌دانند که چه چیز باعث ایچاد این حالت می‌شود.

در مورد این بیمار خاص، هیچ عضو دیگری از خاواده مبتلا نود و خودش علامت دیگری هماره این مشکل پوستی نداشت.

با جراحی می‌شود تا اندازه‌ای ظاهر این بیماران را تغییر داد ولی در بیمارانی که به شکل شدید بیماری مبتلا هستند، این کار توصیه نمی‌شود.




تاریخ : یکشنبه 91/8/14 | 3:16 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

فرودگاهی بر فراز یک دره هفتاد متری

فرودگاه بین‌المللی مادیرا در پرتغال یکی از عجیب‌ترین فرودگاه‌های دنیاست این فرودگاه جالب در سال 1964 با دو باند 1600 متری افتتاح شد.

خبرگزاری فارس: فرودگاهی روی دره! + ‌تصاویر

باند کوچک در این فرودگاه و شرایط آب و هوایی خاص این منطقه کار را برای خلبان‌ها دشوار می‌کرد تا این که در سال 1977 یک هواپیمای بوئینگ 727 در شرایط بد آب و هوایی در هنگام فرود از باند خارج شد و بامنهدم شدن هواپیما 131 نفر جان خود را از دست دادند.

این اتفاق باعث شد تا مهندسان به فکر گسترش طول باین فرودگاه باشند اما مانع کار دره ای بود که در انتهای باند قرار داشت از این رو آن‌ها تصمیم گرفتند تا سطحی هم تراز باند روی دره بسازند تا بتوانند طول باند را افزایش دهند.

8 سال پس از سانحه هوایی 200 متر به باند فرودگاه اضافه شد اما به نظر می‌رسید که این گسترش هم کافی نباشد تا این که در سال 2000 دوباره به طول باند اضافه شد که این باند توسط 180 ستون 70 متری روی دره نگه داشت شده است.

 




تاریخ : یکشنبه 91/8/14 | 3:13 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

سریع‌ترین روش برای بستن

اپلیکیشن‌های در حال اجرا در ویندوز

 

روش‌های متنوعی برای بستن‌ نرم‌افزارهای در حال اجرا و خاموش‌ نمودن رایانه وجود دارد. به کمک بعضی از این روش‌ها، انجام این کار بسیار به سرعت و تنها به کمک تعداد انگشت‌شماری از کلیدها انجام می‌شود. برای مثال به کمک این راهکارها می‌توانید تمام اپلیکیشن‌های فعال رایانه خود را در عرض چند ثانیه بسته و تنها به کمک سه کلید آن را خاموش کنید.

برای خاموش کردن رایانه خود عجله دارید؟ راهکار بسیار ساده‌است. در ادامه با دو روش کاربردی به کمک میانبرهای صفحه‌کلید برای انجام این کارها آشنا خواهید شد.

بستن تمام اپلیکیشن‌های باز

به گزارشصبا آسا و به نقل از زومیت، یکی از روش‌های کمتر شناخته شده برای انجام این‌کار به کمک چند کلیک و در کمترین زمان ممکن به شرح زیر است:

کلیدهای‌ ترکیبی Alt+Ctrl+Delete را بفشارید و سپس با فشردن Alt+T، تب Application در ابزار Task Manager را اجرا کنید. بر روی فلش رو‌ به‌ پایین کلیک کرده و سپس با نگه‌ داشتن کلید Shift و فشردن مجدد فلش‌ رو‌ به‌ پایین، تمام اپلیکیشن‌های لیست شده در پنجره را انتخاب کنید. هنگامی‌که همه اپلیکیشن‌ها انتخاب شدند ابتدا کلیدهای‌ترکیبی Alt+E و سپس کلیدهای‌ ترکیبی Alt+F را فشرده و در پایان پنجره را ببندید.

برای افراد حرفه‌ای، انجام این هفت مرحله، می‌تواند در 10 ثانیه انجام شود.

اگر به خاطر سپردن کلیدهای‌ترکیبی برای شما مشکل است، کلید Alt را فشار دهید تا زیر حروف دستورالعمل‌ها خط کشیده شده و بتوانید گزینه مورد نظر را ببینید.

چند روش برای خاموش نمودن رایانه

در پایان یک روز کاری، آخرین فعالیت کاری شما، احتمالاً فشردن کلید پاور، برای خاموش نمودن رایانه است. شاید هم از منوی استارت، گزینه Shut Down را انتخاب می‌کنید.

اما، روش‌های دیگری نیز وجود دارد، که به کمک آن‌ها و بدون اینکه دست خود را از روی صفحه‌کلید جدا کنید، می‌توانید رایانه خود را خاموش نمایید.

در ویندوز 7، ابتدا کلید Windows و سپس کلید جهت‌نمای راست را فشرده و سپس کلید Enter را بزنید. در ویندوز ویستا، ابتدا کلید Windows را بزنید، پس از آن سه بار کلید جهت‌نمای راست و سپس کلید U را فشار دهید. در ویندوز XP هم بعد از فشردن کلید Windows، دو بار کلید U را فشار دهید.

با انجام این کار، ویندوز از شما می‌خواهد، در صورت لزوم فایل‌ها را پیش از خاموش شدن رایانه ذخیره کنید. همان‌ چیزی که بعد از فشردن دکمه پاور و انتخاب گزینه Shut Down از منوی استارت نیز نمایش داده می‌شود.

کاربران مک هم می‌توانند از تکنیک‌های مشابهی استفاده کنند.

برای باز شدن پنجره Shut Down در مک، کلیدهای‌ ترکیبی Control+Eject را فشار دهید. برای بردن مک را به حالت خواب (Sleep)، از کلیدهای‌ترکیبی Option+Command+Eject استفاده کنید. برای بستن اپلیکیشن‌های در حال اجرا و راه‌اندازی مجدد مک، از کلیدهای‌ترکیبی Control+Command+Eject استفاده کنید. در این مرحله و پیش از راه‌اندازی مجدد، باید فایل‌های در حال اجرا را ذخیره کنید. برای بستن اپلیکیشن‌های در حال اجرا و خاموش نمودن رایانه از کلیدهای‌ترکیبی Control+Option+Command+Eject استفاده کنید. در این مرحله هم باید فایل‌های تغییر یافته پیش از خاموش شدن مک، ذخیره شوند.

در بعضی از سازمان‌ها، برای انجام بروزرسانی‌ و پشتیبان‌گیری در نیمه‌های شب، از کاربران خواسته می‌شود که رایانه خود را خاموش نکنند. از این‌رو می‌توانید رایانه خود را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که با فشردن کلید پاور، دستگاه شما به حالت‌ هایبرنیت (Hibernate) و یا آماده‌باش (Stand By) برود.

برای دسترسی به بخش تنظیمات پاور (Power Option)، کلید Windows را فشرده و سپس عبارت Power Option را تایپ کرده و کلید Enter را بفشارید. در پنجره باز شده و در سمت چپ گزینه «Choose what the power buttons do» را انتخاب کنید. حالا از منوی کنار گزینه When I press the power button، از میان گزینه‌های Shut Down ،Hibernate ،Sleep و یا Do nothing، گزینه دلخواه خود را انتخاب کنید.

بستن برنامه های ویندوزیبستن برنامه های ویندوزی

اپلیکیشن ویندوز




تاریخ : شنبه 91/8/13 | 2:11 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

عوارض شام نخوردن از دیدگاه اسلام

در جسم انسان رگی به نام "عشاء" وجود دارد که چنانچه شخص شام نخورد آن رگ تا صبح وی را نفرین می کند و می گوید: خدا تو را گرسنه و تشنه کند، چنان که مرا گرسنه و تشنه کردی، پس هیچ یک از شما شام خوردن را ترک نکند، هرچند به لقمه ای از نان یا جرعه ای از آب باشد.


دین مبین اسلام برای تمامی امور مادی و معنوی انسان، که شاید بعضی از آنها به نظر اموری عادی تلقی شود، آداب و احکامی را ذکر کرده است که با عمل به آنها سعادت دنیوی و در نهایت اخروی بشر تأمین خواهد شد.

یکی از این آداب، آداب غذا خوردن می باشد. معمولا علما و بزرگان دین ما به دلیل رعایت بیشتر این اصول از سلامت بیشتری در روح و جسمشان برخوردار بوده و هستند. در مقابل عده ای با عدم توجه به این اصول سلامتی خود را به راحتی در معرض خطر قرار می دهند

در کتاب مفاتیح الحیات در باب وعده های غذایی اینگونه آمده است:

شخصی به خدمت امام صادق علیه السلام از بیماری های گوارشی شکایت کرد. آن حضرت برای پیشگیری از بیماری های گوارشی فرمود: صبحانه و شام بخور و میان آن دو چیزی نخور، چون مایه فساد بدن است. مگر نشنیدی که خدا می فرماید: در آنجا(بهشت) هر بامداد و عصرگاه رزق خود را خواهند داشت. ولی پس از دچار شدن به این نوع بیماری، پزشکان توصیه می کنند که در فاصله های کم از غذای مناسب استفاده شود.

امام رضا علیه السلام می فرماید: در جسم انسان رگی به نام "عشاء" وجود دارد که چنانچه شخص شام نخورد آن رگ تا صبح وی را نفرین می کند و می گوید: خدا تو را گرسنه و تشنه کند، چنان که مرا گرسنه و تشنه کردی، پس هیچ یک از شما شام خوردن را ترک نکند، هرچند به لقمه ای از نان یا جرعه ای از آب باشد.




تاریخ : شنبه 91/8/13 | 2:5 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

اولین موسیقی جهان با امواج آب

یک موسیقی‌دانان موسوم به «شاه کانوت» اخیرا توانسته برای اولین بار در جهان با استفاده از امواج در یک استخر شنا موسیقی تولید کند.
دکتر الکسیس کرکه با پوشش دهی بدن خود با حسگرهای حرکتی، آن را به شکل یک باتوم غول پیکر درآورد که آب را در یک مخزن موج عظیم در دانشگاه پلای‌ماوث کنترل می‌کرد.

هرچه بازوهای کرکه بیشتر حرکت می‌کرد، صدا و شدت موسیقی افزایش می‌یافت.

این موسیقی‌دان 42 ساله از حسگرها بر روی بازوی خود برای کار با تعداد و اندازه موجهای تولید شده با 42 پاروی بزرگ در این استخر استفاده کرد.

حرکات وی این امواج آب را در مخزن کنترل کرده و ابزارهای سنجشی درون استخر حرکات آب را اندازه‌گیری می‌کردند.

این دستگاه‌ها سپس علائم الکترونیکی را به یک ترکیب کننده ارسال کرده که موسیقی آنرا که شبیه به صدای نهنگها بوده، آماده کرد.

کرکه با بالا بردن دستان خود گام صدا را عوض کرده و با استفاده از جوی‌استیکها به تعویض صدا می‌پرداخت.

ارکستر امواج 12 دقیقه‌ای دکتر کرکه که در پی افتتاح ساختمان دریایی جدید دانشگاه و مخزن 35 در 15 متری آن اجرا شده، توسط صدها تماشاچی در این دانشگاه مشاهده شد.

این استخر همچنین از یک شناور بویه برخوردار بوده که یک صدای بم زنگ مانند را در زمان برخورد با موج ایجاد می‌کند. هرچه تعداد امواج بیشتری به آن کوبیده می‌شد، صدای زنگ‌مانند بیشتر تکرار می‌شد.



تاریخ : شنبه 91/8/13 | 2:2 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز