سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قبل از فروش گوشی موبایل، چه کارهایی باید انجام دهیم؟

ممکن است کمی عجیب باشد، ولی هستند افرادی که بدون توجه به اطلاعات ذخیره شده در گوشی، به فروش آن اقدام می‌کنند. شاید این افراد واقعا از اهمیت امنیت اطلاعات شخصی در دنیای دیجیتال آگاه نیستند. اما این مساله می‌تواند هزینه‌های زیادی برای آنها در بر داشته باشد. وقتی گوشی موبایل را بدون پاک کردن پیام‌های کوتاه، عکس‌ها، ایمیل‌ها یا ویدئوهای ذخیره شده در آن می‌فروشیم در واقع همه اطلاعات شخصی و خصوصی خودمان را در اختیار غریبه‌ای می‌گذاریم که ممکن است از آنها سوءاستفاده کند.

پاک کردن اطلاعات از روی گوشی‌های موبایل بسیار آسان. کافی است مراحل زیر را در هر دو مدل گوشی‌های آندرویدی یا آیفون اجرا کنید:

پاک کردن اطلاعات از روی گوشی آیفون 

 

پاک کردن اطلاعات از روی آیفون بسیار ساده است. وارد قسمت تنظیمات اپلیکیشن‌ها (Settings app) شوید و بعد بخش General  را باز کنید. فهرستی که نمایش داده می‌شود را به سمت پایین اسکرول کنید تا به گزینه «Reset» برسید. آن را انتخاب کرده و روی گزینه Erase All Content and Settings، به معنای «پاک کردن همه اطلاعات و تنظیمات» کلیک کنید. با این کار همه اطلاعات، عکس‌ها، ویدئوها، فایل‌های رسانه‌ای و تنظیمات مختلف گوشی از بین می‌رود و همچون روز اول که از کارخانه در آمده بود، پاک و خالی می‌شود. 

اگر برنامه یا اطلاعاتی روی گوشی دارید که نمی‌خواهد به کل از بین برود، می‌توانید بعد از وصل شدن به آی‌تیونز، گزینه Restore را انتخاب و کلیک کنید. این کار به شما امکان می‌دهد تا پیش از پاک کردن همه اطلاعات، نسخه پشتیبان از آنها تهیه کنید. برای استفاده از نسخه پشتیبان، باید دوباره به آی‌تیونز وصل شوید. ولی در کل ایده خوب و کارآمدی است. 

توجه داشته باشید اگر قبلا یک بار قفل گوشیتان را باز کرده‌اید یا به اصطلاح jailbreak (جِیل برک) شده است، باید از طریق آی‌تیونز همه اطلاعات را دوباره برای قفل کردن گوشی، بازگردانید.

چگونگی  پاک کردن اطلاعات گوشی‌های آندرویدی

 

پاک کردن اطلاعات از روی گوشی‌های آندرویدی هم مثل آیفون آسان است، با این تفاوت که مراحل بیشتری را باید پشت سر بگذارید. برخلاف آیفون، گوشی‌های مبتنی بر آندروید در جاهای مختلفی اطلاعات خود را ذخیره می‌کنند. یکی از آنها حافظه داخلی گوشی است که بیشتر برنامه‌ها، نرم‌افزارها و اطلاعات در آن ذخیره می‌شوند و دیگری کارت حافظه SD است. جایی که موسیقی، عکس و بعضی از نرم‌افزارها و تنظیماتشان در آن ذخیره می‌شوند. 

برخی از گوشی‌ها همچون Droid Incredible، دو حافظه SD مجزا دارند. بنابراین، برای از بین بردن همه اطلاعات ذخیره شده در گوشی‌های آندرویدی، باید مطمئن شوید همه چیز را از همه جا پاک کرده‌اید. 

اگر گوشی موبایلتان هنگام خرید، کارت حافظه SD داشت، موقع فروش، آن را نیز باید به خریدار بدهید. اما اگر خودتان کارت حافظه جداگانه‌ای خریده‌اید، بهتر است آن را نگهدارید و برای گوشی بعدی استفاده کنید. اگر قرار است کارت حافظه را نیز روی گوشی بفروشید باید مطئمن شوید که اطلاعاتی از شما روی آن باقی نمانده است. 

Reformat کردن کارت حافظه روش چندان مطمئنی برای از بین بردن همه اطلاعات نیست. مگر اینکه دوباره روی آن اطلاعاتی ذخیره شود. در این صورت امکان برگرداندن اطلاعات وجود نخواهد داشت. برای این کار به شما توضیح می دهیم که چگونه کارت حافظه را فرمت و اطلاعات جدید همچون فیلم‌ و ویدئوی معمولی را روی آن ذخیره کنید. 

نخست، برای پاک کردن کامل اطلاعات از روی حافظه به بخش  Settings بروید و گزینه SD & Phone Storage را انتخاب کنید و از منوی آن گزینه Unmount SD Card را انتخاب و روی آن کلیک کنید. وقتی این فرایند تمام شود، گزینه Format SD Card فعال می‌شود. روی آن کلیک کنید تا همه اطلاعات ذخیره شده پاک شوند. برای اطمینان از پاک شدن اطلاعات، کارت حافظه را به کامپیوتر وصل کنید و ظرفیتش را با فایل‌های حجیم مثل فیلم، پر و دوباره فرمت کنید. 

بعد از انجام این مراحل، دوباره به بخش Settings > SD & Phone Storage بروید و روی گزینه Factory Data Reset کلیک کنید. این کار باعث پاک شدن همه اطلاعات به طور کامل می‌شود و گوشی به وضعیت پیش‌فرض خود بر می‌گردد.

باز با همه این مراحل ایمنی، بعضی معتقند برای امنیت صددرصد بهتر است دوباره حافظه گوشی را با فایل‌های معمولی اما حجیم همچون بازی پر کنید. البته توجه داشته باشید که برای دانلود بازی‌ها به سراغ آندروید مارکت نروید! وقتی مطمئن شدید هیچ فضای خالی‌ برای ذخیره در گوشی باقی نمانده است، دوباره گوشی را ریسِت فاکتوری کنید تا همه تنظیماتش به پیش‌فرض اولیه خود برگردند.

توجه داشته باشید که اگر قبلا گوشی را root یا به اصطلاح هک کرده‌اید، نمی‌توانید رام‌هایی که روی گوشی اجرا می‌شود را حذف کنید. برای این کار باید از برنامه‌های جانبی استفاده کنید. 

اگر هم نخواهید روت آن را از بین ببرید، می‌توانید آن را همان‌طور بفروشید. کاربران زیادی هستند که دوست دارند گوشی‌های روت شده خریداری کنند تا زحمت روت کردن آن از دوششان برداشته شود.

توصیه ما به دارندگان اسمارت‌فون‌هایی همچون اپل و آندرویدی‌ها، حفظ امنیت اطلاعات گوشی و جلوگیری از سوءاستفاده هکرها است. هرگز فراموش نکنید پیش از فروش گوشی آن را به فرمت اولیه‌اش خالی از هر نوع اطلاعات برگردانید. 

نکته پایانی هم اینکه مواظب باشید سیم کارت تان را روی گوشی جا نگذارید! ممکن است توصیه به ظاهر پیش پا افتاده ای باشد، اما در صورت وقوع می تواند مشکلات و دردسرهای فراوانی برای تان ایجاد کند.




تاریخ : جمعه 91/8/12 | 6:42 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

 

اختراع دستکشی که پیامک می زند

وقتی هندزفریها برای نخستین بار در بازار ظاهر شدند بسیاری از مردم با دیدن افرادی که در حال راه رفتن و در وسائل نقلیه عمومی گویی با خود صحبت می کنند شگفت زده می شدند.

اکنون بار دیگر زمان آن فرا رسیده است که استانداردهای خود را هنگامی که درباره یک رفتار قضاوت می کنیم تغییر دهیم، چرا که محققان اقدام به ارائه دستکشی کرده اند که می توانید وقتی آن را در دست دارید با تکان دادن انگشتانتان پیامک بزنید.

طراحی این دستکش به معنای آن است که افرادی که به نوشتن پیامک عادت دارند و تعداد پیامکهای ارسالی آنها در طول روز قابل توجه است به سادگی می توانند بدون این که صفحه نمایش تلفن خود را لمس کنند اقدام به ارسال پیامک کنند.

این فناوری جدید شبیه تصوراتی است که در فیلم علمی تخیلی گزارش اقلیت به تصویر کشیده شده بود. در این فیلم کاراکتر جان اندرسون که نقش آن را تام کروز برعهده داشت از یک دستکش برای ارتباط با پایگاه داده های یک رایانه بهره می برد.

با دستکش صفحه کلیدی کاربران می توانند به جای این که از انگشتان خود برای لمس نوشتن حروف الفبا استفاده کنند، هر بند از انگشتان این دستکش یکی ازحروف الفبا را در خود جای داده است.

در این دستکش سیمهای نازکی ضربه کلید را به یک واحد کنترل که اندازه یک قوطی کبریت است و در پشت این دستکش قرار دارد منتقل می کنند تا فرمان از طریق بلوتوث به تلفن همراه منتقل شود.


این دستکش با کامپیوتر، تلفن همراه، کنسولهای بازی و سینتی سایزرهای موسیقی و حتی تجهیزات نظامی سازکار است. این دستکش توسط چهار مهندس کامپیوتر در دانشگاه آلاباما در آمریا طراحی شده است.

جیک لیو مخترع این دستکش اظهار داشت که این فناوری از علاقه وی به فیلمهای علمی تخیلی و تجربه وی در رابطه با فناوریهای صفحه لمسی الهام گرفته است.

کاربر هنگام استفاده از این دستکش حتی می تواند کلمه هایی که نوشته شده را باز کند، برای این کار باید یک با حرکت سریع دست خود را تکان دهد. حروف الفبا به طوری در بندهای انگشتان این دستکش قرار گرفته که یادگیری و حفظ جای آنها ساده باشد تا کاربر حتی بتواند بدون نگاه کردن به دستکش پیامک بزند.

براساس اظهارات طراحان این دستکش، کاربر وقتی جای حروف را یاد گرفت و حفظ شد می تواند حروف را از آن جدا کرده و دستکش را چون یک دستکش عادی در دست خود نگاه دارد.

سازندگان این فناوری امیدوارند که به زودی اختراع خود را ثبت کرده و آن را وارد بازار فروش کنند.

 

 




تاریخ : جمعه 91/8/12 | 6:33 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

آموزش عیب یابی و تعمیر کامپیوتر


اگر بعد از فشردن دکمه power، کامپیوتر روشن نشد؟

بررسی کنید آیا سیم برق متصل است؟ آیا سر دیگر سیم برق متصل شده است؟ سوییچی که در پشت کامپیوترتان وجود دارد چک کنید. از اتصال صحیح منبع تغذیه به مادربرد اطمینان حاصل کنید. کابل برق فلاپی را چک کنید. اگر هیچ یک از این کارها نتیجه نداد در مرحله بعد هر چیزی را که به مادربرد متصل است به غیر از کابل برق، سیم دکمه power، کارت گرافیک، حافظه RAM و CPU را جدا کنید. اگر باز هم سیستم بالا نمی آید یک یا دو قطعه از سیستم شما معیوب است. در این مورد به احتمال زیاد مادربرد یا منبع تغذیه Case شما اشکال دارد.

اگر سیستم روشن می شود ولی بوق نمی زند یا بالا نمی آید؟

ابتدا همه اتصالات را چک کنید و دوباره امتحان کنید. در صورتی که این عمل مؤثر نبود، بهترین کار این است که مانند بالا همه چیز را به غیر از سیم دکمه power، کارت گرافیک، حافظه RAM و CPU را از مادربرد جدا کرده و دوباره امتحان کنید.

اگر کامپیوتر به خوبی شروع به کار کرد کامپیوتر را خاموش کنید و هر بار یک قطعه را متصل کرده و سپس کامپیوتر را روشن کنید تا جایی که مشکل را پیدا کنید ولی اگر کامپیوتر اصلا‎‎ً روشن نشد احتمالاً یک یا چند قطعه معیوب دارید(CPU ،RAM، مادربرد و منبع تغذیه).

کامپیوتر روشن می شود و متناوبا‎ً بوق می زند، بالا می آید؟

ببینید آیا حافظه RAM شما بدرستی نصب شده است اگر لازم است آن را بیرون آورید و دوباره جا بزنید.

سیستم روشن می شود یک سری بوقهای سریع می زند، بالا نمی آید؟

ببینید آیا کارت گرافیک به درستی روی اسلات AGP نشسته است یا خیر.اگر مقدار کمی از کارت گرافیک خارج از اسلات AGP باشد سیستم بالا نمی آید.

چند مشکل دیگر هم وجود دارد که بوسیله این بوقها شناسایی می شود اما دو مورد بالا معمول ترین موارد هستند.

اگر سیستم بالا می آید ولی مشکلاتی را مشاهده می کنید در این جا دو مشکل عمده ذکر می شود. کامپیوتر شما در هنگام نصب سیستم عامل بارها از حرکت باز می ایستد علت آن می تواند گرمای CPU باشد بخصوص CPU های شرکت AMD یا CPU های قدیمی تر شرکت INTEL. چک کنید آیا فن CPUبخوبی عمل می کند و چک کنید آیا هیت سینک (قطعه آلومینیومی که روی CPU نصب شده و معمولاً رنگ سیاه دارد) بخوبی نصب شده است و با سطح CPU کاملاً موازی است. مطمئن شوید از هیت سینکی استفاده می کنید که ساخت سازنده CPU شماست. هیت سینک اگر درست نصب شود بیش از آنچه نیاز است خنک کاری انجام می دهد.

مشکلات زیادی درسیستم عامل همراه با صفحات آبی که ظاهر می شود دارید؟

خطاهایی که در هنگام کپی کردن فایل های Set up بوجود می آیند بخصوص در ویندوز 2000 و XP، به احتمال زیاد نشانه وجود مشکل در حافظه RAM شماست. این امکان هم وجود دارد که مشکل از هارد دیسک شما باشد اگر خطاها همراه با صفحات آبی است که در آنها Page Fault دیده می شود یقیناً مشکل از حافظه RAM شماست




تاریخ : جمعه 91/8/12 | 6:20 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

انگشتر حضرت‌علی(ع)

 

اخیرا تصویری از انگشتری در سایت های مختلف عراقی منتشر شده و گفته می شود که انگشتری منتسب به مولای متقیان، أمیر المؤمنین علی علیه السلام است.

بر این روی این انگشتر عبارت «العزة لله» (عزت برای خداوند است) است، نوشته شده اما به نظر می رسد این ادعا نادرست است زیرا رسم الخطی که در زمان حضرت علی علیه السلام وجود داشته، اولا با خط موجود بر روی این انگشتر تفاوت دارد و دوما در آن زمان از نقطه نوشتن استفاده نمی شد در حالی که در این انگشتر سه نقطه دیده می شود.

گفته می شود روزی در زمان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم مردی نیازمند وارد مسجد مسلمانان شد و از مسلمانان تقاضای کمک کرد اما کسی به او توجهی نکرد. مرد نیازمند دستش را به سمت آسمان بلند کرد و گفت: خدایا شاهد باش در مسجد رسول تو ازمسلمانان تقاضایی کردم ولی کسی به من پاسخ نداد.

حضرت علی علیه السلام در حال نماز و در حالت رکوع بودند، وقتی شکایت مرد نیازمند را شنیدند دست مبارکشان را به طرف او دراز نمودند و به او اشاره کردند تا انگشترش را بردارد. نیازمند جلو آمد و انگشتر حضرت علی علیه السلام را از دستشان درآورد و با خود برد.

پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم نیز در حالی که نماز می خواندند صحنه را مشاهده فرمودند. طولی نکشید که جبرئیل نازل شد و این آیه را برای پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم نازل کرد. إِنَّما وَلِیُّکُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذینَ آمَنُوا الَّذینَ یُقیمُونَ الصَّلاةَ وَ یُؤْتُونَ الزَّکاةَ وَ هُمْ راکِعُونَ (مائده،آیه 55): بدانید که ولی شما (فرمانده شما) فقط خدا و پیامبر او و کسانى هستند که ایمان آورده‏اند؛ آنها که نماز را به پا مى‏دارند و در حالى که در رکوع نماز هستند، زکات می دهند.

گفته می شود خبر نزول این آیه و زکات دادن امام علی علیه السلام در شهر مدینه منوره پیچید و به گوش همگان رسید.




تاریخ : جمعه 91/8/12 | 5:53 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

طوفان همه چیز را خراب کرد

بجز مجسمه مریم مقدس!

طوفان سندی که با سرعت 130 کیلومتر درساعت ایالت های شرقی آمریکا را در نوردیده، تاکنون صدها کشته و زخمی بر جای گذاشته و حجم گسترده ای از ساختمان ها و تاسیسات شهری را تخریب کرده است. اما در این بین یک مجسمه حضرت مریم در میان خرابی ها سالم مانده است.

 




تاریخ : جمعه 91/8/12 | 5:49 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز