سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پرش مرگبار دختر!!
همسر او که شاهد مرگش بوده است میگوید وقتی او فهمید راه نجاتی وجود ندارد بازوهایش را از هم باز کرد و منتظر برخورد شد.

“ویولت روزلن” 37 ساله که در کارهای خطرناک شهرت خاصی دارد تصمیم داشت برای آخرین بار پرش خود را به همراه همسرش انجام دهد که این اقدام به قیمت جانش تمام شد.

پرداد : وی زنی است که بارها با پرش از ارتفاع و کارهای خطرناکی مثل ایستادن روی بال هواپیما هنگام پرواز و پرش از کوه نام خود را در این زمینه مطرح ساخته است ، او قصد داشت برای آخرین بار دریک کار هیجانی شرکت کند و بعد از بچه دار شدن دیگر این حرکات را انجام ندهد.

“ویولت” که چهارماهه باردار بود اهل سوئد است به همراه همسرش در آخرین پرواز شرکت کرد اما درست بعد از پرش متوجه شد که چترش باز نمیشود . همسر او که شاهد این صحنه ها بود هرچه تلاش کرد نتوانست خود را به او نزدیک کند و تنها شاهد سقوط دردناک این بانوی باردار بود.


او از سن 19 سالگی فعالیت خود در کارهای خارق العاده هیجانی شروع کرد. مادر 68 ساله اش میگوید هربار که متوجه میشدم او قصد پرش دارد نگران بودم و همیشه منتظر وقوع حادثه ای شوم بودم و میدانستم بالاخره این حادثه رخ خواهد داد.

او اخیرا در مصاحبه اش با یک شبکه تلویزیونی در سوئیس گفته بود : زندگی طبیعی برای من کسل کننده است و میدانم که مرگ همیشه در تعقیب من است اما وقتی پرواز میکنم احساس میکنم زنده هستم.

همسر او که شاهد مرگش بوده است میگوید وقتی او فهمید راه نجاتی وجود ندارد بازوهایش را از هم باز کرد و منتظر برخورد شد.

او در دم جان سپرده است . سرپرست تیم امداد حاضر درکوهستان محل سقوط میگوید هر مرگی درکوهستان دردناک است اما اینکه این زن یک ورزشکار شناخته شده و باردار بود این مسئله را تبدیل به یک تراژدی غمبار میکند.




تاریخ : پنج شنبه 91/6/30 | 8:25 صبح | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()
از معده دختر 19 ساله هندی که عادت به خوردن موهای سر خود داشت، یک کیلو و هشت گرم مو خارج شد.

به نقل از فارس، گروهی از پزشکان یک بیمارستان دولتی در هند طی یک عمل جراحی باز حدود یک کیلو و هشت گرم مو از معده دختر 19 ساله ای، خارج کردند.

پزشکان ادعا کردند که این بیمار یک مورد نادر بوده است. به گفته پزشکان توده ای از مو به دور یک نوع ماده گچی یا سنگی پیچیده شده بود و سپس به دیواره بخشی از روده، ما بین معده و دوازدهه، چسبیده بوده است.

این دختر که اهل ایالت مادیا پرادش هند است، عادت به خوردن موی سر خود و همچنین گچ در کلاس درس داشته اشت. بنابراین این عادت منجر به انسداد روده شده به طوری که وی در چند روز گذشته قادر به مصرف مواد غذایی و آب نیز نبوده است.




تاریخ : پنج شنبه 91/6/30 | 8:14 صبح | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()
مهر ماه مهربانی

 

کم کم  مدرسه ها آغاز می شود. امسال هم خدا به من توفیق داد که به آموزش فرشته های آسمانی بپردازم که به عنوان امانت چند صباحی به دست من  سپرده می شوند. خدا کند در امر آموزش و رسیدگی به آنها شرمنده ی خدا و امام زمان (عج الله) نشوم.. چون ذهن پاک بچه ها به دست ما معلم ها سپرده شده .معلم می تونه  بهترین راهنما برای  دانش

آموزان باشه.




تاریخ : سه شنبه 91/6/28 | 4:26 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

گزارش ترسناک و لحظه به لحظه


بعد از خوردن یک نوشابه!!

 
 
 
گزارش ترسناک و لحظه به لحظه بعد از خوردن یک نوشابه!!
گزارش ترسناک و لحظه به لحظه بعد از خوردن یک نوشابه!!

10 قاشق چای خوری شکر وارد بدنتان میشود،میدانید چرا با وجود خوردن این حجم شکر دچار
استفراغ نمی‌شوید؟چون ....
10 دقیقه بعد: 10 قاشق چای خوری شکر وارد بدنتان میشود،میدانید چرا با وجود خوردن این حجم شکر دچار استفراغ نمی‌شوید؟چون اسید فسفریک،طعم آن را کمی میگیرد و شیرینی اش را خنثی میکند.
20 دقیقه بعد: قند خونتان بالا میرود و منجر به ترشح ناگهانی و یکجای انسولین می شود،کبدتان شروع میکند به تبدیل قند به چربی تا قند خون بیشتر از این بالا نرود.
40 دقیقه بعد: حالا دیگه جذب کافئین کامل شده،مردمکهای چشم گشاد می شود،فشار خونتان بالا میرود و در پاسخ به این حالت،کبدتان قند را به داخل جریان خون رها می‌کند.گیرنده های آدنوزین مغز حالا بلوک می شوند تا از احساس خواب آلودگی جلوگیری کنند.
45 دقیقه بعد: ترشح دوپامین افزایش پیدا میکند و مراکز خاصی در مغز حالت سرخوشی ایجاد میکنند،تحریک میشوند.این همان مکانیسمی است که در مصرف هروئین منجر به ایجاد سرخوشی می‌شود.
60 دقیقه بعد: اسید فسفریک موجود در نوشابه،داخل روده کوچک،به کلسیم،منیزیم و روی میچسبد.متابولیسم بدن افزایش پیدا میکند.میزان بالای قند خون و شیرین کننده های مصنوعی،دفع هر چه بیشتر کلسیم را از طریق ادرار باعث می‌شوند.
مدتی بعد: کافئین در نقش یک داروی مدر (ادرار آور) وارد عمل میشود.حالا دیگر کلسیم و منیزیم و رویی که قرار بود جذب بدن شود،بیش از پیش از طریق ادرار دفع می‌شوند و به همراه آن مقادیر زیادی آب،سدیم و دیگر الکترولیت ها نیز از دست می‌رود.
مدتی بعدتر: کم کم آن غوغایی که در بدنتان ایجاد شده بود فروکش می‌کند و نوبت به افت قند می‌رسد.در این مرحله یا خیلی حساس و تحریک پذیر میشوید یا خیلی کرخت و بی حال.حالا دیگر تمام آن آبی را که از طریق نوشابه وارد بدن خود کرده بودید دفع کرده اید،آبی که میشد به جای اسید و کافئین و شکر ،حاوی مواد مفیدی برای بدنتان باشد.تا چند ساعت بعد اثر کافئین هم از بین میرود و شما هوس یک نوشابه دیگر میکنید.



تاریخ : سه شنبه 91/6/28 | 2:47 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()
کراتوسیس پیلاریس که همان پوست دانه مرغی است ،یک وضعیت پوستی ارثی بوده که در 40 درصد از جمعیت انسان ها احتمال بروز دارد.
 پوست مرغی یا کراتوسیس پیلاریس 1بیماری پوستی ژنتیکیه که معمولا تو قسمت نشیمنگاه ,ران ها, پشت ,بازوها ایجاد میشه. به نظر میرسه که پوست این افراد جوش زده یا به خاطر سرما مور مورشون شده اما در واقع اینجور نیست و پوست ظاهری دون دون دارد ،پوست این افراد به خاطر خشکی و ضخامت غیر طبیعی مجاری فولیکول مو به این شکل در می آید.
بیماری پوست مرغی در اثر هیپرتروفی و ضخیم شدن لایه شاخی پوست در منفذ فولیکول مو ایجاد میشود و با خشکی شدید پوست همراه است که موجب تشدید علائم میشود ، ارثی بوده و متاسفانه تاکنون فاقد درمان قطعی است.

البته استفاده از مرطوب کننده ها و ترکیبات رتینوئید تا حدودی آنرا کنترل میکند و گاهی اوقات ممکن است از PUVA هم استفاده شود. ولی اثر ماندگار و قطعی ندارد.

کرم کرایپل با فرمولاسیون خاص خود موجب مرطوب سازی و تنظیم ضخامت لایه شاخی پوست میشود ولی همانگونه که گفتم درمان قطعی و دائمی محسوب نمیشود.

پوست خشک و پوست دانه مرغی
 خشکی پوست یک امر بسیار شایع است.خشکی پوست در تمام سنین و بر اثر عوامل مختلف میتواند رخ دهد.کراتوسیس پیلاریس که همان پوست دانه مرغی است ،یک وضعیت پوستی ارثی بوده که در 40 درصد از جمعیت انسان ها احتمال بروز دارد.بعضی وقت ها کمک یک متخصص پوست برای تسکین دادن خشکی پوست و کراتوسیس پیلاریس بسیار ضروری می باشد.

کراتوسیس پیلاریس نوع پیشرفته ای از استعداد به خشکی پوست:برآمدگی های کوچک،گوشتی شکل و به رنگ قرمز را دانه مرغی شدن می نامند که به بافت پوست شکلی شبیه کاغذ شن مانند می دهد و شایع ترین قسمت آن در بالای بازوها و ران ها می باشد.
شایع ترین پوست دانه مرغی چه در کودکان و چه در بزرگسالان غالبا همراه با خارش میباشد،مخصوصا در هنگام زمستان یا در محیط های خشک و کم رطوبت.
زمانی که رطوبت افزایش می یابد به خصوص در تابستان پوست کمتر خارش داشته و رنگ متمایل به قرمز خود را از دست می دهد.

درمان

در حالی که این بیماری کم ضرر است،مردم معمولا به دنبال معالجه و کاهش خارش و کم کردن ظاهر این برآمدگی های کوچک هستند.مرطوب کردن می تواند به کم کردن خشکی و در نتیجه خارش پوست کمک کند.کرمهای تشکیل شده از اسید اوره و اسید لاکتیک معمولا تاثیر رطوبت خوبی بر جای می گذارند اما رطوبت به تنهایی نمی تواند سبب ناپدید شدن این دانه ها گردد.
برخی داروهای شیمیایی خوراکی و موضعی نقش موثری در کاهش یا حذف این ضایعات پوستی دارد.پزشک متخصص شما می تواند هر دو این گروه درمانی را رد کنار هم تجویز کند.
در حالی که عارضه پوست دانه مرغی به راحتی می تواند درمان گردد اما این درمان موقت است و اگر دوباره عود کند ،درمان باید بطور مداوم تکرار گردد.

 نکته آخر:طول درمان و بهبودی آن به شخص نیز بستگی دارد که بعضی ها بهتر به آن پاسخ می دهند،البته در بیشتر مواقع این مشکل در بزرگسالی حل می شود.



تاریخ : سه شنبه 91/6/28 | 2:37 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز