سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سبزی شاهی را با احتیاط مصرف کنید!
  سبزی شاهی را
با احتیاط مصرف کنید!! 
 
زیاده‌روی در مصرف سبزی شاهی برای روده بزرگ و مثانه ضرر دارد...

مصرف روزانه دو تا سه فنجان دم نوش سبزی شاهی در افزایش اشتها و رفع مشکلات گوارشی و کیسه صفرا مفید است.

به گفته متخصصین داروهای گیاهی، برای هر فنجان دم نوش یک تا دو قاشق شاهی کافی است و نباید در مصرف این گیاه زیاده‌روی کرد.

متخصصان دریافتند سبزی شاهی سرشار از ویتامین‌های C و A, E است.

امروزه مصرف این سبزی در زمینه گیاه پزشکی، تولید گیاهان دارویی و در آشپزی برای تهیه انواع سالادها، آش‌ها در تمام دنیا به کار می‌رود.




تاریخ : دوشنبه 91/6/27 | 9:57 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()
تحقیقات صورت گرفته توسط دانشمندان ثابت می‌کند که توت فرنگی موجب لطافت پوست و شفافیت آن می‌شود.
 دانشمندان علم تغذیه تاکید می‌کنند که میوه «توت فرنگی» دارای فواید بسیار برای سلامتی بدن است.

 
تحقیقات جدید صورت گرفته توسط یک محقق فرانسوی در مرکز پژوهش‌های بین‌المللی تحقیقات غذایی در فرانسه ثابت کرده است که میوه توت فرنگی حاوی مقدار زیادی ماده « پلی فنول» است.

 
پلی فنول ماده‌ای است که برای سلامتی بدن و درمان بسیاری از بیماری‌ها مفید بیان شده است.

 
براساس این تحقیق میوه توت فرنگی حاوی مقادیر بسیار زیادی ماده «آنتی اکسیدان» است که برای شفافیت پوست و لطافت آن بسیار مفید است و از جمله میوه‌هایی است که پیری و کهولت را به تاخیر می‌اندازد.



تاریخ : دوشنبه 91/6/27 | 4:7 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

استامینوفن زیاد بخوردید، ناشنوا می شوید

استفاده مداوم از داروهای ایبوپروفن و استامینوفن برای تسکین دردهای سر، کمر و غیره باعث کاهش حس شنوایی در زنان می شود.

 به نقل از نشریه اپیدمیولوژی بالینی نوشت: محققان دانشگاه بریگهام و بیمارستان زنان با بررسی 62261 زن 31 تا 45 ساله به مدت 14 سال در سالهای 2009-1995 که از این تعداد 10012 زن خود گزارش از دست دادن شنوایی را دادند، دریافتند که مصرف ایبوپروفن و استامینوفن به صورت 2 روز و یا بیشتر از آن در هفته در زنان کمتر از 50 سال با خطر از دست دادن شنوایی در آنها مرتبط است .
براساس این گزارش محققان افزودند که در مقایسه با زنانی که کمتر از یکبار درهفته ایبوپروفن مصرف می کردند،‌ زنانی که 2 تا 3 بار در هفته آنرا مصرف می کردند تا 13 درصد در خطر ابتلاء به کاهش شنوایی قرار گرفتند و زنانی که 5-4 روز در هفته این قرص را می خورند تا 21 درصد در معرض افزایش این خطر قرارگرفتند و زنانی که 6 روز و یا بیشتر در هفته از این دارو استفاده می کردند امکان بروز این خطر را در خود تا 24 درصد افزایش دادند.
از طرفی نتایج دیگر این مطالعه افزودکه زنانی که 3-2 روز در هفته استامینوفن می خوردند تا 11 درصد در معرض خطر کاهش شنوایی قرار گرفتند و زنانی که 5-4 روز در هفته این دارو را مصرف می کردند تا 21 درصد درمعرض خطر ابتلاء به این بیماری در مقایسه با زنانی که کمتر از 1 بار در هفته استامینوفن مصرف می کردند، قرار گرفتند.
به گفته محققان براساس این مطالعات هیچ ارتباطی بین مصرف قرص آسپیرین و کاهش حس شنوایی دراین افراد مشاهده نشده است.
گفتنی است NSAIDها با کاهش جریان خون به قسمت حلزونی گوش،‌عملکرد اندام های شنوایی را مختل می کنند که در این میان یک سوم از زنان آمریکایی در 50 سالگی و تقریبا دو سوم در 60 سالگی از دست دادن شنوایی را تجربه می کنند.




تاریخ : دوشنبه 91/6/27 | 4:3 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

 

سرقت از کوچکترین مدرسه دنیا

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: با تلاش و هوشیاری پلیس شهرستان دیر در استان بوشهر سارق کوچکترین مدرسه دنیا در مدرسه کالو طی یک عملیات دستگیر و روانه زندان شد.

حیدر عباس‌ز‌اده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر وقوع یک مورد سرقت از مدرسه کالو «کوچکترین مدرسه دنیا» بلافاصله پلیس وارد عمل شد، و در تحقیقات شبانه‌روزی و گسترده خود به فردی بنام «ح» مظنون که پس از صحت و سقم موضوع ضمن هماهنگی با مقامات قضایی در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کرد.

وی افزود: بنابراین گزارش، متهم در بازجویی‌های به عمل آمده توسط مأموران آگاهی شهرستان دیر به سرقت وسایل و تجهیزات ماهواره‌ای کوچکترین مدرسه دنیا اعتراف کرد و این وسایل سرقت شده به مدرسه بازگردانده شده و سارق نیز روانه زندان شد.

کشف و ضبط کالای عتیقه توسط پلیس بوشهر

عباس‌زاده ادامه داد: همچنین با تلاش و هوشیاری پلیس شهرستان بوشهر حین کنترل و گشت‌زنی در سطح شهر، تعدادی کالای عتیقه کشف و ضبط شد.

وی گفت: مأموران انتظامی شهرستان بوشهر در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی خود به فردی بنام «ع» مظنون شده و پلیس در بازرسی‌های به عمل آمده از این متهم تعداد هفت قطعه سنگ، 14 عدد سکه ، یک عدد مجسمه کوچک و یک عدد خنجر کشف و ضبط و متهم دستگیر و به همراه کالاهای کشف شده برای سیر مراحل قضایی به پایگاه انتظامی انتقال داده شد، ضمن اینکه متهم قصد انتقال این کالاها را از استان بوشهر به کرمانشاه داشته است.

کشف بیش از یک هزار ساعت مچی غیرمجاز در گناوه

این مقام انتظامی استان بوشهر در ادامه این گفت‌و‌گو اظهار داشت: پلیس شهرستان گناوه در یک عملیات بیش از یک هزار عدد ساعت مچی فاقد هرگونه مجوزی کشف و ضبط کرد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: مأموران آگاهی شهرستان گناوه حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی خود به یک دستگاه خودرو سمند مظنون شدند.

وی ادامه داد: پلیس بلافاصله خودرو را متوقف و در بازرسی‌های به عمل آمده از این فرد تعداد یک هزار و 70 عدد ساعت مچی خارجی فاقد مجوز کشف و ضبط کرد، خودرو حامل کالای قاچاق توقیف و راننده برای طی مراحل قضایی به پایگاه انتظامی انتقال داده شد.

عباس‌زاده گفت: ارزش محموله کشف شده بالغ بر 321 میلیون ریال برآورد شده است.




تاریخ : دوشنبه 91/6/27 | 3:52 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

مواد غذایی برای افزایش بهره هوشی

برخی از مواد غذایی منجر به کاهش راندمان مغز می گردند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با مواد غذایی آشنا کنیم که باعث می شوند تا فردی باهوش تر باشید.

 بهره هوشی افراد به عوامل متعددی وابسته است و یکی از همین عوامل به خورد و خوراک روزانه افراد باز می گردد. به این معنی است که خوردن مواد غذایی خاص می تواند باعث کاهش یا افزایش بهره هوشی شود. برخی از مواد غذایی منجر به کاهش راندمان مغز می گردند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با مواد غذایی آشنا کنیم که باعث می شوند تا فردی باهوش تر باشید.

1- غلات سبوس دار

مواد غذایی تهیه شده از غلات سبوس دار که به آرامی هضم می شوند، سوخت مورد نیاز برای مغز شما را تامین می کنند. با اینکه مغز شما تنها سه درصد از وزن بدنتان را شامل می شود، بیش از 20 درصد انرژی شما را مصرف می کند. منابع غنی انرژی را می توان در آرد گندم سبوس دار، برنج قهوه ای و دیگر غلاتی که به همراه سبوس پخت می شوند یافت.

2- انواع توت

آنتی اکسیدان های موجود در توت ها موجب می شوند تا شما حافظه ای قوی تر و قدرت هماهنگی بالاتری را در اختیار داشته باشید.

3-شکلات تلخ و قهوه

در کل به خاطر داشته باشید که مواد حاوی آنتی اکسیدان به جز خاصیت ضد سرطانی شان، جزو مواد مفید برای مغز شما محسوب می شوند. شکلات و قهوه هم از این قاعده مستثنی نیستند و مصرف آنها به سلامت بیشتر مغز کمک می کند.

4- غذاهای دریایی

حتما امگا3 را میشناسید. اسید چربی ای که یکی از ارکان اصلی سلامت قلب و عروقی به شمار می رود. امگا3 موجب می شود تا سلول های مغز شما بهتر حفاظت شوند. شما می توانید با خوردن غذاهای دریایی چرب، سلامت مغز خود را تامین کنید. البته به خاطر داشته باشید که مصرف بیش از حد غذای دریایی ممکن است منجر به مسموم شدن به واسطه جیوه موجود در بدن ماهی گردد.




تاریخ : دوشنبه 91/6/27 | 3:39 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز