سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

13900823085132 PhotoA

چه لپ تاپی برای خرید

مناسب است؟

خرید لوازم رایانه‌ای به خصوص رایانه‌های قابل حمل به موازات توسعه تکنولوژی بیشتر شده است، اما بسیاری از افراد شاخص‌های یک خرید خوب را نمی‌دانند که در نهایت منجر به پشیمانی آنها می‌شود.

به گزارش مشرق، رشد تکنولوژی در تمامی ابعاد جوامع عصر حاضر، تمایل افراد را به بهره‌برداری از ابزارهای تکنولوژی در جهت زندگی راحت‌تر و با آسایش بیشتر، ارتقاء داده است.

رایانه‌های شخصی و میز کارهای دیجیتالی قابل حمل که از ارکان اصلی چنین جامعه‌ای است تا چند سال گذشته به عنوان کالای لوکس به آنها نگاه می‌شد و به قولی تنها می‌توانستیم در سبد کالای اقشار مرفه جامعه آن را بیابیم؛ اما پیشرفت ظرف چند سال کار را به جایی رسانیده که برخی کشورها درصدد تولید رایانه‌های قابل حمل و سبک‌تر از رایانه‌های کنونی هستند تا دانش‌آموزان نیز بتوانند به راحتی آنها را حمل کنند و به این واسطه علاوه بر صرفه‌جویی‌های اقتصادی که از قبل حذف لوازم التحریر ایجاد می‌شود، آموزش‌های حرفه‌ای و مورد نیاز آینده نیز از همان کودکی به فرزندان ارائه شود تا راه پیشرفت را با سرعتی بیشتر طی کنند.

اما گام ابتدایی و مهمی که همواره با سؤالی مانع تصمیم‌گیری ما می‌شود، این است که چه رایانه‌ای را انتخاب کنیم و در میان انبوهی از مارک‌ها و محصولات کدامین یک با نیازهای ما تطابق بیشتری دارد و در کل برای ما مناسب است؟ که البته این تناسب هم می‌تواند از بعد قیمت و هم می‌تواند کارایی و کیفیت محصول را شامل شود.

اولین اقدام مؤثر این است که پس از قطعی شدن خرید، میزان هزینه کرد خود را مشخص کنیم تا با رسیدن در پشت ویترین‌هایی که مملو از اجناس خیره کننده است دچار سردرگمی نشویم و مستقیماً به سراغ مدل‌هایی برویم که در حد و توان ماست.

سردرگمی هنگام خرید محصولات رایانه‌ای امری طبیعی است که نه تنها برای افراد با تجربه کمتر اتفاق می‌افتد بلکه در بسیاری از موارد کسانی را هم که اطلاعات خوب و پرباری از بازار و محصولات دارند، گرفتار خود می‌کند و بر همین اساس این قبیل افراد پیش از خرید علاوه بر مشخص کردن میزان هزینه کرد خود برای جلوگیری از اتلاف وقت‌شان، نوع و برند جنس را نیز انتخاب می‌کنند.

با دانستن اینکه همواره باید اولویت با کارایی و کیفیت باشد، سری به بازار این محصولات می‌زنیم و در پشت ویترین‌ها با انواع محصولاتی روبرو می‌شویم که مشخصات هر یک بر روی آنها قرار گرفته است و از این طریق می‌‌توانیم به کارایی یک محصول پی‌ببریم.

فاکتورهای اصلی که باید توجه خود را متمرکز بر روی آنها کنیم پردازنده (CPU)، پردازنده گرافیکی (GPU)، حافظه اصلی (RAM)، هارددیسک (H.D.D)، سایز نمایشگر (Monitor)، سیستم عامل (OS) است که البته ممکن است اطلاعات پیرامونی دیگری نیز بر روی محصولات نظیر اطلاعات گذرگاه‌ها (FSB) ، BIOS ، وزن و امکانت اضافی نظیر دوربین وب (Web Camera) وجود داشته باشد که در مراحل بعدی و برای انتخاب بین چندین محصول با خصوصیات فنی یکسان مورد استفاده قرار گیرند.

پردازنده مرکزی
پردازنده مرکزی یا CPU که مغز رایانه را شامل می‌شود به صراحت گویای این است که برای داشتن سیستمی باهوش‌تر و با توان بیشتر باید از پردازنده‌های با قدرت بالاتر و به روزتری استفاده کرد؛ با قدرت از این جهت که توان بالایی در پردازش داده‌ها دارند و به روز نیز از این بعد که اتلاف توان کمتری داشته باشند.

نمونه‌های بساری از پردازنده‌ها در بازار حضور دارند که معمولاً با توجه به توسعه روز افزون تکنولوژی عمر آنها خیلی بلند نیست و ممکن است پردازنده‌ای که به سر سل نرسیده، خانواده‌ای جدیدتر از خود را در بازار مشاهده کند.

پردازنده‌های رایج بازار از خانواده اینتل در حال حاضر Core i3/5/7ها هستند؛ Core i3 و Core i5 در یک رنج قرار دارند و تقریباً در پردازنده‌های موجود در بازار برای یک رایانه خوش دست و سریع به کار می‌روند که البته قیمت مناسبی نیز دارند و البته هر دو با دو هسته و با قابلیت Hyper Threading توان خود را تا حد چهار هسته‌‌ای‌ها ارتقاء می‌دهند.

Core i5 دارای قابلیت Turbo Boost است یعنی در مواردی که میزان فعالیت پردازشگر بیش از حد شود و حجم درخواست‌ها زیاد شود تا حدی توان استاندارد را تا حد پیش بینی شده‌ای بالا می‌برد که اورکلاکرها در سیستم‌های خود برای افزایش سرعت رایانه خود از چنین کاربردهایی در سطح وسیع بهره می‌برند.

در کل پردازشگرهای این خانواده را به افرادی که به دنبال سیستمی کارا با قیمت مناسبی هستند، معمولاً پیشنهاد می‌دهند.

Core i7ها هم هرچند از خانواده نامی قبلی هستند اما قدرت پردازش و توان مصرفی آنها بسیار بالاست و بر روی سیستم‌های حرفه‌‌ای نصب می‌شود؛ معمولاً خانواده‌های 4 هسته‌ای این پردازنده‌ها بیش از دو هسته‌ای ها کاربرد دارد و در جایگزین سیستم‌های خانگی هستند که معمولاً به دلیل سنگینی حمل و نقل آنها کمتر صورت می‌گیرد.

البته ویژگی جذابی که سرعت و کارایی این پردازنده را از سایرین متمایز کرده، Hyper Threading است که 4 هسته این پردازنده را به صورت مجازی تا حد 8 هسته ارتقاء می‌دهد.

شرکت AMD هم در بازار پردازنده‌ها حضوری نه به صورت رقابتی با اینتل اما تا حدی فعال دارد و خانواده‌های معروف آن را در بازار با نام‌های Turion و Phenom دارد که Turion معمولاً دو هسته‌ای و Phenom از 2 تا 4 هسته‌ای در بازار موجود دارد اما خوب به دلیل توان مصرفی بالا چندان مورد استقبال قرار نگرفتند.

پردازنده‌های گرافیکی که باز هم در رده پردازنده‌ها هستند اما گرافیک رایانه‌ها را در بر می‌گیرند و برای خوره‌های بازی یکی از ارکان اصلی در انتخاب یک رایانه به حساب می‌آید که معمولاً شاخص‌های بسیاری نظیر سرعت و تعداد سایه زن‌ها، توان پردازش 3 و 2 بعدی و داشتن سرعت فریم مناسب است که معمولاً سرعت فریم هر چه بالاتر انتخاب شود قدرت کارت گرافیک بیشتر شده و به همان اندازه که پول بیشتری باید پرداخت کرد می‌توان از بازی نیز لذت برد.

مقدار رم پردازنده‌های گرافیکی رابطه مستقیمی می‌تواند با اجرای صحنه‌ها و فریم‌ها داشته باشد به نحوی که اگر ظرفیت آن بالا باشد می‌تواند حجم بیشتری از تصاویر بزرگ را حمل کند اما اگر ظرفیت کمی داشته باشد و اندازه تصاویر ارسالی از پردازنده بزرگ باشد، تأخیر در ارسال فریم‌ها پیش می‌آید و صحنه کند یا متوقف می‌شود.

Nvidia ، ATI و Intel نیز از جمله تولیدکنندگان در این بخش به شمار می‌روند که هر کدام دارای انواع مختلفی از محصولات در حوزه گرافیک رایانه‌ای هستند.

* حافظه اصلی
نوبت به رم‌ها یا حافظه‌های اصلی می‌رسد که رابط اصلی بین حافظه جانبی، ورودی و خروجی با پردازنده مرکزی هستند و معمولاً با توجه به حجم پردازش مورد نیاز، میزان آنها انتخاب می‌شود و معمولاً با توجه به اینکه در برابر کارایی که ارائه می‌دهند قیمت‌های زیادی ندارند توصیه می‌شود که تا حد امکان بالاترین میزان آنها انتخاب شود مخصوصاً اگر با رایانه فعالیت‌های خاصی داشته باشیم که نیاز به بارگذاری حجم وسیعی از اطلاعات در اختیار سی پی یو باشد.

با توجه به اینکه سیستم عامل‌ها با نسخه‌های به روزتری هر روزه در حال عرضه به بازار هستند و حداقل‌هایی را برای اجرا بر روی رایانه مورد نیاز دارند باید ترجیحاً حافظه‌ای را انتخاب کرد که تطابق کامل با این نیاز داشته باشد و موجب کندی سیستم در پردازش‌های سنگین نشود.

رم‌های موجود در بازار DDR/DDR2 و DDR3 هستند که از سال 2008 به بعد و رفته رفته با آمدن Core iهای اینتل نمونه‌های آنها پدیدار شد که در عمل قابلیت انتقال دابل دیتا را دارند که این میزان در DDR2 به 4 و در DDR3 به 8 واحد انتقال داده در یک واحد زمانی می‌رسد؛ که البته باید دانست به علت عدم سازگاری DDR2 با DDR3ها هنگام خرید رایانه های شخصی باید آگاه بود تا مادربرد سازگار با آنها را انتخاب کرد.

* هارددیسک
هارددیسک‌ها که بعد از سیل تایلند با رشد قیمت مواجه شدند این روزها در بازار آقایی می‌کنند و شاید برای خرید یک محصول مجبور باشیم بخش قابل توجهی را صرفاً برای هارد آن اختصاص دهیم.

هارددیسک‌ها بسته به کار و میزان اطلاعات ذخیره شده در سیستم باید انتخاب شوند که از 120 گیگابایت شروه و تا بیش از 1 ترابایت ظرفیت دارند و مارک های مختلفی نیز در بازار برای آن وجود دارد.

البته با توجه به افزایش استفاده از حافظه‌های جانبی بیرونی، می‌توان گفت اگر با محدودیت در اندازه وسایل ذخیره‌سازی درونی مثل اردهای درون سیستم روبرو شویم جای نگرانی ندارد چرا که می‌توانیم از نمونه‌های رایج بیرونی (External) نیز استفاده کنیم.

مارک و سایز نمایشگرها نیز یک فاکتور کاملاً سلیقه‌ای برای انتخاب لپ تاپ‌ها به شمار می‌رود ولی معمولاً عرف است که اگر نیاز به حمل و نقل سیستم دارید از نمایشگرهای با اندازه کوچک‌تر استفاده کنید چرا که رابطه مستقیمی با وزن دستگاه دارند.

* باتری
باتری در لپ تاپ‌ها با توجه به اینکه شاخصه مهمی به حساب می‌آید باید به عناوین 6 و 9 سلولی توجه داشته باشیم و بدانیم که با یک باتری 6 سلولی می‌توانیم تا 8 ساعت لپ تاپ خود را روشن نگاه داریم که البته این روند با افزایش توان مصرفی پردازنده و فعالیت‌های سنگینی که انجام می‌دهد به مرور زمان اُفت خواهد کرد که برای جلوگیری از چنین موضوعی می‌توانیم به سراغ 9 سلولی‌ها برویم.

اگر با در نظر گرفتن عوامل فوق توانستیم نمونه خوب و کارایی از یک محصول را انتخاب کنیم حال خوب است که در خانواده آنها به تجهیزات جانبی نظری انداخته و آن نمونه‌ای را برگزینیم که دارای بیشترین امکانات جانبی نیز هست و بهتر است که سلیقه را در این قسمت وارد تصمیم گیری کنیم و بین چند محصول با یک کیفیت، نمونه‌ای را انتخاب کنیم که دارای زیبایی بیشتری از دید ماست.




تاریخ : جمعه 91/6/24 | 4:49 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

غذاهایی که زانو درد را درمان

می کنند!!

شایع‌ترین علت‌ درد زانو استئوآرتریت است. درمان‌های مختلفی از جمله فیزیوتراپی و انجام ورزش‌هایی نظیر پیاده‌روی و شنا، کاهش وزن، درمان‌های دارویی، تزریق استروئید یا حتی جراحی تعویض مفصل زانو برای این بیماران انجام می‌گیرد، ولی تحقیقات جدید نشان داده است تغییر رژیم غذایی، تأثیر به سزایی در درمان این بیماری دارد. بعضی از غذاها دارای اثر ضدالتهابی و ضددرد برای آرتریت و دیگر انواع زانودرد محسوب می‌شوند.

ماهی بخورید

اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی، ضدالتهاب طبیعی است. از آنجا که کاهش التهاب مفصل باعث کاهش درد زانو می‌شود، می‌توان گفت اثرات ضدالتهابی امگا 3 منجر به کاهش درد زانو می‌شود. همچنین تحقیقات دیگری نشان داده است اسیدهای چرب امگا 3 همچنین باعث کاهش سفتی صبحگاهی مفصل زانو در بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید می‌شود.

علاوه بر این، اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی نه‌تنها عوامل ایجادکننده التهاب را مسدود می‌کند، بلکه از فعالیت پروتئین‌هایی که به خوردگی غضروف مفصل زانو منجر می‌شود نیز جلوگیری می‌کند.ماهی قزل‌آلا، ماهی تن، ساردین، شاه‌ماهی و… بهترین منابع حاوی امگا 3 محسوب می‌شود. همچنین مصرف کپسول‌های روغن ماهی نیز مفید است.

در آخر باید به این نکته توجه کنید که خوردن ماهی به دلیل نداشتن عوارض جانبی بسیار مفیدتر از مصرف داروهای ضدالتهابی شیمیایی است.

آب پرتقال بنوشید

آب پرتقال منبعی بسیار غنی از ویتامین ‏C‏ است. استئوآرتریت باعث خوردگی استخوان می‌شود. تحقیقات نشان داده است در افرادی که از مقادیر قابل ملاحظه ویتامین ‏C‏ استفاده کرده‌اند این عارضه کمتر دیده می‌شود.منابع غنی ویتامین ‏C‏ شامل پرتقال، فلفل سبز، گریپ‌فروت، توت‌فرنگی، انبه و کیوی است. نوشیدن یک لیوان آب پرتقال در مقایسه با خوردن آن، 25 درصد بیشتر ویتامین ‏C‌‎‏ مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند.

سویا را در سبد غذایی خود بگنجانید

سویا سرشار از ماده‌ای به نام ایزوفلاون (نوعی هورمون گیاهی) است که اثرات ضدالتهابی دارد.

اسفناج و پیاز بیشتری مصرف کنید

اسفناج سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های لوتئین و زآگزانتین است که درد ناشی از استئوآرتریت را کاهش می‌دهد. همچنین این آنتی‌اکسیدان‌ها از ایجاد عوارض بینایی این بیماری جلوگیری می‌کنند.

از ادویه‌های مناسب استفاده کنید

ماده رنگی موجود در زردچوبه دارای خاصیت ضدالتهابی است. این ماده رنگی شبیه داروهای بازدارنده ‏COX-2‎‏ عمل می‌کند و باعث کاهش تورم مفاصل می‌شود.

از زنجبیل بیشتر استفاده کنید

از زنجبیل به طور سنتی در درمان دل‌درد استفاده می‌شود. تحقیقات نشان داده است این ماده گیاهی در بیماران مبتلا به استئوآرتریت باعث کاهش التهاب و درد مفاصل به خصوص هنگام راه رفتن و ایستادن می‌شود.

چند مورد را در رژیم غذایی خود رعایت کنید

‏* وزن خود را با تغییر عادت غذایی و ورزش کاهش دهید.

* از مصرف مواد قندی و چرب به خصوص چربی اشباع‌شده خودداری کنید.

* در رژیم غذایی خود بیشتر از میوه و سبزیجات استفاده کنید.

* از مواد غذایی حاوی کلسیم و آهن بیشتر استفاده کنید.

* حداقل دو بار در هفته از ماهی به جای گوشت قرمز استفاده کنید.

* از آنجا که رژیم غذایی پرکربوهیدرات مانند نان، برنج، ماکارونی و… موجب اضافه وزن و همچنین التهاب می‌شود، توصیه می‌شود تا حد مقدور از مصرف این نوع غذاها در رژیم غذایی روزانه خودداری کنید.

 




تاریخ : جمعه 91/6/24 | 4:45 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

 

آقازاده‌ای که پیکرش 9 ماه بعد از شهادتش

برگشت!!

دبیر کل حزب الله لبنان و همسرش با صراحت اعلام کردند که جسد فرزندشان هیچ تفاوتی با سایر اجساد شهدا که در اسارت اشغالگران بود ندارد و همراه آنان بازخواهد گشت.

شنبه شب مورخ 27 ژوئن سال 1998، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در دفتر کارش، منتظر ورود کاروان پیکرهای شهدای لبنانی بود که در پی مذاکرات غیرمستقیم و موفقیت آمیز میان حزب‌الله و اسرائیل، به میهن باز می‌گشتند. پیکرها کفن پوش و در پرچم سرخ رنگ لبنان پیچیده شده بودند.
آقای دبیرکل چهره آرام رهبر چهل ساله‌ای را داشت که ظاهری ساده و آراسته و محاسن سیاه و انبوهش که مرزی بین عمامه سیاه و محاسن او دیده نمی‌شد، چشم همگان را خیره می‌کرد.
او منتظر رسیدن پیکر فرزند خود، سید هادی بود که یک سال قبل در نبرد با صهیونیست‌ها در منطقه اشغالی «سجد» در نوار امنیتی جنوب لبنان به شهادت رسیده بود.

درک احساس سید حسن نصرالله درباره بازگشت پیکر فرزندش چندان دشوار نبود، اما سخن درباره تحصیلات، نوجوانی، همسالان، داوطلب شدن سید هادی برای حضور در میدان رزم، آخرین ملاقات او با پدر و واکنش مادر دادغدیده، بسیار دشوار بود.
در میان سخنان سید حسن، این نکته توجه همه را جلب کرد. او گفت که خبر شهادت فرزندش سید هادی و سه نفر از همرزمان او را روز جمعه‌ای به او اطلاع دادند که فردای آن روز قرار بود مراسم پرشوری با حضور توده مردم به منظور همبستگی با مقاومت برگزار شود.
سید حسن نصرالله گفته بود: «سعی کردم با لغو مجلس عزاداری، برنامه مراسم را تغییر دهم تا برخی از افراد تصور نکنند که به خاطر هادی و همرزمان او ترتیب داده شده است. این شیوه مناسبی برای استقبال از پیکرهای شهدا نیست. بر شهید نباید گریست. شهید الگو و اسوه و مایه عزت و سربلندی امت است. طبق برنامه قرار بود که بعد از مراسم عزاداری سخنرانی کنم. هنگامی که پشت تریبون قرار گرفتم با ده‌ها دوربین تلویزیونی با نورافکن‌های قوی روبرو شدم. گرما فوق‌العاده طاقت فرسا بود. به ویژه این که نورافکن‌ها حرارت زیادی تولید می‌کردند و به چشم انسان آسیب می‌رساندند مخصوصا برای کسانی مثل من که از عینک استفاده می‌کنند، خیلی دشوار است.

سخنرانی را مثل همیشه شروع کردم و لحظاتی بعد احساس کردم چیزی را نمی‌بینم. از شدت گرما، عرق از سر و صورتم سرازیر شده و شیشه‌های عینکم را پوشانده بود. خواستم دستم را دراز کنم و از روی میز تریبون دستمال کاغذی بردارم و عرق روی چشم و صورتم و دست کم شیشه‌های عینکم را تمیز کنم. اما در یک لحظه به فکرم رسید که برخی از دوربین‌های تلویزیونی ممکن است برنامه تولیدی خود را به اسرائیل بفروشند و همه گمان کنند که من برای فرزندم گریه و اشک‌هایم را پاک می‌کنم، بنابراین ترجیح دادم صورتم خیس بماند، ولی به دست دشمن بهانه ندهم که بگوید پدر داغدیده، پشت تریبون ایستاده بود و برای جوان ارشد خود گریه می‌کرد و در عین حال دیگران را به شهادت در راه خدا فرا می‌خواند. من یکی از خانواده‌های شهدا بیش نیستم».
 

اما ماجرا از این قرار بود که:
روز دوازدهم سپتامبر سال 1997 سه تن از رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان در حمله به یکی از مواضع ارتش صهیونیستی در نزدیکی پایگاه صهیونیست‌ها در محور «سجد» در «جبل الرفیع» در منطقه اشغالی «اقلیم التفاح» در جنوب لبنان به شهادت رسیده و پیکر آنان به دست اشغالگران افتاد.
تلویزیون رژیم صهیونیستی بدون اطلاع از هویت این سه نفر، تصویر اجساد  آنان را به نمایش گذاشت. مدت زیادی نگذشت که مشخص شد که یکی از این سه تن، سید هادی، فرزند سید حسن نصر‌الله، دبیر کل حزب‌الله است.

سران تل آویو تصور می کردند که به فاصله کمی از شکست مفتضحانه در عملیات انصاریه، به پیروزی بزرگی رسیده اند و با در دست داشتن این غنیمت بی نظیر، خواهند توانست باج کلانی از دشمن سرسخت خود دریافت کنند. دشمنی که تا آن زمان بارها تل آویو را وادار کرده بود به خاطر تحویل گرفتن اجساد چند سرباز عادی، بهایی سنگین بپردازد. اما خیلی سریع معلوم شد که چنین آرزویی دست نیافتنی است.

دبیر کل حزب الله لبنان و همسرش با صراحت اعلام کردند که جسد فرزندشان هیچ تفاوتی با سایر اجساد شهدا که در اسارت اشغالگران بود ندارد و همراه آنان بازخواهد گشت.
سرانجام 9 ماه بعد، در 27 ژوئن 1998، به دنبال عملیات تبادل بقایای اجساد اشغالگران به درک واصل شده در عملیات موسوم به «انصاریه» با پیکر 40 شهید مقاومت اسلامی لبنان، پیکر پاک سید هادی نصرالله به لبنان بازگشت.
 
 
تصویر شهید سید هادی نصرالله وقتی بر روی یکی از ساختمانهای اتوبان شیخ فضل‌الله تهران بود

تصویر زیر پیکر سردار شهید سید هادی نصرالله است که در نبرد رودر رو با اشغالگران صهیونیست  درمنطقه "جبل الرفیع" به همراه دو همرزم دیگرش ("علی کوثرانی" و "هیثم مغنیه") شربت شهادت نوشید و پیکر پاکش به دست صهیونیست افتاد.
این عکس از روی فیلمی که کانال سراسری رژیم صهیونیستی پخش کرده گرفته شده است.

 ترجیح دادیم بر خلاف خیلی ها که این روزها یاد 11 سپتامبر و تبعات آن می کنند، از 12 سپتامبر و تبعات آن یاد کنیم.
هیچ توضیح دیگری در باره این عکس نیست مگر این چند بیت: 

ای یکه سوار شرف! ای مرد تر از مرد!

بالایی من! روح تو در خاک چه می کرد؟

دیروز یکی بودیم با هم ولی امروز

تو نورتر از نوری و من گردتر از گرد




تاریخ : جمعه 91/6/24 | 11:50 صبح | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

در مورد این سوزن های

شفابخش بیشتر بدانیم!!

طب سوزنی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین طب‌های سنتی چینی است که بیشترین مقبولیت رو در جامعه پزشکی کلاسیک به دست آورده.

طب سوزنی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین طب‌های سنتی چینی است که بیشترین مقبولیت رو در جامعه پزشکی کلاسیک به دست آورده. به عنوان مثال موسسه ملی سلامت آمریکا یا خدمات ملی درمانی انگلیس از جمله موسساتی هستند که اثربخشی طب سوزنی برای بیماری های خاص را تایید می‌کنند.
طب سوزنی همانند بیشتر درمان های شرقی، بر تعادل انرژی حیاتی (انرژی چی ) تکیه دارد. به باور این طب، جریان نادرست چی، در بدن موجب به وجود آمدن بیماری می‌شود و با برقراری تعادل انرژی، می‌توان سلامتی را به بیمار بازگرداند. این برگرداندن تعادل از طریق وارد کردن سوزن های بسیار نازک در نقاط مشخصی از بدن صورت می‌گیرد.

شیوه درمان
متخصصان طب سوزنی، اعتقاد دارند که جریان انرژی در بدن از طریق کانال‌های انرژی ( مریدین‌ها) صورت می‌گیرد و بیماری به خاطر جریان نامنظم انرژی در کانال‌ها یا بلوک شدن در آنها است. برای رفع این مشکل، سوزن‌های ریزی در نقاط حیاتی (نقاط سوزنی) وارد می‌کنند. این نقاط در مسیر کانال‌های انرژی قراردارند و نقشه کاملی از آنها به مرور زمان توسط متخصصان این روش تهیه شده است. ( تصویر پایین نقشه تقریبا کاملی از این نقاط است )

طب سوزنی

 

هنوز هیچ توضیح علمی‌ برای اثرات طب سوزنی وجود ندارد. تنها یک تئوری وجود دارد که می‌گوید احتمالا طب سوزنی با وارد کردن درد به بدن، باعث می‌شود بدن به صورت طبیعی مواد کاهش دهنده درد همچون اندورفین‌ها را تولید و باعث کاهش درد و بهبود بیماری شود.


طب سوزنی به شیوه متفاوت
در سال‌های اخیر، تجربه‌هایی به دست آمده است که این سئوال را طرح کرده که آیا فقط باید در نقاط مشخص شده سوزن را فرو کرد یا نیازی نیست روش سنتی را انجام داد. در این تجربه‌ها، سوزن‌ها در نقاطی به غیر از نقاط حیاتی وارد می‌کنند و در کمال تعجب نتایج به دست آمده با این روش، تفاوت زیادی با روش سنتی چینی نداشته است. این نتایج باعث شده است که عده‌ای فقط خود عمل وارد کردن سوزن را کافی بدانند و زیاد به دستور عمل‌های سنتی عمل نکنند.


آیا سوزن‌ها موثرند
همان طور که اشاره شد، هنوز هیچ توضیح دقیق و علمی برای اثر بخشی طب سوزنی وجود ندارد، اما مشاهدات آماری موثر بودن آن را در کاهش درد نظیر سردرد میگرنی و کمردرد مزمن نشان داده است. در بیماری‌هایی دیگر نظیر حالت تهوع و همچنین نازایی طب سوزنی نتایج متفاوتی مثبت و منفی داشته است. به هر حال با توجه به اینکه این طب اثرات منفی خیلی خیلی کمی ‌دارد و معمولا خودش باعث ایجاد عارضه‌ای نمی‌شود (البته در صورت مراجعه به متخصص با تجربه)، بنابراین می‌توان با خیال راحت و بدون نگرانی این شیوه درمان را در کنار شیوه‌های نوین تجربه کرد. اما باید توجه داشت که مثل شیوه‌های دیگر درمان سنتی، به هیچ عنوان نباید درمان‌های معمول خود را قطع کنید که می‌تواند اثرات بسیار بدی بر سلامت شما داشته باشد.


طب سوزنی در ایران
در ایران، طب سوزنی بسیار طرفدار دارد و پزشکان زیادی با این شیوه به طبابت مشغول هستند. در بهمن سال 90 هم، اولین مرکز دانشگاهی طب سوزنی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد افتتاح شد، که به صورت علمی‌ و تخصصی به درمان بااین شیوه می‌پردازند.
اما به هرحال بهتر است به توصیفات اغراق شده اطرافیان از خواص جادویی این طب گوش ندهید و خودتان شروع کنید به سرچ کردن توی اینترنت و خواندن در مورد این شیوه درمان. بعد خیلی بهتر می‌توانید تصمیم بگیرید از این طب استفاده کنید یا نه. شاید شما فکر کنید مثلا سنگ درمانی اثر بهتری روی شما بدن شما می‌گذارد، پس این رو امتحان کنید. درمان خیلی از بیماری‌ها نه در علم پزشکی، و نه در طب‌های سنتی قطعی نیست. بنابراین مهم‌ تصمیم آگاهانه شما برای انتخاب یک شیوه درمان است که خودتان احساس بهتری نسبت به آن دارید.




تاریخ : جمعه 91/6/24 | 11:43 صبح | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()
سرقت از بانک توسط دختربچه 14ساله!!
یک دختربچه 14 ساله روس مسلح به چاقو می خواست به یک بانک دستبرد بزند اما توسط ماموران امنیتی دستگیر شد.

 به نقل از جام ؛ خبرگزاری فرانسه نوشت: در شهر ایژوسک واقع در منطقه اورال روسیه یک دختربچه 14 ساله که مسلح به چاقو بود به قصد سرقت وارد یک بانک شد.

پلیس روسیه اعلام کرد که این نوجوان نقابدار و مسلح به چاقو پس از ورود به یک بانک شهر ایژوسک و تهدید یک زن صندوقدار خواستار 200 هزار روبل معادل 6260 دلار اسکناس شد.

ماموران امنیتی بانک به سرعت نوجوان را دستگیر کردند.

دخترک در بازجویی گفت که به این پول نیاز داشته تا از خانه فرار کند و سپس به زندگی اش خاتمه دهد. مادر دخترک از پدرش جدا شده و با مرد دیگری ازدواج کرده است.

این نوجوان که دانش آموزی ساعی است قادر به ادامه زندگی با مادر و نا پدری اش نبود زیرا از سختگیری های بی دلیل آنها به تنگ آمده بود.

دختر نوجوان پس از دادن تعهد که شهر را ترک نخواهد کرد و رفتاری صحیح در پیش خواهد گرفت، ساعاتی پس از دستگیری آزاد شد. با این حال، وی به عنوان متهم در ارتکاب سرقت مسلحانه محاکمه خواهد شد.




تاریخ : جمعه 91/6/24 | 9:3 صبح | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز