سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

بسیاری از ما ساعت‌ها پشت کامپیوتر می‌نشینیم و از این سیستم استفاده می‌کنیم که موجب ورم کردن چشم‌ها می‌شود، در این موارد تنها کافی مشتی نمک را در آب ولرم حل کنید و با آغشته کردن پنبه‌ای به محلول و مالیدن آن اطراف چشم به فرونشاندن ورم اطراف چشم‌هایتان اقدام کنید.
به نقل از فارس، نمک این ماده غذایی که ما تنها از آن برای طعم دادن به غذا استفاده می‌کنیم، کابردهای مفید و سودمند دیگری نیز دارد که در زیر به 10 مورد آن اشاره خواهد شد.
 
1- ورم چشم‌ها

بسیاری از ما ساعت‌ها پشت کامپیوتر می‌نشینیم و از این سیستم استفاده می‌کنیم که موجب ورم کردن چشم‌ها می‌شود، در این موارد تنها کافی مشتی نمک را در آب ولرم حل کنید و با آغشته کردن پنبه‌ای به محلول و مالیدن آن اطراف چشم به فرونشاندن ورم اطراف چشم‌هایتان اقدام کنید. نمک رطوبت اطراف چشم را گرفته و با کشیدن پوست از میزان ورم آنها می‌کاهد.

2- از بین بردن لکه‌های سخت

نمک به ما در از بین بردن بسیاری از لکه‌های سخت که بر لباس‌ها می‌نشیند، کمک می‌کند که از جمله آنها باید به پاک کردن لکه‌ خون بر لباس با استفاده از محلول نمک و آب سرد و پس از آن شستن لباس با صابون و آب گرم اشاره کرد.

همچنین با استفاده از نمک و آب داغ می‌توان لکه‌های عرق برجای مانده بر لباس‌ها را از بین برد، همانگونه که می‌توان با ریختن لباس‌های سفید در آب نمک و جوش شیرین در حال جوش، سفیدی لباس‌ها را به آنها بازگرداند.

3- نرمی پوست

با افزودن نمک به مقداری روغن زیتون و مالیدن آن بر روی پوست به مدت چند دقیقه می‌توانید لطافت را به پوستتان بازگردانید، افزون بر اینکه ورود نمک از طریق پوست گردش خون در بدن شما را راحت‌تر و سریع‌تر می‌کند.

4- درمان زنبور گزیدگی

پس از درآوردن نیش زنبور محلولی از آب و نمک را به محل گزش زنبور اضافه و آن را به حال خود رها کنید.

5- نگهداری میوه‌ها

معمولا پس از مدتی که میوه‌ها در یخچال باقی می‌مانند رنگ طبیعی خود را از دست می‌دهند، به ویژه درباره میوه‌هایی که نیمی از آنها خورده می‌شود و نیم دیگر باقی می‌ماند، در این صورت می‌توانید با تهیه محلولی از آب و نمک و آغشتن میوه‌هابه این محلول می‌توانید برای مدتی مانع تغییر رنگ و طعم آنها شوید.

6- نگهداری شیر و از بین بردن تلخی قهوة

با افزودن یک قاشق چای خوری نمک به شیری که تازه خریداری شده می‌توانید مدت نگهداری آن در یخچال را افزایش دهید، همچنین می‌توانید با افزودن مقداری نمک به قهوه خود از تلخی آن رهایی یابید.

7- نگهداری از شمع‌ها

برای اینکه مانع ذوب شمع‌ها شوید، می‌توانید شمع‌های جدید خود را برای مدت دو تا سه ساعت در محلولی غلیظ از نمک قرار دهیم تا مانع ذوب آنها شوید.

8- ضد عفونی کردن اسکاج‌های آشپزخانه

اسکاج‌های آشپزخانه که به طور معمول برای شستشوی ظرف‌ها از آن استفاده می‌شود، محل تجمع بسیاری از باکتری‌هاست که یا به آن اصلا توجه نکرده‌ایم یا این موضوع کمتر مورد توجه قرار گرفته است، در حالی‌که به راحتی می‌توانید با تهیه محلول غلیظی از آب و نمک و قرار دادن اسکاج به مدت دو تا سه ساعت در آن، آن را ضد عفونی کتیم.

9- کمک به پاک کردن هرچه بهتر بخاری

اگر مشتی نمک را روی شعله‌های بخاری بریزید، نتیجه حاصل از سوختن گاز شعله‌های نارنجی رنگ است که به کاهش دوده و دود کمک خواهد کرد.

10- کاهش گلو درد و دندان درد

می‌توان با افزودن یک پیمانه چای در یک چهارم فنجان حاوی آب ولرم و غرغره کردن آن به مدت 20 ثانیه از دردهای دندان و گلوی خود بکاهید.



تاریخ : جمعه 91/6/24 | 8:26 صبح | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

جسد دختر 11 ساله پس از15ماه کشف شد!!

 

قدس آنلاین :در حالیکه هنوز تلاش های پلیس برای پیدا شدن دختر 11 ساله ابوزید آبادی ادامه داشت ، فرمانده انتظامی آران و بیدگل از پیدا شدن جسد این دختر پس از گذشت 15 ماه از زمان ناپدید شدن خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان ،سرهنگ پاسدار علی بابایی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: جسد متلاشی شده ای در اطراف شهر "ابوزیدآباد" از توابع آران و بیدگل پیدا شد که پس از بررسی های کارشناسی مشخص شد این جسد متعلق به "مطهره صدفی" دختر 11 ساله است.
وی با اشاره به اینکه احتمال به قتل رسیدن این دختر وجود دارد، تصریح کرد: هم اکنون سرنخ هایی از قاتل احتمالی پیدا شده که بررسی های بیشتر در این زمینه ادامه دارد.
شایان ذکر است مطهره صدفی روز بیست و هشتم خرداد سال گذشته از خانه خارج و به طرز مرموزی ناپدید شد.
با طولانی شدن غیبت این دختر، خانواده‌اش موضوع را به پلیس اطلاع دادند و همراه اهالی به جست‌و جو در شهر و کویر پرداختند اما تحقیقات برای یافتن او بی‌نتیجه ماند.




تاریخ : جمعه 91/6/24 | 8:19 صبح | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

اقدام عجیب دزدها پس از ربودن پول

پس از ربودن پول اانکها پس از ربودن پول از بانکی در شهر لس آنجلس با فرار به سمت خیابان‌های جنوبی این شهر، اقدام به ریختن پول‌ها از پنجره ماشین کردند.

به نقل از جام: دزدان پس از ربودن پول از بانکی در شهر لس‌آنجلس با فرار به سمت خیابان‌های جنوبی این شهر اقدام به ریختن پول‌ها از پنجره ماشین کردند.
این دزدان که در حال فرار از دست پلیس بودند، پول‌های دزدی را در محله‌های فقیر نشین و به اصطلاح محله سیاه پوستان واقع در جنوب شهر لس‌آنجلس از پنجره بیرون می‌ریختند و باعث خوشحالی مردم و یورش آنها به سمت پول‌ها شد.




تاریخ : پنج شنبه 91/6/23 | 6:44 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

قصر شیشه ای جوهر باهرو مالزی !!

در این معبد تعداد زیادی شیشه برای ساخت ساختمان استفاده شده است.

به گزارش فرهنگ به نقل از  «24»، در شهر جوهر باهرو در منطقه مرزی بین مالزی و سنگاپور یکی از حیرت انگیزترین معماری های هندوها وجود دارد که به قصر شیشه ای شهرت دارد.
این قصر «آرولمیگو سری راجاکالیامان» نام دارد که یکی از قدیمی ترین معابد بودایی های جهان محسوب می شود و یکی از قدیمی ترین آنها است.
سراسر دیوارهای این معبد ساخت سال 1922 با شیشه های رنگی پوشانده شده است. در سال 1996 این معبد برای بازدید عموم مردم آزاد شد.




تاریخ : پنج شنبه 91/6/23 | 6:41 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

صورتتان را با آب سرد بشویید

کارشناسان زیبایی می‌گویند اگر می‌خواهید به شکل طبیعی صورتی شفاف و براق داشته باشید، ‌هر روز صورتتان را با آب سرد بشویید.

به گزارش فرهنگ به نقل از باشگاه: هر روز صبح باید تمام سطح پوست را با آب ، بدون استفاده از صابون شست.آب بهترین وسیله شست و شو و تمیز کردن پوست می باشد

آب مورد استفاده برای شست و سوی پوست نباید سخت باشد،آب سخت در ترکیب خود مقدار زیادی نمک داردکه با چربی پوست مخلوط شده ماده ای چسبنده بوجود می آورد که در آب حل نمی شود.این ماده بر روی پوست کشیده می شود و غده های پوست را می بندد و مانع تنفس پوست می شود.

دستگاه عصبی به سبب شوک ناشی از استفاده از  آب سرد به رگهای خونی تغذیه کننده صورت، دستور منبسط شدن می‌دهد و به این شکل هر روز خون بیشتری وارد ناحیه صورت می‌شود. و این امر موجب شفافیت و براقی پوست صورت می شود.

توصیه هایی مفید برای مراقبت از پوست:

- آب فراوان بنوشید. حداقل روزی 10-6 لیوان. آب سبب دفع سموم بـدن می گردد و برای سلامتی پوست بسیار مهم است.- از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید تا پوستتان دچار پیری زود رس نگردد.

- رژیم غذایی مناسب داشته باشید. روزانه مقادیر زیادی سبزیجات ومیوه های تازه بخورید. سویا برای پوست بسیار مفید می باشد.

- سیگار را ترک کنید. سیگار ویتامین C بدن را از میان می برد که این امر سبب آسیب به خاصیت ارتجاعی پوست گشته و چین وچروک در پوست نمایان می گردد.

- ورزش کنید. پوست شما نیاز به تنفس دارد. با دویدن و یا پیاده روی ساده جریان خون شما افزایش یافته و اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به پوستتان می رسد.

- استرس را به حداقل برسانید. استرس سبب اختلال درهورمونهای بدن گشته که بر پوست اثر سوء می گذارد.

- خواب کافی داشته باشید. 6حداقل الی 7 ساعت در شبانه روز بخوابید.

- سس مایونز یک مرطوب کنند? فوق العاده برای پوست صورت می باشد. از آن به صورت ماسک می توانید استفاده کنید.




تاریخ : پنج شنبه 91/6/23 | 6:33 عصر | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز