سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردی که با بوسیدن معروف شد!!
شاید اگر آن روز تامسون کمی دیرتر خود را به همکارش می رساند، او دیگر به زندگی باز نمی گشت. به همین دلیل این عکس به “بوسه زندگی” معروف شد.

عکسی تاریخی که در 26 جولای 1967 توسط “روکو مورابیتو” گرفته شد، بعدها و در سال 1968، جایزه معتبر پلیتزر را به عکاسش پیشکش کرد. عکسی ماندگار که به “بوسه زندگی” معروف شد، بازتابی گسترده در دنیا داشت.

راندال شامپیون، که یک سیم چین بود، با لمس سیم برق فشار قوی، بیهوش در میان زمین و آسمان معلق مانده بود. در این حال، همکارش، تامسون به سرعت خود را به او رساند و تنفس دهان به دهان را آغاز کرد. او این کار را آن قدر ادامه داد تا تنفس راندال بازگشت و او جانی دوباره گرفت.

 

شاید اگر آن روز تامسون کمی دیرتر خود را به همکارش می رساند، او دیگر به زندگی باز نمی گشت. به همین دلیل این عکس به “بوسه زندگی” معروف شد.




تاریخ : جمعه 91/6/24 | 8:56 صبح | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()
هر سال که می‌گذرد، 3 ماه افزایش امید به زندگی را با خود به همراه دارد. برای بهره بردن کامل از این فرصت، ضروری است که از بیماری ها و پیری پیشگیری شود.
همان طور که پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری ها پیشرفت قابل توجهی داشته است، آیا پیشگیری از پیری مغز هم امکان پذیر است؟ برای جلوگیری از پیر شدن مغز چه می‌توان کرد؟

چه طور می‌توان با پیر شدن مغز مقابله کرد؟

1)برای پیشگیری از پیر شدن مغز، یک فعالیت جسمی منظم انجام دهید
2)مغزتان را به درستی تغذیه کنید
3)مغزتان را به کار بیندازید

هر سال که می‌گذرد، 3 ماه افزایش امید به زندگی را با خود به همراه دارد. برای بهره بردن کامل از این فرصت، ضروری است که از بیماری ها و پیری پیشگیری شود. آزمایش های متعددی برای تشخیص برخی از بیماری ها مانند برخی سرطان ها (سینه، پروستات، رود? بزرگ، پوست) یا درمان آنها (بیماری های قلبی عروقی) وجود دارد، ضمناً می‌بایست از مغزمان در مقابل پیری محافظت کنیم و اجازه ندهیم که خیلی سریع پیر شود. این یک واقعیت است که امروزه، می‌توانیم جلوی پیر شدن مغزمان را به شیوه ای ساده و طبیعی بگیریم.

همان طور که پرفسور ژان ماریانی، متخصص اعصاب، می‌گوید، اولین اقدام در این مسیر انجام یک فعالیت جسمی به طور منظم است.

1) برای پیشگیری از پیر شدن مغز، یک فعالیت منظم جسمی انجام دهید

انجام تمرینات سنگین ورزشی بی فایده است. فعالیت ورزشی شما می‌تواند متعادل باشد، مهم ترین چیز در این میان، منظم انجام دادن این فعالیت است. به همین دلیل است که گفته می‌شود، 30 دقیقه پیاده روی در روز، بسیار خوب است. اما ورزش چگونه می‌تواند مانع از پیر شدن مغز شود؟ فعالیت عضلانی تولید عوامل غذایی مورد نیاز برای عملکردهای مغز را تحریک می‌کند. اما فعالیت جسمی باعث گردش خون و همچنین شستشوی مغز (مانند هم? اعضا) هم می‌گردد، و این همان فرآیندی است که برای تغذی? نورون ها ضروری است.

2)مغزتان را به درستی تغذیه کنید

کمیت، نوع و کیفیت مواد مغذی که توسط جریان خون به مغز می‌رسند، بستگی به تغذی? شما دارند. نیازهای تغذیه ای مغز چیست؟ مغز نیاز به لیپیدها (چربی) دارد، البته نوع آن مهم است، لیپیدها باید از نوع امگا 3 (2 بار ماهی در هفته، روغن کلزا) باشند. ضمناً مغز به مقدار زیادی انرژی هم نیاز دارد. با این که مغز تنها 2% از وزن بدن را به خود اختصاص داده است، اما 20% از انرژی بدن را مصرف می‌کند. بنابراین، باید از قندها به شکل نان، ماکارونی و… استفاده کرد. و در نهایت، مغز نیاز به اکسیژن دارد، این اکسیژن رسانی توسط جریان خون و گلبول های قرمز تأمین می‌گردد. گلبول های قرمز نیاز به آهن دارند، این عنصر را می‌توان در گوشت ها و ماهی ها یافت. به خاطر داشته باشید که مصرف الکل برای مغز زیان آور است. در دراز مدت، الکل نورون ها را از بین می‌برد.

3)مغزتان را به کار بیندازید

همان طور که لازم است ماهیچه های ما به طور منظم به کار گرفته شوند، مغزمان هم باید بدون توقف کار کند تا پویا و قوی بماند. در این زمینه، هم? فعالیت های ذهنی خوب هستند، هر چه این فعالیت ها تنوع بیشتری داشته باشند، نتیجه بهتر خواهد بود. بنابراین برای پیشگیری از پیر شدن مغز، شما باید فعالیت های فکری، اجتماعی و حتی دستی داشته باشید، این فعالیت ها باید بسیار متنوع، متعدد و منظم باشند: هر روز شطرنج بازی کنید، مطالعه نمایید، ذهن خود را پرورش دهید، یاد بگیرید، برای دیگران روایت کنید، بحث کنید، به گردش بروید، سعی کنید از همه چیز سر در بیاورید، به دیگران آموزش دهید و… . برای علاقه مند شدن به چیزهای تازه و شرکت در فعالیت های جدید سن خاصی وجود ندارد!



تاریخ : جمعه 91/6/24 | 8:45 صبح | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

چه عواملی باعث زیبایی لبخند شما می شود؟

داشتن یک لبخند زیبا یکی از خواسته های همیشگی مردم در تمام دنیا بوده و هست به نحوی که بسیاری از مردم برای زیباتر شدن لبخند خود به داندانپزشک مراجعه می کنند ولی آیا هیچ وقت پیش خودتان فکر کرده اید چه عواملی باعث می شود لبخند زیبا باشد؟

برخی از عوامل زیبا بودن لبخند به فاکتورهای پیچیده ای ارتباط دارند نظیر فرم صورت، استخوان های دو فک، فرم بافت های نرم صورت و عواملی از این است ولی عوامل دیگری هم در حفره دهان در دندان های قدامی هستند که تشخیص و احیانا تغییر دادن آنها ساده تر از موارد قبلی است. برای آشنایی هر چه بیشتر شما با این عوامل گفت و گویی با دکتر فرخ آصف زاده انجام داده ایم. دکتر آصف زاده متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی، عضو آکادمی دندانپزشکان زیبایی آمریکا و یکی از دندانپزشکان برجسته کشور در زمینه درمان های ترمیمی و زیبایی محسوب می شوند.

هفت کلید طلایی زیبایی

عوامل زیادی در زیبایی لبخند ما نقش دارند، از فرم صورت و استخوانبندی بگیرید تا مقدار باز شدن حفره دهان اما بدون شک اصلی ترین فاکتور تعیین کننده در زیبایی یک لبخند به خود دندان ها مربوط می شود. به طور کلی اگر دندان ها و بافت اطرافشان شرایط طبیعی و سالمی داشته باشند فرد به احتمال فراوان لبخندی مناسب و زیبا خواهد داشت اما به طور خلاصه می توان عوامل اصلی در زیبایی یک لبخند را در هفت مورد برشمرد. این هفت مورد عبارتند از رنگ دندان ها، فواصل بین دندان ها، ردیف بودن دندان ها، سلامت لثه، نبودن پوسیدگی، نبود شکستکی در دندان ها، عدم وجود ترمیم های معیوب.

1- رنگ دندان ها: اگر رنگ دندان ها با یکدیگر تفاوت داشته باشد باعث نازیبایی لبخند می شود. دندان ها به این دلایل دچار بدرنگی می شوند: داشتن جرم زیاد، مصرف برخی داروها در دوران کودکی یا بارداری مادر، مصرف زیاد سیگار، نوشیدن زیاد چای و قهوه، وجود پوسیدگی و پرکردگی های قدیمی معیوب، صدمه دیدن عصب دندان یا درمان ریشه قدیمی و بدرنگی ناشی از زیاد بودن فلوراید در آب که در مناطقی مانند جنوب کشور به وفور دیده می شود. برای درمان این بدرنگی ها درمان های متنوعی وجود دارد مثل بلیچینگ، مایکروابرژن، ترمیم های همرنگ، لامینیت، روکش های تمام چینی، جرم گیری و برساژ.

2- فاصله میان دندان ها:
وجود فاصله میان دندان ها امری عادی است و بسیاری از افراد از وجود فاصله میان دندان های شان ناراحت نیستند اما در عوض تعداد زیادی از مردم هم از وجود چنین فواصلی میان دندان ها احساس خوشایندی ندارند. وجود فواصل زیاد بین دندان ها می تواند به دلیل کوچک بودن سایز دندان ها در مقایسه با سایز بزرگ فک، وجود بیماری های پیشرفته لثه، از دست رفتن چند دندان در همان سمت فک یا عادات دهانی نادرست باشد. فواصل بین دندان ها را برحسب شدت می توان با ترمیم های همرنگ کامپوزیتی، لامینیت چینی، روکش های تمام چینی یا با ارتودونسی بست.

3- ردیف بودن دندان ها:
درجاتی از نامرتبی و شلوغای دندان ها در میان تمام مردم وجود دارد که بیشتر در دندان های جلویی فک پایین دیده می شود. شلوغی بیش از حد دندان ها می تواند ظاهر فرد را تحت تاثیر قرار دهد و از اعتماد به نفس او بکاهد. جدا از این شلوغی بیش از حد دندان ها امکان تمیز کردن صحیح آن ناحیه را کاهش داده و باعث تجمع فراوان جرم و بروز پلاک و بروز مشکلاتی نظیر پوسیدگی یا عفونت لثه می شود. برای درمان نامرتبی دندان ها به خصوص در موارد شدید، ارتودونسی مناسب ترین درمان است ولی در مواردی که بیمار تمایلی به انجام ارتودونسی نداشته باشد یا شلوغی دندان ها در حد خفیف تا متوسط باشد با درمان های زیبایی می توان این مشکل را برطرف کرد.

4- لثه سالم و طبیعی: 
یکی از مهمترین عوامل داشتن یک لبخند زیبا است. لثه سالم و محکم و سفت بوده و حالت پف کرده و متورم ندارد. رنگ آن نیز صورتی رنگ است و هنگام خوردن غذا یا مسواک زدن خونریزی نمی کند. اگثر لثه ای بیمار و عفونی باشد هرگز لبخند آن فرد زیبا و جذاب نخواهد بود. برای درمان مشکلات لثه طیف وسیعی از درمان ها از جرم گیری ساده تا پیشرفته ترین درمان های جراحی و پیوند لثه وجوددارد که برحسب مورد تجویز می شود، جدای از این ارتفاع لثه نیز در بهتر و زیباتر شدن دندان ها نقش مهمی ایفا می کند. گاهی ارتفاع لثه آنقدر زیاد است که بخش محدودی از دندان ها دیده می شوند. این مشکل با یک جراحی ساده و به دنبال آن در صورت لزوم درمان های زیبایی روی دندان ها قابل حل است.

5- پوسیدگی:
اصلی ترین دلیل از دست رفتن و تخریب دندان ها است. وجود پوسیدگی در دندان های جلویی هنگام صحبت کردن یا خندیدن منظره بسیار زشتی ایجاد می کند. پوسیدگی در دندان های جلویی بر حسب شدت و وسعت تخریف دندان یا ترمیم های همرنگ کامپوزیتی، لامینت چینی یا حتی با روکش های تمام چینی قابل درمان است.

6- ترمیم های همرنگ کامپوزیتی:
یکی از مهمترین روش های درمان زیبایی محسوب می شوند ولی انجام نادرست این درمان یا عدم رعایت صحیح بهداشت توسط بیمار می تواند باعث شکست درمان، تغییر رنگ و پوسیدگی دندان شود. در نتیجه این درمان نه تنها به لحاظ تامین زیبایی فایده ای نخواهد داشت بلکه به شدت باعث نازیبا شدن دندان های جلویی هنگام خندیدن و حرف زدن خواهد شد. چنین ترمیم های معیوبی را می توان با ترمیم های کامپوزیتی جدید یا با لامینیت و روکش چینی بازسازی کرد.

7- دندان های جلو: همیشه در معرض خطر شکستگی قرار دارند. شکستگی لبه دندان های جلویی به خصوص در کودکان بسیار شایع است. درمان شکستگی دندان ها برحسب مقدار گسترش شکستگی و سالم بودن عصب و بافت های نگهدارنده دندانبسیار متنوع و متفاوت است اما برای بازسازی شکستگی لبه یا تاج دندان ها برحسب شدت تخریب می توان از ترمیم های همرنگ کامپوزیتی، لامینیت یا حتی روکش های چینی استفاده کرد.




تاریخ : جمعه 91/6/24 | 8:40 صبح | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

پیامی به زبان فارسی که 35 سال پیش برای موجودات فضایی ارسال شد!!

35 سال پیش در چنین روزهایی، فضاپیمای ویجر1 به فضا پرتاب شد. این فضاپیما که پس از عبور از نزدیکی مشتری و زحل، رهسپار خارج منظومه شد، حامل لوحی طلایی بود که نشانی منظومه شمسی و صداها و تصاویری از زمین در آن حک شده بود.

در یک روی این لوح طلایی، صداها و تصاویری به شکل دیجیتالی حک شده که آثاری از حیات و تمدن روی زمین را نشان می‌دهد. برخی از مشهورترین آثار موسیقی (مانند فلوت جادویی موتزارت) نیز در این لوح قرار داده شده است. علاوه بر آن، پیام «سلام» به 53 زبان زنده جهان روی این لوح قرار دارد که پیام فارسی آن را که به قرار زیر است، می‌توانید در اینجا بشنوید:

درود بر ساکنین ماورای آسمان‌ها

بنی آدم اعضای یک پیکرند که در آفرینش ز یک گوهرند

چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماد قرار

ویجر1 هم‌اکنون در فاصله حدود 18 میلیارد کیلومتری از خورشید قرار دارد و در آستانه ورود به فضای میان‌ستاره‌ای است.




تاریخ : جمعه 91/6/24 | 8:33 صبح | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()

 

بسیاری از ما ساعت‌ها پشت کامپیوتر می‌نشینیم و از این سیستم استفاده می‌کنیم که موجب ورم کردن چشم‌ها می‌شود، در این موارد تنها کافی مشتی نمک را در آب ولرم حل کنید و با آغشته کردن پنبه‌ای به محلول و مالیدن آن اطراف چشم به فرونشاندن ورم اطراف چشم‌هایتان اقدام کنید.
به نقل از فارس، نمک این ماده غذایی که ما تنها از آن برای طعم دادن به غذا استفاده می‌کنیم، کابردهای مفید و سودمند دیگری نیز دارد که در زیر به 10 مورد آن اشاره خواهد شد.
 
1- ورم چشم‌ها

بسیاری از ما ساعت‌ها پشت کامپیوتر می‌نشینیم و از این سیستم استفاده می‌کنیم که موجب ورم کردن چشم‌ها می‌شود، در این موارد تنها کافی مشتی نمک را در آب ولرم حل کنید و با آغشته کردن پنبه‌ای به محلول و مالیدن آن اطراف چشم به فرونشاندن ورم اطراف چشم‌هایتان اقدام کنید. نمک رطوبت اطراف چشم را گرفته و با کشیدن پوست از میزان ورم آنها می‌کاهد.

2- از بین بردن لکه‌های سخت

نمک به ما در از بین بردن بسیاری از لکه‌های سخت که بر لباس‌ها می‌نشیند، کمک می‌کند که از جمله آنها باید به پاک کردن لکه‌ خون بر لباس با استفاده از محلول نمک و آب سرد و پس از آن شستن لباس با صابون و آب گرم اشاره کرد.

همچنین با استفاده از نمک و آب داغ می‌توان لکه‌های عرق برجای مانده بر لباس‌ها را از بین برد، همانگونه که می‌توان با ریختن لباس‌های سفید در آب نمک و جوش شیرین در حال جوش، سفیدی لباس‌ها را به آنها بازگرداند.

3- نرمی پوست

با افزودن نمک به مقداری روغن زیتون و مالیدن آن بر روی پوست به مدت چند دقیقه می‌توانید لطافت را به پوستتان بازگردانید، افزون بر اینکه ورود نمک از طریق پوست گردش خون در بدن شما را راحت‌تر و سریع‌تر می‌کند.

4- درمان زنبور گزیدگی

پس از درآوردن نیش زنبور محلولی از آب و نمک را به محل گزش زنبور اضافه و آن را به حال خود رها کنید.

5- نگهداری میوه‌ها

معمولا پس از مدتی که میوه‌ها در یخچال باقی می‌مانند رنگ طبیعی خود را از دست می‌دهند، به ویژه درباره میوه‌هایی که نیمی از آنها خورده می‌شود و نیم دیگر باقی می‌ماند، در این صورت می‌توانید با تهیه محلولی از آب و نمک و آغشتن میوه‌هابه این محلول می‌توانید برای مدتی مانع تغییر رنگ و طعم آنها شوید.

6- نگهداری شیر و از بین بردن تلخی قهوة

با افزودن یک قاشق چای خوری نمک به شیری که تازه خریداری شده می‌توانید مدت نگهداری آن در یخچال را افزایش دهید، همچنین می‌توانید با افزودن مقداری نمک به قهوه خود از تلخی آن رهایی یابید.

7- نگهداری از شمع‌ها

برای اینکه مانع ذوب شمع‌ها شوید، می‌توانید شمع‌های جدید خود را برای مدت دو تا سه ساعت در محلولی غلیظ از نمک قرار دهیم تا مانع ذوب آنها شوید.

8- ضد عفونی کردن اسکاج‌های آشپزخانه

اسکاج‌های آشپزخانه که به طور معمول برای شستشوی ظرف‌ها از آن استفاده می‌شود، محل تجمع بسیاری از باکتری‌هاست که یا به آن اصلا توجه نکرده‌ایم یا این موضوع کمتر مورد توجه قرار گرفته است، در حالی‌که به راحتی می‌توانید با تهیه محلول غلیظی از آب و نمک و قرار دادن اسکاج به مدت دو تا سه ساعت در آن، آن را ضد عفونی کتیم.

9- کمک به پاک کردن هرچه بهتر بخاری

اگر مشتی نمک را روی شعله‌های بخاری بریزید، نتیجه حاصل از سوختن گاز شعله‌های نارنجی رنگ است که به کاهش دوده و دود کمک خواهد کرد.

10- کاهش گلو درد و دندان درد

می‌توان با افزودن یک پیمانه چای در یک چهارم فنجان حاوی آب ولرم و غرغره کردن آن به مدت 20 ثانیه از دردهای دندان و گلوی خود بکاهید.



تاریخ : جمعه 91/6/24 | 8:26 صبح | نویسنده : پوررحیمی | نظرات ()
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز